Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ta vare på venner …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 21:57   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Å ta vare på venner …

Hva gjør dere for å ta vare på vennene deres ?

Jeg må innrømme at jeg sliter litt der nå. Etter å ha vært hjemme med små til og fra de siste 7 årene er jeg nå i nesten full jobb i turnus,har tre barn, osv.osv.
Føler jeg slett ikke tar vare på vennene mine slik jeg skulle ønske. Helgene går med til jobbing for det meste og har jeg fri er det hundre ting som må gjøres..
SMS er gull verdt, mail like så men jeg savner sårt å ha mer tid til vennene mine, men de på sin side jobber jo like håpløst som meg, har mange unger osv osv.
Hvordan får dere tid til vennene deres ? ...om dere får.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:05   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Har helt klart blitt mindre tid, som du beskriver. Heldigvis har jeg fått en særdeles god venninne som er nabo med meg, så vi rekker å gå noen turer, scrappe litt sammen eller bare drikke litt vin.

Et tips er å gjøre ting sammen med venner OG barn. Turer, svømmehall, kino osv.

Et annet tips er å være litt impulsiv, sende en sms en vanlig tirsdagskveld om café, og bare gjøre det. Det er så godt å komme seg ut, om så bare for et par timer.

Så,- det åpenbare, og motsatte av forrige tips, nemlig å planlegge. Bli enige om en dag i god tid i forveien og kall sammen flere av vennene dine. Da slår du flere fluer i en smekk.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:06   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Tja.. vi har en "syklubb" (der ingen syr ) som møtes ca 1 gang i mnd
I tillegg er jeg ganske flink til å invitere folk hjem til oss på mat og sånn i helgene.

De vennene som bor litt lenger unna treffer jeg jo ikke så ofte, men bruker mail og sms.

Så jeg føler jeg "tar godt vare på" mine venner egentlig. Men klart, jeg finner jo på mindre med dem NÅ enn for et par - tre år siden. Før barn og sånn. Men det gjelder jo de også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:07   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Vi hadde en kveld fri hver annenhver uke. Ca.

Nå som jeg er alene så har jeg tre dager fri annenhver uke. Er sammen med venninner da
Inviterer også hit på ukedagene.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:07   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Har helt klart blitt mindre tid, som du beskriver. Heldigvis har jeg fått en særdeles god venninne som er nabo med meg, så vi rekker å gå noen turer, scrappe litt sammen eller bare drikke litt vin.

Et tips er å gjøre ting sammen med venner OG barn. Turer, svømmehall, kino osv.

Et annet tips er å være litt impulsiv, sende en sms en vanlig tirsdagskveld om café, og bare gjøre det. Det er så godt å komme seg ut, om så bare for et par timer.

Så,- det åpenbare, og motsatte av forrige tips, nemlig å planlegge. Bli enige om en dag i god tid i forveien og kall sammen flere av vennene dine. Da slår du flere fluer i en smekk.

*vente på sms*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:08   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Det er ikke så lett alltid, heldigvis har jeg en av mine beste venninner vegg i vegg her jeg bor, så hun ser jeg ofte, vi trener sammen også.
Men andre venninner kan det gå uker mellom hver gang jeg ser, det er trist. Det handler om prioritering, men også det at en er skiftarbeider og dermed ikke er hjemme når jeg er det og en annen er en ung, allerede utslitt advokat som ikke gjør annet enn å jobbe. Men jeg prøver, det letteste er ofte å kombinere venner og barn

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:09   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

*vente på sms*

Det tar jo et halvt døgn bare å komme meg til deg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:10   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Jeg har en kveld på cafe i uken. Da drar jeg på cafe, også sender jeg melding til folk om at jeg sitter der og der fra da og da. Da dukker de opp som har anledning, og de som ikke kommer trenger ikke ha dårlig samvittighet eller noe, siden det ikke er en avtale.

Før var jeg flink til å sende postkort til vennene mine. Det tror jeg jeg skal begynne med igjen. Ellers så er jo mail, sms og telefon en fin måte å holde kontakten på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:11   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det tar jo et halvt døgn bare å komme meg til deg.

Psjøy.. det er en uviktig detalj

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:11   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Et par andre ting jeg gjør for å ta vare på vennene mine:

1) Går igjennom tlf.lista mi når jeg er på vei hjem fra jobb. Ringer og slår av en prat med de det er lengst tid siden jeg pratet med

2) Husker bursdager, barnas bursdager og evnt bryllupsdatoer

3) Sender sms'er når jeg kjeder meg (sitter på do. ) med f.eks "heisann, lenge siden sist. Går det bra med XXX? Skal dere på Grand Prix? "

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:11   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har en kveld på cafe i uken. Da drar jeg på cafe, også sender jeg melding til folk om at jeg sitter der og der fra da og da. Da dukker de opp som har anledning, og de som ikke kommer trenger ikke ha dårlig samvittighet eller noe, siden det ikke er en avtale.

Før var jeg flink til å sende postkort til vennene mine. Det tror jeg jeg skal begynne med igjen. Ellers så er jo mail, sms og telefon en fin måte å holde kontakten på.

DU er jo nærmere enn Myrsnipa !

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:12   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Et par andre ting jeg gjør for å ta vare på vennene mine:



3) Sender sms'er når jeg kjeder meg (sitter på do. ) med f.eks "heisann, lenge siden sist. Går det bra med XXX? Skal dere på Grand Prix? "


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:15   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

DU er jo nærmere enn Myrsnipa !

Ja, det har du helt rett i Men jeg er ikke veldig ofte der du bor altså.
Hvis jeg husker rett så bor du der moren min jobber.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:17   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, det har du helt rett i Men jeg er ikke veldig ofte der du bor altså.
Hvis jeg husker rett så bor du der moren min jobber.

Er jo ikke akkurat en Amerikareise til Trondheim heller da
(fra Stjørdal)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:18   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Det med å huske bursdager og barnas bursdager er jeg god på, for pakker kan sendes til nesten allle døgnets tider.
SMSene øses ut de også, det er det å få tid sammen jeg savner mest tror jeg.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:19   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Jeg er også ganske god på å sende blomster.. om noen sliter litt i livet sitt, har bursdag eller bare sånn helt uten grunn
Det blir folk alltid glad for, en blomst levert på døra

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:20   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Vi er også flinke til å finne på ting sammen med barna. Har barn i lik alder - det gjør det jo relativt enkelt å finne på noe. Vi har også klubb, og inviterer hverandre på middag både med og uten venner.

De mer perifere er det lettere å "pleie" via mail og sms.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:20   #18
Solsikka82
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Trondheim, x ranværing
Innlegg: 24
Solsikka82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

hihi må le litt av dere.

angående det med å ta vare på venner. sliter der selv, selv med dagens teknologi med telefoner, sms og mail....

men bra tips om å sende mail på sms, og jeg sitter jo på bussen min 1 time hver dag. dog mulig det ikke er bra tid å ringe kl 0700... hehe

Solsikka82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:20   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Det er jeg forferdelig dårlig til.
Kommer aldri på å ringe eller sende sms jeg.
Men inviterer på besøk og sånn når jeg er i nærheten.
Bør absolutt bli mye flinkere til å ha kontakt med de,
men når de fleste bor "langtvekkistan" så blir det litt styr.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:21   #20
Solsikka82
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Trondheim, x ranværing
Innlegg: 24
Solsikka82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

oji, ser på tv samtidig her jeg.
skulle stå bra tips om å sende sms på do. hehe

Solsikka82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no