Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Varme vintersko til toåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 19:37   #21
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Vi var ute i dag i de samme skoene i 6 minus, og siden hun insisterte på bare strømpebukse (etter å ha fått valget mellom tre ulike par tynne ullblandingssokker), lot jeg henne gå med det rett i skoene. Jeg hadde tatt ut ekstrasålen i tillegg, og hun var i hvertfall ikke spesielt kald da vi kom inn. Vi var ute og gikk i en times tid, sånn cirka.

Nå var det fingrene hun var kald på, i de nye Reima Kiddo-vottene med ullfor.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:13   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Ang. varme, så har jeg to vidt forskjellige barn: Den eldste er alltid varm. Varm på hendene inni vottene, og han er varm på kroppen inni yttertøyet. Han blir også lett for varm, og produserer altså en hel del varme i seg selv.

Minsten er annerledes. Han er sjelden varm å ta på. Han er gjerne iskald. Men jeg har innsett at han bare er sånn, og ikke synes det er ubehagelig selv. Han produserer ikke varme på samme måten som storebroren, og må varmes opp. Han bruker mye mer klær på seg enn storebroren gjorde på samme alder, og likevel er han ikke særlig varm.

Jeg tror barn er forskjellige sånn, slik voksne er det. Jeg har alltid kalde føtter, og veldig ofte kalde hender. Gubben er alltid varm.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:16   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Niobe: Mine er også litt sånn, dvs eldste var kald frem til hun var 3. Etter det har hun vært mye varmere. Yngste er kald, men det kommer seg synes jeg. Han er dessuten tynnere enn søsteren, så mulig det også har noe å si?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:22   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Tja... Minsten er jo mindre enn eldste var på samme alder, men de er nokså like mtp. vekt i forhold til høyde? Og minsten er jo mer aktiv enn eldste var.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:24   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Vi har Kamik til vår snart toåring, og hun går kjempefint med dem. Men hun har ikke smal fot da. Heller lubben. De er i alle fall knallvarme.

Jeg har ikke hørt det om ullblandigssokk versus ren ull, vi bruker bare ren ull. Men kanskje jeg bør revurdere det i goretexskoene fra timberland da? Også vintersko.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:36   #26
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Tilbake til kald vs. varm: Det rare her er at frøkna er varm på kroppen, og stort sett løper rundt i undertøyet hjemme, og aldri er kald på kroppen, mens hender og føtter gjerne blir iskalde. Det er som hos meg selv, og jeg tolker det derfor kanskje i overkant, siden jeg selv synes det er ubehagelig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:04   #27
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Angående fottøy som funker i kulda, så snublet jeg i dag i et par nesnalobber vi har stående, og kom til å tenke på deg. De må jo være ypperlige når det er skikkelig kaldt tenker jeg, men god plass til å vifte med tærne. Skal sannelig finne dem frem til barnehagen dersom det fortsetter å være kaldt i været.

Har også arvet et par lugger (riktig nok for store enda) og husker det som geniale kaldværsplagg fra barndommen. Vi hadde den typen med tovet vadmelsstoff til fot, og de var jo helt utrolig gode å gå med på skareføre.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:23   #28
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Det skal visst bli varmere fra i morgen av (?), så da trengs det kanskje ikke?

Lillemor her var rasende på meg fordi hun ikke fikk ha på "lilla støvla" (thermostøvlene) ut i dag, og måtte virkelig overtales til å ta på seg sko.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:14   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Her strikker bestemor lester i tynt ullgarn hver vinter, syns det fungerer bedre enn tykke lester. Da er han alltid varm og god. Men vi har kun erfaringer med Viking og Kavat siden ekspeditrisene på butikkene her sier de er varmere enn Ecco.

Og lugger ja, hvor i alle dager får man tak i sånt nå til dags? Brukte også det som barn.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:21   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Og lugger ja, hvor i alle dager får man tak i sånt nå til dags? Brukte også det som barn.

Aner ikke. Kanskje på noen av alle julemessene? Tror det ville vært bra butikk å selge lugger på Epla!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:24   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Hva er lugger?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:31   #32
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Lugger er strikkede lester/ullsokker med fot av tovet ull/vadmel. Enkelte lagde dem også med mange lag lester utenpå hverandre og såle av skinn.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:14   #33
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Varme vintersko til toåring?

Tror luft rundt foten er det viktigste, evt isolering fra bunn med ullsåle. Og to par ullsokker tenker jeg også blir for mye nå, med noen få kuldegrader, at hun kanskje blir så varm at hun svetter og dermed blir kald, selv om det er ull? Slik er iallefall jeg... Og at det også blir trangt...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no