Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-15, 07:26   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

2 bananer
2 egg
2 dl havregryn (glutenfri)
1 dl rismelk
1 ts bakepulver
litt vaniljepulver, kanel og kardemomme

Kjør bananer i blender, tilsett resten av ingrediensene og kjør igjen. La det stå å svelle litt før du steker de i godt med melkefritt smør i en stekepanne. Spises med en gang eller avkjøl på rist og oppbevar i kjøleskapet

Serveres med f.eks syltetøy, brunost av Geit eller bare smør

BILDE OG OPPSKRIFT I BLOGGEN MIN

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 07:41   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lapper - gluten, sukker og melkefri

Ungene mine elsker sånne. Jeg synes det er veldig godt å ha bringebær på de. Jeg tar frosne bringebær rett fra fryseskapet og legger oppå lappen før jeg snur den på stekepanna.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 09:07   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapper - gluten, sukker og melkefri

Sånne lager jeg ofte til minsta, bare uten egg. Kjempegode! (Bare pass på mengden rismelk til barn under seks år, det er ikke mye de skal ha).
Vesla på 10 mndr forspiser seg hver gang, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 11:44   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

hvordan blir blandingsforholdene uten egg Dixie?

Funker helt fint med melk eller havremelk også
Akkurat laget en ladning med vanlig melk

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 13:47   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

Takk! Skal prøves!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 13:56   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

Åh, spennende! Får prøve disse i helga.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 15:12   #7
Shira78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 6
Shira78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

Tror jeg skal teste ut disse. Kjempe fin blogg du har.

__________________
Happy Wife.. Happy Life..
Happy Mom.. Happy Home..
Shira78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 16:51   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapper - gluten-, sukker- og melkefri

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

hvordan blir blandingsforholdene uten egg Dixie?

Funker helt fint med melk eller havremelk også
Akkurat laget en ladning med vanlig melk

Oj denne hadde jeg ikke svart på. Jeg bare dropper eggene og øker antallet bakepulver til 3 ts. Blir helt perfekt faktisk. Men jeg må innrømme at jeg som regel lager vanlige, usunne lapper med hvitt mel og sukker da, hehe. Da bruker jeg melkefri "kefir", de blir akkurat som vanlige lapper.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no