Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Novise trenger starthjelp

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 22:00   #21
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Novise trenger starthjelp

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvordan bruker du den? Må du ha svamp og alt mulig for å jevne den ut? Trenger man pudder i hele ansiktet for å få det til å passe inn, eller kan man kun klatte med denne stiften?

Ikke gni når du påfører, bare tapp med en finger til du har jevnet det godt utover. Dette gjør du etter du har hatt på fuktighetskrem, men før du har på mineralmakeupen...

Den kan legges flekkvis ja. Feks der du har urenheter, eller under øynene. Jeg bruker en liknende en og legger den også på pigmentflekker.
Fargen man velger er veldig viktig. Velg en som er hakket lysere enn huden. Da kan man gå over med pudder etterpå uten at flekken blir for mørk. For slike flytende mekaupfarger mørkner litt når de tørker..

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:00   #22
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Novise trenger starthjelp

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

http://www.foreldreportalen.no/forum...skygge+dummies


Forresten; om du har poser under øynene finnes det øyekremer som virker drenerende.

Den er god, ja!

Når jeg legger skygge legger jeg først en hvit, lett skimrende en over hele øyelokket, helt opp til brynet. Man må jo ha hvitt lerret å begynne malingen på!

Deretter legger jeg en lys brun rett under brynet, som en highlighter.

Så legger jeg "hovedfargen" på hele lokket, opp til buen (der øyeballen slutter, liksom). Buen heter globallinjen. Jeg bruker som regel enten en brun skygge, eller en grå, med litt skimmer.

Til slutt legger jeg en mørkere nyanse av "hovedfargen" i ytre øyekant, og litt inn langs globallinjen. En myk øyenskyggekost duser ut overgangene.

Eyeliner - mascara - og vips!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 22:03   #23
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Novise trenger starthjelp

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvordan bruker du den? Må du ha svamp og alt mulig for å jevne den ut? Trenger man pudder i hele ansiktet for å få det til å passe inn, eller kan man kun klatte med denne stiften?

Det er en liten kost på enden, som jeg "maler" på en strek der jeg vil ha concealer'en. Så bruker jeg fingeren til å å det inn i huden, men uten å gni. Jeg "prikker", eller "tap'er" eller hva jeg skal si. Varmen i fingeren gjør at det blir lettere å få produktet inn i huden.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:53   #24
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Novise trenger starthjelp

Jeg kan ikke leve uten Helen rubeinstein sin magic concealer. Den dekker absolutt alt! Jeg har arr i ansiktet etter hundebitt og den dekker det. Dyr, men drøy. Dyttes på med lette fingre. Bruker den kun der det trengs, ikk over hele ansiktet. Syns den er mye bedre en gullpennen jeg brukte før.Et solpudder er også et must syns jeg. Bruker lancome sitt pudder, gir en frisk og fin glød til huden.

Til dager jeg vil fikse meg mer en til hverdags, så bruker jeg lancome sin foundation som jeg pensler på med lancome sin pensel(350 kr, men er ekte hår og den varer kjempelenge.
Har også funnet den perfekte mascara til meg selv, men det varierer jo fra person til person hvordan kost man liker. Denne må man jobbe litt med, men man finner fort teknikken. Jeg liker store, fyldige vipper.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:00   #25
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Novise trenger starthjelp

Bruker også lancome sin eyeliner, den våte. En teknikk å lære seg det også, men øving gjør mester. Tynn strek over øyet fra midten og ut.

Øyeskygger bytter jeg på etter hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg skal. En basisøyenskygge er å ha f.eks en med tre stykker i som går i bruntoner. Husk at den lyseste skal kun brukes helt oppunder øyenbrynene. Det er for å løfte og å få øynene til å virke større.

Mørkt fremhever, lyst demper ned. En lipgloss og en lebestift er jo også kjekt å ha.

Og sist men ikke minst, en fin rouge. Få de på parfymeriet til å hjelpe deg å finne riktig farge.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no