Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 23:54   #41
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Alle tre bruker sin fortsatt. De har fått en hver etter hvert som de kom til. Vi flytter jo bare platene ned etter hvert, så en slik stol kan brukes lenge. De sitter i veldig fin høyde i forhold til spisebordet. De to eldste har av og til prøvd vanlig stol, og sitter jo på det når vi er ute, men de ser jo selv hvor lavt de kommer og hvor upraktisk det er. De gjør også lekser på kjøkkenet, og får fin sittestilling til det. Svigermor brukte også mannens gamle tripptrappstol på arbeidsrommet hjemme, så det er jo en stol for alle aldre.


Sist redigert av Dronningen : 20-11-11 kl 00:00.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:04   #42
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg brukte min lenge. Til jeg ble voksen, egentlig. Eldste her på 6 år har sluttet å bruke sin nå.

På hytta har vi slike fra IKEA. Jeg synes de er utrolig mye finere å se på, og for ungene er de like gode å sitte på når de er i den alderen at babystol er for liten og voksenstol er for stor.

Men er denne særlig lett å klatre opp og ned av på egenhånd?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:20   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Luvi, tror ikke den hadde vært noe problem for min treåring i alle fall..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:24   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Jeg syns det er et poeng at de ikke skal sitte og dingle med bena, så jeg foretrekker stoler med benplate framfor den fra IKEA.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:33   #45
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er et poeng at de ikke skal sitte og dingle med bena, så jeg foretrekker stoler med benplate framfor den fra IKEA.

Enig i den, og så er de jo veldig stødige.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 02:21   #46
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Vår 6,5 åring bruker den enda, ser ikke noe grunn til å ta den bort.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 02:28   #47
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Alle fire har hver sin ved kjøkkenbordet. De er mellom 2 og 6 år.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 02:42   #48
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Både 10 og 13 åringen bruker sine ennå, som arbeidsstol på rommene deres.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 04:07   #49
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Jeg sitter på en nå, og er over førr...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 11:33   #50
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Vår på snart 8 bruker den fremdeles, har den på rommet sitt med pulten. Tror jeg ville kjøpt en.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:05   #51
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er et poeng at de ikke skal sitte og dingle med bena, så jeg foretrekker stoler med benplate framfor den fra IKEA.

Det er vel det jeg bør tenke på med snuppa også. Hun har slitt med balansen pga overmyke ledd, og i barnehagen skal hun heller ikke lenger sitte på de høye benkene de har ved to av spisebordene for der blir hun sittende å dingle med beina og bruker faktisk en del energi på å holde seg stødig der, legger ofte beina opp på benken. Hun skal sitte på lav stol slik at hun når ned i gulvet, evnt tripp trapp slik at hun har støtte til beina.

Nå ble jeg dermed minnet på at jeg selvsagt ikke bør vurdere den fra IKEA selv om den er enkel å klatre opp og ned av selv. Vi blir nok til å ønske en Tripp Trapp i bursdagsgave. (som nok kommer til å bli fra meg. )

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:06   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er et poeng at de ikke skal sitte og dingle med bena, så jeg foretrekker stoler med benplate framfor den fra IKEA.

Den jeg viser bilde av er det sånn dings til å ha beina på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:07   #53
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg brukte min lenge. Til jeg ble voksen, egentlig. Eldste her på 6 år har sluttet å bruke sin nå.

På hytta har vi slike fra IKEA. Jeg synes de er utrolig mye finere å se på, og for ungene er de like gode å sitte på når de er i den alderen at babystol er for liten og voksenstol er for stor.

Vi hadde de i barnehagen jeg jobbet i , de ble fort byttet ut med andre stoler. Vi likte den ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:13   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Den jeg viser bilde av er det sånn dings til å ha beina på.

Mener du den tversover-pinnen? Jeg syns ikke det er godt nok. Jeg vil ha noe som kan justeres i høyden, som hele fotsålen kan stå flatt på, og som er bred og dyp nok til at den tillater ulike beinstillinger.

Jeg er superfornøyd med tripptrappen. Hiawata har min fra søttitallet, og den er ikke i nærheten av slitt, bare fått et malingstrøk og ny sittepute. Den kommer garantert til å holde til både barnebarn og oldebarn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:17   #55
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Hvordan er det å male tripptrappene? Hvis vi tar den fra hverandre og maler hver enkelt del, får vi satt den sammen greit igjen etterpå da? (Våre er røde og forstyrrer så innmari i en stue/kjøkken med bare hvite/lysegrå møbler.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:21   #56
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvordan er det å male tripptrappene? Hvis vi tar den fra hverandre og maler hver enkelt del, får vi satt den sammen greit igjen etterpå da? (Våre er røde og forstyrrer så innmari i en stue/kjøkken med bare hvite/lysegrå møbler.)

Jeg har hørt at det skal være helt problemfritt, men har litt mer blandet erfaring selv.

Det er ikke noe problem å få satt den sammen igjen.

Vi har malt opp igjen tre stykker, og de ble pusset, grunnet og spraymalt hos en møbelfabrikk. Han som gjorde det for oss sa at det var et sant h... å få malingen til å feste skikkelig på de to eldste stolene, og trodde det var fordi de var såpevasket ørtenfjørten ganger i løpet av mange års bruk i barnehage. Og malingen skaller og slites av på de, ser jeg, så de ser ikke strøkne ut. (De ser helt greie ut da, men jeg er litt avslappet til sånt.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:23   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Våre kan jeg nesten garantere at ikke er såpevasket. Men de er 30 år gamle. Men pusse, det hørtes jo kjedelig ut...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:25   #58
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Du trenger ikke pusse så voldsomt, tror jeg, bare rubbe opp overflaten litt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:49   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvordan er det å male tripptrappene? Hvis vi tar den fra hverandre og maler hver enkelt del, får vi satt den sammen greit igjen etterpå da? (Våre er røde og forstyrrer så innmari i en stue/kjøkken med bare hvite/lysegrå møbler.)

Ikke noe problem. Jeg pusset lett over den med sandpapir og malte tre strøk. Dette er en stund siden så jeg brukte oljebasert maling, men nå finnes det jo mer miljøvennlige malinger som allikevel fester på lakkede flater.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 13:23   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge bruker barna Tripp Trapp-stolen?

Jeg tenkte mest på om malingen gjør sitteplaten tykkere, så den ikke får plass inni sporet igjen etterpå, men det er kanskje ikke noe issue i det hele tatt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no