Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pynting av bord til konfirmasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 14:59   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Pynting av bord til konfirmasjon

Min sønn skal konfirmeres i mai i år. Jeg funderer på hva jeg skal pynte bordet med. Han er klare ønsker om farver osv. Så slik det ser ut til så blir det blå duk og en løper i sølv. Er det noen som har forslag til pynt på bordet? kanskje noen har bilder av bord?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:26   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Sølv og blått er et bra fargevalg
Kanskje litt vanskelig å finne blomster, men de kan jo også fint holdes i en kremfarge e.l Ellers er jo lys et "must" på et konfirmasjonsbord, noen velger høye lys, andre velger telys. Var i en konfirmasjon der serviettene var brettet som skjorte med slips, det var stilig. Bordkortene kan være alt fra cellofanposer med drops i bordets farger med navnelapp knyttet rundt, små esker i bordets farger med sløyfe og navnelapp, små rammer med bilde av hver gjest, glass med navnene til gjestene påmalt til mer tradisjonelle bordkort. Når det gjelder løpere er det faktisk mange som velger å bruke panelgardiner. De er lange og det er et godt utvalg i forskjellige mønstre. Det var det jeg kom på nå

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:28   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

cellofanposer med drops i bordets farger med navnelapp knyttet rundt

Oj, den likte jeg. Bilde? Er cellofanposer noe man får kjøpt? Og i så fall, hvor?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:29   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Storebror skasl også konfirmeres til våren.
Da søsteren ble konfirmert for noen år siden, brukte jeg de første barneskoene til å ha blomsteroppsats i.
Leverte skoene til blomsterforretning og de lagde kjempefine oppsatser i begge to.
Så lagde de en stor som jeg hadde midt på bordet og de små satte jeg på hver side.
Storebror hadde marineblå sko som første sko, så jeg tenker vi går for hvitt og grønt i skoene.
Servietter pleier jeg alltid å ha ensfarget hvite, og lys som matcher fargene i blomsteroppsatsene.

Bordkort skal jeg lage selv. De skal ha samme farge som skoene.
Bruker kvartstaff som jeg måler opp i passelige lengder
Denne gangen skal jeg lime på et eller annet, mulig tørr blomst og navnet maler jeg.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 15:30   #5
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Kanskje du finner inspirasjon her? Ja, selvsagt finnes det en egen konfirmantnettside

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:35   #6
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Oj, den likte jeg. Bilde? Er cellofanposer noe man får kjøpt? Og i så fall, hvor?

Jeg så for lenge siden at de hadde på Panduro. Stikk innom der du.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:39   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Jeg var med å dekket bord da min venninne,s sønn ble konfirmert.
Fargene gikk i blått og grønnt.
Her brukte vi fat/glasskåler vi hadde fra før og satte b.la ned Orkideer.
Kjøper du inn noen Blå Hortensia i potte så får du flere blomster (Kan også fåes i hvitt, lilla og rosa) av dette kan du lage noen enkle oppsatser eller ha hver blomst i lave skåler. En sånn blomst gjør mye av seg.
Bordkortene er laget av litt tykt papir og klippet med en takkete saks og deretter dekorert med b.la blå silkebånd. Lett å lage.


Sist redigert av Michelle : 26-06-09 kl 09:52.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 17:16   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Oj, den likte jeg. Bilde? Er cellofanposer noe man får kjøpt? Og i så fall, hvor?

De har cellofanposer på Panduro. Hvis de blir store går det fint an å klippe firkanter/sirkler av cellofanark og bruke som poser. Har desverre ikke bilder, men det tror jeg sikkert du finner om du googler. Mulig du finner bilde av det sammen med dropsutstyret til Panduro også.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 17:19   #9
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg var med å dekket bord da min venninne,s sønn ble konfirmert.
Fargene gikk i blått og grønnt.
Her brukte vi fat/glasskåler vi hadde fra før og satte b.la ned Orkideer.
Kjøper du inn noen Blå Hortensia i potte så får du flere blomster (Kan også fåes i hvitt, lilla og rosa) av dette kan du lage noen enkle oppsatser eller ha hver blomst i lave skåler. En sånn blomst gjør mye av seg.
Bordkortene er laget av litt tykt papir og klippet med en takkete saks og deretter dekorert med b.la blå silkebånd. Lett å lage.

