Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kamera - hvilket skal jeg velge?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-07, 10:19   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kamera - hvilket skal jeg velge?

Jeg har veldig lyst på et speilreflekskamera, men innser at jeg ikke kommer til å drasse det med meg. Jeg gjorde aldri det med det gamle så jeg tviler på at det blir annerledes med et nytt.

Egentlig burde jeg ha et bittelite kamera, men jeg vil gjerne ha bra bilder også. JEg ser litt på dette
http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=128849

Det skal være noe av det beste kompaktkameraet en kan få tak i. Det er ikke akkurat så fryktelig kompakt, men det er mindre enn et speilrefleks og man slipper å ta av og på objektiver.

Er det noen som har erfaring med dette kamera? Erfaringer med andre kompaktkamera som er bra?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 08:57   #2
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera - hvilket skal jeg velge?

Har selv Nikon D50 (?), men det er stort speilreflekskamera. Men fy flate så gode bilder. Har også et compakt kamera. Olympus Mju. Det er helt ok, men i forhold til speilrefleks blir de fleste kompaktkameraer "dårlige". Nikon har iallefall meget gode kameraer, så jeg hadde ikke stusset på å kjøpe det merket. Lykke til!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 09:01   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera - hvilket skal jeg velge?

Jeg blir mer og mer usikker. Kjøpte en pentax kompaktkamer men er ikke fornøyd. Kjøpte det på elkjøp så i dag går det i retur. Nå heller jeg veldig mot canon eos 400D. Vurderer å kjøpe det og prøve det ut ihvertfall. Har to ekstra objektiv og ekstra blitz her hjemme.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 07:44   #4
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera - hvilket skal jeg velge?

Jeg synes ikke kompaktkameraer er så dårlige jeg da. I tillegg til speilrefleksen har jeg et Fujifilm Finepix kamera, og det har jeg tatt mange bra bilder med.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 07:59   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kamera - hvilket skal jeg velge?

Jeg er veldig fornøyd med mitt nye Olympus 725 SW.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no