Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Feriemat til fisker

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 15:39   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feriemat til fisker

Vi skal på ferie i 17 dager. Jeg var i den forbindelsen i dyrebutikken og kjøpte feriemat til dem. I følge damen jeg snakket med så kunne jeg da kjøpe en for 10 dager og en for 7 dager og ha i begge når vi reiste.

Det første jeg ikke var klar over var at vi kunne ha i all maten på en gang, jeg trodde at vi var nødt å be noen å legge i mat nummer to etter 10 dager. Stemmer det hun sa? Men da skjønner jeg ikke helt logikken, hvorfor skal jeg ha i så mye mat for 3 små gullfisker om ikke filteret tar opp maten underveis (hvilket det jo ikke kan gjøre om hun har rett for da har de ikke noen mat de siste 7 dagene)? På hver pakke står det at det er mat for ca 20 fisker. Med andre ord kommer jeg å legge i mat for 17 dager for 20 fisker = 340 matransjoner og fiskene mine trenger 51 matransjoner.

Hvor mye mat skal jeg legge i når vi reiser?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:42   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Legg i den for 10 dager og håp på det beste.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:24   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Hva med å legge ned den for 7 dager og se hvor lang tid det går før den forsvinner. Om du har tid før du reiser altså.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:54   #4
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Jeg ville sluppet oppi den for ti dager og håpet på det beste . Vi fikk anbefalt på Tam alna å i hvertfall ikke legge for mye mat i da det bare ga grobunn for urent vann og alger , Fiskene klarer et par dager uten mat .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:56   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Jeg hadde lagt i den minste. Tror det skal gå helt fint jeg.

  Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:06   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Feriemat til fisker

He he. Jeg trodde det var til EN fisker. Tenkte : "hm, må fiskere ha annen mat enn oss når de er på ferie?"

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:14   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

He he. Jeg trodde det var til EN fisker. Tenkte : "hm, må fiskere ha annen mat enn oss når de er på ferie?"

Der var jeg og, tenkte han kanskje var lei torsk og sei og ville ha noe annet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 21:45   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Nå mente jeg jo selvsagt den største - den som er beregnet til 10 dager.

  Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:03   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Er dette gullfisker i bolle? Da ville jeg spurt om noen kunne passe dem i stedet. Og heller for lite mat enn for mye. Kjøp planter som de kan spise, det er bedre enn for mye feriemat. De spiser glatt vasspest (eller hva det heter), slike lange tynne med bustete blader,

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:15   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Er dette gullfisker i bolle? Da ville jeg spurt om noen kunne passe dem i stedet. Og heller for lite mat enn for mye. Kjøp planter som de kan spise, det er bedre enn for mye feriemat. De spiser glatt vasspest (eller hva det heter), slike lange tynne med bustete blader,

De er i vanlig akvarium med pumpe og de har litt planter, men kanskje ikke noen slike som du beskriver.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:15   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Signerer Isbjørnen her.

Vi har tre akvarier, og jeg bruker aldri feriefor til dem. Har blitt frarådet dette pga risikoen for at maten forgifter vannet. (nitritt)

Jeg har to venninner som jeg bruker å "plage" når vi reiser bort, og så plager de meg når de reiser bort. Stort sett er de da innom hver tredje dag. Holder i massevis, for fisken klarer seg godt uten mat hver dag.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:21   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Det er bedre at de ikke har mat noen dager, enn at vannet er forurenset av gammel mat (og all bæsjen de produserer når de spiser for mye).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:24   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Jeg vet at en venninne her sikkert skulle gjøre det om jeg spurte, men samtidig så vil jeg ikke være til så mye bry (hun hjelper meg mye ellers). Men kanskje jeg kan spørre om hun kan komme innom noen ganger og ta ut maten i noen dager?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:31   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Da hadde jeg droppet feriefor helt og heller fått henne til å gi dem ei lita klype for en gang eller to. De klarer seg helt fint et par uker uten mat.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:34   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Ok, så om hun kommer to ganger (så at de får mat hver 6. dag) og gir dem mer mat enn hva de får normalt så holder det?

Jeg har ikke heller spesielt god erfaring med feriefor fra tidligere av.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:38   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Ikke gi mer mat pr gang enn vanlig nei. Mat som ikke blir spist, synker til bunnen og forgifter vannet veldig fort.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:43   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Ok. Noen som kan vise bilder på planter som gullfisker liker?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:48   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriemat til fisker

Er det nå jeg skal fortelle om den gangen jeg brukte feriefor til mine 3 gullfisker, og at de fant ut at de ikke ville ha det, så 2 av dem spiste opp den 3. gullfisken?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no