Nelle, hva er det blåe i blomsteroppsatsen?
God ide å bruke Hortensia forresten

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 17:40   #10
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Dette var bordet til min datters konfirmasjon. Enkelt og greit. Det meste handlet på IKEA Jeg har en rødlig duk underst, og den duken dere ser oppå, kjøpte jeg for 5 kroner meteren på IKEA. Synes ddet ble veldig fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg . 001.jpg (157,2 KB, 109 visninger)
__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:11   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Her er bordet til storesøster. Passer ikke helt til en gutt da.
Vi lagde istedet for bordkort det som du ser her. Bilde av konfirmanten på forsiden og navnet på gjesten. Neste side var med ulike bilder av henne i ulik alder samt en personlig sang fra lillesøster og et dikt.
Blomster skulle egentlig være Hortenisa i lilla/rosa men blomsterbutikken hadde ikke. Istedet hadde de fått inn en masse flotte roser i ulike farger til en billig penge. Jeg valgte hvite og rosa roser. I tillegg fikk jeg med på kjøpet noen andre blomster og lagde små oppsatser av.


Sist redigert av Michelle : 26-07-09 kl 22:55.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:41   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Nelle, hva er det blåe i blomsteroppsatsen?
God ide å bruke Hortensia forresten

Er det den blå blomsten du mener så tror jeg det var en type kornblomst.
De blåe "stråene" fikk vi tak i hos bomsterbutikken.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:29   #13
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Jeg har bare ordnet til en guttekonfirmasjon, det var til min nevø for to år siden. Sølvfarget duk med marineblå løper over, store hvite roser satt i høye firkanta glassvaser og skjell strødd utover på den marineblå løperen. Det var altså fort gjort å pynte, men det ble pent.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:51   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon



Her er et bilde fra mannens 40 årslag. Noe sånn tror jeg hadde vært fint til en guttekonfirmasjon også. Jeg syns det kan bli for mye dilldall med blomster, skjell og sånn når det er en gutt.

Har brukt en tapetrull på midten. Fant den på salg, det er jo mange meter i en rull og ofte er det billig når de kun har et par ruller igjen. Det er jo så utrolig masse kult i tapeter, så man finner helt sikkert noe som passer!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 21:55   #15
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Dette var bordet til min datters konfirmasjon. Enkelt og greit. Det meste handlet på IKEA Jeg har en rødlig duk underst, og den duken dere ser oppå, kjøpte jeg for 5 kroner meteren på IKEA. Synes ddet ble veldig fint.

Kjempeflott bord, Tove! Utrolig flott at du pynta med hvitveis

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:00   #16
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Kjempefint bord, Nelle! Så artig at dere hadde heklebrikker på hver kuvert. Det ble skikkelig stilig

Takk for svar også. Det var nok stråene jeg mente tror jeg. Greide ikke helt¨å se om det var blomster eller ei

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:04   #17
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.



Her er et bilde fra mannens 40 årslag. Noe sånn tror jeg hadde vært fint til en guttekonfirmasjon også. Jeg syns det kan bli for mye dilldall med blomster, skjell og sånn når det er en gutt.

Har brukt en tapetrull på midten. Fant den på salg, det er jo mange meter i en rull og ofte er det billig når de kun har et par ruller igjen. Det er jo så utrolig masse kult i tapeter, så man finner helt sikkert noe som passer!

Denne borddekkinga har jeg sett i en annen tråd og forelska meg fullstendig i den. Utrolig stilig! Kjempesmart med tapetrull

Ikke meninga å okkupere hele tråden her Syns bare det er så artig å se forskjellige borddekkinger. Elsker å pynte bord.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:26   #18
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Så mange flotte ideer dere kommer med her. Jeg vil gjøre det så billig som mulig, og her er det jo ideer ang mass... Takk. Kjempefin idè Nelle med den ene blomsten og bladene rundt. Konfirmasjonen er 10. mai så det er neppe hvitveis enda da.... ellers så kunne jeg absolutt tenkt meg det.

Tapet var jo en kjempesmart ide..

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:37   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Håper det kommer fler tips og bilder her. Dette var en kjempe tråd. Ennå to år til minstemann skal konfirmeres, men de årene går nok fort.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 22:40   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynting av bord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Håper det kommer fler tips og bilder her. Dette var en kjempe tråd. Ennå to år til minstemann skal konfirmeres, men de årene går nok fort.

De årene går fort ja. Jeg skal prøve å kjøpe inn litt sånn pø om pø... fordele utgifter... Det er en del småting det fort blir penger av...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bord, konfirmasjon, pynt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no