Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bergensere: Spørsmål om Stoltzen/ Stoltzekleiven

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-16, 20:16   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Bergensere: Spørsmål om Stoltzen/ Stoltzekleiven

...og eventuelt andre med kjennskap.

Dersom man bor på Thon Hotel Rosenkrantz; hvor langt er det da tur retur Stoltzenkleiven? Er det opplyst der?

Er det andre fine trimme-/turområder i nærheten, som er lett å finne frem til?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:25   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Du vil bo nesten rett ved oppgangen til Fløyen. Det er fin sti oppover.
Jeg er litt usikker på hvor oppgangen til stolzen er. Men eventuelt får der buss rett fra hotellet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:51   #3
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Tror det er 3 km fra hotellet og ut til der hvor en går opp til Stolzen. Du kan gå Fjellveien ut, rundt Bontelabo eller gå Nye Sandviksvei utover. Fra Bryggen kan du ta bussen ut og gå av rett før Fløyfjellstunnelen. Mulig du kan ta Mulebussen også, men det er jeg ikke sikker på.

Du kan gå opp Stolzen og gå derfra til Fløyen og gå ned til Skansen og ned igjen til Fløybanestasjonen, og da er du ikke langt unna hotellet.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 21:02   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Jeg ville gått Nye Sandviksvei og opp ved kirken v/Kirkegaten og derfra videre oppover mot Stolzen. Husker jo aldri hva gatene heter videre oppover, men jeg pleier å gå opp ved barnehagen overfor Kirkegaten et sted. På dager som ikke er som denne (du vil bli "den ultimate bergenser og gå Stolzen i dette været? ) kan man nesten følge strømmen. I normalt vær og i normalt tempo må man regne en halvtime å gå fra hotellet og til "oppgangen til Stolzen, en halvtime +/- opp og en halvtime ned igjen fordi det er litt kø. Minst 1.5 timer, sikkert mer, må du regne på den turen i dag hvis du skal gå tur/retur hotellet.
Jeg er usikker på om det er belysning i Stolzekleiven, faktisk, har bare gått der i dagslys og kikker stort sett ned helt til jeg er på toppen.

Tøsa: Jeg mener man kan ta Mulebussen, er det fremdeles buss nr. 5? og gå videre fra Øvre Sandviksvei. :-)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 21:03   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Det enkleste om du er ukjent er å ta bussen til Mulen gå opp bak barnehagen du ser ved snuplassen og gå utover Fjellveien til venstre. Hold deg på Fjellveien strakt langs sjøen og ikke gå oppover ved evt kryss.
Starten på Stoltzen er godt synlig.
Du kan enten gå ned samme vei eller evt holde mot høyre og gå over til fløyen og så ned fløysvingene til hotellet igjen.
Alternativt Skredderdalen som du møter på på vei mot fløyen fra Stoltzen. Da kommer du ned i Fjellveien og går så mot sentrum igjen

Fjellveien og svingene oppover er fine turer. Inne på fløyen også er det mange ruter

Du får hyle om du ikke finner frem

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 21:04   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Jeg gjør som deg rine. Og jeg går fra Nordnes i tillegg så det går ganske lang tid til og fra selve Stoltzen i tillegg. Og husk det kan være glatt i trinnene nå

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 22:02   #7
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Det er vel kanskje ikke nødvendig med belysning. Kommer til å gå ca. i 18-tiden (etter jobb), så da er det nok fremdeles lyst, tenker jeg. Evnt. at redningshelikopteret som henter meg har flomkastere.

Jeg tenkte jeg skulle gå fra hotellet. Med god retningssans bør vel det gå greit, eller?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 22:05   #8
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Men når det gjelder flyøysvingen, som du nevner Anne; hvor lang tur der det? Har to ettermiddager å fylle/vil trimme/trene.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 22:18   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

En fin tur uansett værforhold, er å gå i raskt tempo opp til fløyen og videre opp til Rundemanen, ca 5 km med oppoverbakker. Grus hele veien. Kjedelig å gå ned igjen, men god trimtur. Du begynner ved Fløibanens nedre stasjon.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 22:32   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Jeg tror at det enkleste er å gå opp veien ved Fløibanen til Fjellveien og så følger du den utover til Stoltzekleiven (ca 10-15 min). Når du har gått opp kan du enten gå ned samme vei eller gå veien videre innover fjellet til du kommer til veien ned som heter Skredderdalen. Litt bratt og glatt, men fin. Og den tar deg ned igjen til Fjellveien og du kan gå samme vei tilbake.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 23:08   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Men når det gjelder flyøysvingen, som du nevner Anne; hvor lang tur der det? Har to ettermiddager å fylle/vil trimme/trene.

Det går en liten halvtime å gå til fløyen fra Stoltzen
Godt skiltet. Da går du bare svingene ned. Enda en liten halvtime

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 23:09   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Håper du får fine turer!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 08:54   #13
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Hvordan er det å gå i regn?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 08:57   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Oppover går det greit. Men for å gå ned igjen ville jeg nok gått veien helt bort til Fløyen og gått ned fløisvingene. Både å gå ned Stoltzekleiven og Skredderdalen er sannsynligvis ganske glatt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 09:29   #15
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Og det er godt skiltet? Evnt. bare å følge strømmen?

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 09:39   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Ikke veldig godt skiltet, nei. Og i dette været vet jeg ikke om det blir noen særlig strøm å følge. Men det er egentlig bare en vei så så lenge du følger den så går det bra. Det er et stykke fra toppen av Stoltzekleiven til Fløyen, men det er vei hele veien, så ingen stor mulighet til å gå seg vill. Jeg mener at alle kryss er skiltet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 10:03   #17
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Er det veldig dårlig vær der nå? I dag, for eksempel? :stoler ikke på yr.no:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 10:05   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

I dag er det helt skrekkelig. Vind og regn. Når er det du tenker å gå?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 10:13   #19
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Er det veldig dårlig vær der nå? I dag, for eksempel? :stoler ikke på yr.no:

Ja! Hadde jeg ikke hatt kalender ville jeg trodd det var november.

Jeg ville ikke ha gått ut mer enn jeg må.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 10:45   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensere: Spørsmål om Stoltzenkleiven

Jeg holdt på å drukne + blåse bort på fjellet i Bergen i går, og i dag er det enda verre vær, så jeg ville kanskje ikke gått i dag i hvert fall...

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no