Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-17, 21:47   #321
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Helt enig!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 21:58   #322
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2017

Fikk bestilt fotoboka til foreldrene mine i går. 25% kunne jeg ikke la gå fra meg.
Kjøpt til brodern og kjæresten. Liten gave til pappa og har ide til mamma. Kjøpt inn det jeg trenger til de hjemmelagde.
Håper å få unna det meste de neste 2 ukene.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 22:04   #323
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har i alle fall skrevet utkast til masterplan for kalenderene.
Det kan bli litt omstokkinger, ungene skal på kino en dag men jeg må vente til programmet legges ut for å se når den går og når det passer, de skal på paddington 2 og den har premiere her 8.12 så jeg vet ikke når den går og det må passe med ting og tang. Men det meste falt på plass. Jeg har ikke pakket den enda, og må handle et par små ting før alt er i orden, men det ordner seg.

Gavene har jeg fortsatt en del blanke felter på svigerfamilien, men det ansvaret pleier falle på mannen når jeg har kjøpt til dem jeg finner noe til.... dvs, de som har ønsker stort sett...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 22:35   #324
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Og der fikk vi første, men heldigvis eneste, krasj. Juleavslutning for taekwondo sammenfaller med juleavslutning for første trinn. Juleavslutningene der er alltid veldig hyggelige med god mat og kaker og julenissen som kommer med godteposer til barna, så det er veldig synd å gå glipp av, men lillebrors skoleavslutning kommer først.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 07:42   #325
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er gift med en som synes samfunnsfokuset rundt jul blir verre og verre, han mister julestemningen av det og synes julen har mistet mye av innholdet. Jeg skjønner hva han mener, og de siste årene har jeg sendt ut SMS-er om at vi kun kommer til å kjøpe gaver til de vi feirer julaften sammen med. Jeg setter stor pris på å både gi og få gaver, men jeg har ikke greid å kose meg med dette når jeg har opplevd det som en plikt. Vi har heller ikke store familier, noen av oss. Så jeg insisterer på å kose meg med klementiner og julemusikk, samt god mat og sosialt samvær.

Må bare legge til at dette aldeles ikke er fasiten for andre, kun for oss. Det er ikke ment som kritikk (vel, et gigaforbruk på samfunnsnivå er jeg kritisk til..). Det viktigste er at folk klarer å kose seg enten de gjør det slik eller sånn, og jeg er så glad og takknemlig over at det jeg skisserer fungerer for oss.

Vi kjøper kun til nevøer, nieser, gudbarn (alle så lenge de er i barneskolealder), foreldre og unger. Og så får minste broren min, som ikke har barn, en liten ting fordi jeg vil, og så kjøper jeg til to venninner. Det blir likevel en del når både mannen og jeg har mange søsken. Akkurat nå har vi ni nevøer og nieser i gavealder, og omtrent det samme over.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 09:20   #326
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Julekort bestilt! Ellers er lite gjort, men det går fint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 09:21   #327
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi dropper julekort i år. Tar det via FB istedet, og sender vanlig kort til de som ikke er der.
Kalender skal vi prøve å få til i år og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 07:52   #328
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

