Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavekurv med mat til eldre mennesker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 08:54   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gavekurv med mat til eldre mennesker

Tenkte jeg skulle kjøpe en kurv med matvarer til en eldre slektning. Noen som har tips til hvilken mat? Jeg skal ha kaffe og te helt sikkert. Noe marsipan. Lohengrin? (er jeg den eneste i verden under 40 som liker den sjokoladen?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:03   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Den sjokoladen husker jeg mest som en sånn man fikk av gamle og spiste i mangel av annet godteri. Godtemangelen var stor i mitt miljø på 70-tallet, så den gled absolutt ned, men direkte god syns jeg ikke den er.

Er det et veldig veldig eldgammelt menneske uten tenner du skal handle til? Hvis ikke så er det vel ganske mye å velge i av gode saker. Godt pålegg, tynne salte kjeks, spekemat, ost, frukt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:03   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Spekemat? En god flaske rødvin.
Jeg synes personlig du skal droppe sjokoladen avbildet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:05   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Clever omskrivning, him. Men jeg aner dessverre ikke hva 40-åringer liker å spise.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:07   #5
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Jeg liker Lohengrin. Eller jeg liker all sjokolade.
Hva med noen hjemmelagede knekkebrød?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:07   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Jeg har såkalte " eldre" foreldre. Men de hadde ledd rått av moccabønner og den der sjokoladen. De er helt normale mennesker. Men jeg vet at de hadde blitt glad for det over. Kaffe og te, ikke så mye. Der er de ikke så fancy og det er en nødvendighetsvare på lik linje med dopapir. Så fint lite spennende i deres øyne.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:07   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Clever omskrivning, him. Men jeg aner dessverre ikke hva 40-åringer liker å spise.

Nei, kan skjønne at det føles langt fram. Nå er det jo så lenge siden jeg var 40 at jeg begynner å glemme litt, men jeg syns jeg husker noe om vestlandslefse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:08   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Det er nok bare meg som liker den sjokoladen, ja.
Han er 85. Salte kjeks, spekemat og rødvin var lurt. Kanskje noe sprit også? Han liker konjakk (kan man virkelig skrive det slik på norsk mon tro? )

Ost og frukt utgår dessverre, fordi denne må kunne stå en tid.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:08   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Ah... Er dette en eldre førtiåring?? Da er jo kaffe te og longherin genialt. Sleng oppi noen kamferdrops og?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:12   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Jeg liker Lohengrin. Eller jeg liker all sjokolade.
Hva med noen hjemmelagede knekkebrød?

Godt tips! Er mer skeptisk til tiden. Men den var genial.

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jeg har såkalte " eldre" foreldre. Men de hadde ledd rått av moccabønner og den der sjokoladen. De er helt normale mennesker.

Så det er bare unormale mennesker som liker Lohengrin? (Antar at det ikke var nøyaktig slik du mente det, da.)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Clever omskrivning, him. Men jeg aner dessverre ikke hva 40-åringer liker å spise.

Busted! (Nei, nei, det var bare et smart forsøk på å presisere at jeg er under 40 - jeg er 39.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:12   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Jeg liker Lohengrin. :bidrar:

(men så er jeg nærmere 80 enn de fleste andre her også)

Foreldrene mine er over 80. De liker det samme som før, men i små pakninger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:13   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er nok bare meg som liker den sjokoladen, ja.

Og mammaugla! En sjelevenn!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:14   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.843
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Far min blir 80 om ikke altfor mange månedene. Han er veldig glad i godt syltetøy, gjerne hjemmelagd. Så kanskje en krukke med et godt syltetøy?

Og den sjokoladen...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:15   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.634
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Og mammaugla! En sjelevenn!

Og meg, jeg liker også lohengrin

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:17   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.551
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Fnis. Tsktsk. Tenke seg til å generalisere sånn!

Men helt alvorlig, får ikke de fleste litt mer ømme tenner og gummer når de blir eldre? Er ikke hard spekemat og knekkebrød litt mindre aktuelt etter 80? Eller er jeg helt utdatert da?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:17   #16
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jeg har såkalte " eldre" foreldre. Men de hadde ledd rått av moccabønner og den der sjokoladen. .

Det blir da ikke jul uten moccabønner og kremtopper?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:18   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Gode glass med sild og sånn da?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:19   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men helt alvorlig, får ikke de fleste litt mer ømme tenner og gummer når de blir eldre? Er ikke hard spekemat og knekkebrød litt mindre aktuelt etter 80?

Pfft, bare sleng med en blender, så kan de gamle nyte spekesmoothie!

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:19   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fnis. Tsktsk. Tenke seg til å generalisere sånn!

Men helt alvorlig, får ikke de fleste litt mer ømme tenner og gummer når de blir eldre? Er ikke hard spekemat og knekkebrød litt mindre aktuelt etter 80? Eller er jeg helt utdatert da?

Jeg har aldri hørt foreldrene mine si noe om det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:21   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavekurv med mat til eldre mennesker

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er nok bare meg som liker den sjokoladen, ja.

Å, det er det ikke - jeg elsker den OG er under 40!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no