Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Marsvinet vårt blør bak

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 18:05   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Marsvinet vårt blør bak

Ja. Jeg så plutselig at hunn-marsvinet vårt var litt brun på snuten, og hun kom ikke ut av huset sitt når jeg gikk bort til buret. Vanligvis piler hun ut og står å piper forventningsfullt. Jeg gikk å hentet litt salat, og da kom hun ut, men uten en lyd.

Jeg lot henne spise, og så løftet jeg henne opp. Da så jeg at hun var blodig rundt åpningen "bak". Vanskelig å si om det er vaginalt eller rektalt altså, og det KAN være bløt avføring og ikke blod, men jeg må si jeg synes det ser ut som blod.

Jeg har ikke sett tegn på at hun er gravid, i så fall må det være med hennes sønn som vi ga bort da han var 4 uker, for 4 uker siden. Kan det være spontanabort? Forstoppelse?

Hun virker ikke helt pigg...

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 18:11   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak...

Her ville jeg nok ha ringt en veterinær og lagt frem problemstillingen. Blod og ikke helt pigg..ikke noe å vente med iallfall!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 18:55   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak...

Hun har nok ikke vært gravid, for det er i tidligste laget for selv et marsvin å bli pappa når det er 4 uker.

Løp til dyrlegen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:02   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Dyrlegen ja. Håper det går bra!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:33   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Inni huset hennes er det en god del blod. Nå siver det avføring bak, ikke blodig. Jeg har veid henne, hun har gått ned 60 gram siden 3/11. Jeg skal prøve å ringe en veterinær snarest ja.

Hun spiser salat nå, det ville hun ikke ha i sted. Kan det være obstipasjonsdiarè?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:54   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Ikke vanlig med blødning selv om man er tett, verken for dyr eller mennesker. Eller, man kan selvsagt få en liten rift med hard avføring, men det høres ikke ut som det nødvendigvis er tilfellet her. Ville ikke ha synsa noe mer, bare ringt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:06   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Oj stakkars! Håper du oppdaterer oss hvordan det går.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:17   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Jeg har ringt to ulike veterinærlegevakter. De sier det kan være at hun er obstipert, forstoppet og at jeg kan se det an til i morgen. Fikk ikke så gode svar, følte jeg var til bry når jeg ringte. Det blir ikke aktuelt å kjøre til legevakten i kveld, det må bli i morgen tidlig.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 07:05   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Hvordan går det med lille svinet?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 07:10   #10
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Jeg lurer også på hvordan det går?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 07:42   #11
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Veterinæren anbefalte meg å se det an til over helgen siden hun nå spiser godt igjen og løper rundt som vanlig. Jeg er fremdeles litt urolig for henne. Jeg skal til veterinæren i dag og få parafin mot forstoppelse.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 07:43   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Har hørt at mange vetrinærer har lite greie på smådyr og at marsvin er
veldig skjøre og tåler lite.
Har lest flere steder at når man ser at dyret er dårlig, så er det ganske
dårlig for de skjuler det en stund før man kan se det på dem.
Håper det går bra med den lille stakkarn

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 07:46   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Ja jeg følte også at de ikke var så interessert i å undersøke henne denne gangen. Vi var hos veterinær med henne for noen mnd siden for å ta ultralyd, hun var drektig og jeg var så bekymret fordi jeg mente hun gikk på overtid.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 08:04   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Godt å høre at hun er bedre! Veterinærer som er interesserte i og dyktige i smådyrmedisin er gull verdt. Hadde selv en liten pelsdott som gikk drastisk ned i vekt, flere hundre gram, før årsaken ble funnet. Det viste seg at både svinet og broren hadde feilstilte/forvokste jeksler og dette hindret dem i å tygge. Behandlinga er å legge dem i narkose og file ned jekslene flere ganger i året. har du lyst kan du lese mer her.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:05   #15
cathrinebuhaug
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 2
cathrinebuhaug har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Du burde få dyrlegen til å sjekke om hun har svultser/cyster på livmor. Veldig vanlig blandt marsvinjenter dessverre!!! Ikke gi deg før du får de svarene/behandlingen av marsvinet som du vil ha.. Finnes noen dyrleger som faktisk ikke gidder å behandle smådyr, kun interessert i hund/katt!! Da er det viktig at man som eier av gnagere ikke gir seg. Prøv forskjellige dyrleger/klinikker. DU burde være like kresen på kvaliteten på dyrlege som du er på din egen lege!!! Håper alt ordner seg for den lille. STERILISER henne i alle fall. Veldig vanlig med kreft med alderen!!!!!!

cathrinebuhaug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 14:52   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Har ikke hunder mensen? Og hvis hunder har, hvorfor har ikke andre dyr? :litt intrisert og ikke særlig inne på dyr:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 14:55   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.552
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

hunder har "mensen" jo, det heter løpetid, og er en slitsom periode...

(sørger egentlig ikke over at sykdommen til hunden vår har medført at hun har mistet løpetiden)

Men det er tross alt fra et stort dyr som en hund, bare snakk om dråper. Ikke "masse blod", så fra noe så lite som et marsvin skulle ikke noe slikt medført mengder, vil jeg tro?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 15:52   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Nå virker Frøken Fryd helt som vanlig. Hun har normal avføring og er ren og pen der bak. MEN jeg syns hun er litt hoven på en måte. Jeg skal til dyrlegen med henne på torsdag, da hadde de vanlig time, så slipper jeg å betale for akuttime.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 15:53   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Spontanabort? Men hun er kanskje singel?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:14   #20
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsvinet vårt blør bak

Hun har en mann, men han er kastrert. Ellers hadde hun unger for en stund siden, det er 4 uker siden vi ga de bort, og da var sønnen hennes 4 uker og det tror jeg er for tidlig til at han er kjønnsmoden.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no