I år er det mange som er tidlig ute med julelysene, synes jeg. Jeg pleier å være blant de første, men har ikke tatt fram noe ennå, men ser at nabolaget allerede er smått opplyst rundt omkring. Gjett hva jeg skal gjøre i helga!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 08:31   #329
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg klarte ikke å vente lenger og slo på julelysene i fjor (førstemann i gata ). Det er så koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 09:23   #330
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Stjerne, nissestige, kalender og adventsstake kommer opp på fredag. I dag får vi endelig avviklet bursdagsfeiringen for tvillingene (som hadde bursdag i midten av oktober ) så da kan jeg tenke litt mer jul. Men 12-åringen og ei venninne bakte pepperkaker i helga, da jeg var bortreist. De hadde fylt to bokser.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 10:57   #331
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har kjøpt lys til adventsstaken og laget en liste over de jeg skal gi gave til. Jeg syns jeg har kommet langt på vei. Sånn er det å være ødelagt av å ha en søster med bursdag 1. desember. Ingen juleforberedelser før det. Nå har jeg kjøpt noen gaver og føler vel egentlig at jeg er godt på vei med det også. Ikke minst etter at jeg fikk hjelp til å ordne gave til kjæresten.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 11:03   #332
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Med tanke på snøfattige vintre de siste årene, burde jeg muligens investert i en sånn : https://li2.rightinthebox.com/images...8927952254.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 17:27   #333
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Noen ble visst inspirert av at vi satte på julelysene ute i går for i dag hadde de nærmeste naboene gjort det samme. Hyggelig å komme hjem i mørket og bli møtt av koselige lys.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 23:31   #334
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Kjøpte lyslenke på 75m i stad. Skal surres fra trapperekkverket og rundt hele terrassegelenderet. Lyser nok litt opp nå i desember.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 10:59   #335
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

En dag igjen til advent! Og da braker det løs for alvor også: 17 andreklassinger kommer hit på førjulskos. Bare å finne frem den store gryta til grøtkokingen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-17, 23:54   #336
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg tenkte å lage deig til julekaker i morgen formiddag, men oppdaget at det er tomt for natron pga slimproduksjon i sommer/høst. Får bli baking lørdag i stedet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 00:04   #337
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2017

Pakkekalenderen er ferdig, vi har levert noen julegaver og noen flere er pakket inn. Oljer kjøkkenbenken nå så blir ikke noe baking der ennå.
Julefølelsen begynner å komme sakte snikende.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 00:35   #338
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Pakkekalender ferdig, med unntak av mannens gave til meg, eldstejentas gave til broren, og julaften. De siste tre kommer nok på plass i løpet av helga.

Stjerna er hengt opp i vinduet, advetsstaken er satt fram med lys i, adventslyset med tall står på spisebordet (og må tydeligvis brenne døgnet rundt for å holde tritt, siden det var umulig å oppdrive tynne lys i år, kun kubbelys), stigen med 24 trinn er hengt opp, og nissen holder seg fast på nederste trinn.

Adventstradisjonene er dermed ivaretatt, så får resten komme pø om pø. Så nå kan jeg klappe meg selv på skuldra føler jeg, og i morra er det julebord.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-12-17 kl 00:53.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 07:49   #339
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er ferdig med alle gavene, bortsett fra én, og hva det skal være er allerede bestemt. Det er blitt mange ulike typer gaver i år, alt fra bøker og friluftsutstyr til nyttige - og ønskede - saker i heimen.

Bakte biscotti i forgårs, ment til å spises i førjulstida. Prøvde en ny smakskombo med mørk sjokolade og appelsin, ble riktig gode. Vanligvis lager jeg to andre typer, en med mandler og tranebær og en med hvit sjokolade og tørket aprikos.

Skal pynte litt til advent i morgen, og i dag skal jeg på juletur med yngste datter. Bare kos, ingen seriøs shopping, vandre rundt i sentrumsgatene og suge til oss julestemning. Stikke innom der det passer og kanskje handle noe lys, servietter, godteri til adventsskåla etc. Og gå på kafé.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-17, 10:36   #340
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi har laget pepperkakehus (og jeg fikk endelig brukt alle de kule kakeutstikkerne mine, klart det bor en liten Totoro i skogen utenfor huset!). Julestjerne kommer opp i helgen og jeg har laget årets adventsdekorasjon (veldig enkel, mose på et fat, to dompaper og litt kongler, elektriske lys pga barn og en liten lyskjede som snirkler seg over mosen).

Ellers har jeg ikke tenkt annet av forberedelser nå enn å ise av fryseren så det blir litt bedre plass der, kanskje lage en runde eller to brente mandler, og så har jeg laget lister over alt som skal kjøpes inn og gjøres før jul. I morgen skal vi ake!

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no