Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobe-hjelp på lite barnerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-17, 10:28   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Problemet med å snu døra er at gangen er så trang at det da omtrent ikke vil være mulig å komme forbi hvis døra ikke er lukket eller står så åpen at den er inntil veggen. Vi kommer til å gå på døra både når vi kommer ut fra vårt soverom, og når vi kommer ut fra badet.

Det er sånn hos oss også. Det går greit egentlig. Jeg kan ta et bilde av gangen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 10:49   #22
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Ja, snu døra.

Vi snudde døra på badet. Den må være igjen for å gå forbi i gangen, men det er ikke noe problem altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 11:07   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Og da kommer vi selvsagt inn på det siste problemet, som er at jeg har en mann som er allergisk mot å bruke penger på oppussing, fordi han mener at han kan KLARE SJØL, men han GJØR det jo bare ikke.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 12:46   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Du kan snu døra selv altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 14:21   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Nææh, det tror jeg ikke at jeg klarer. Jeg kan betale noen for å gjøre det. Det er mulig mannen kan. Jeg sendte han en sms i stad og ba han finne noen til å gjøre det, men han mener at ungen er utakknemlig og aldri vil bli fornøyd uansett hva vi gjør, så han ser ikke poenget.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 14:27   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Hvor høyt er veggen opp til skråtaket?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 14:42   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Den er 202 cm, så det er plass til Pax.

Men nå holder det på å klikke for meg. Makan til ubrukelig nettside når man skal finne ut av det PAX-opplegget, altså!

Jeg finner 75 cm bred PAX, som er 35 dyp. Men ikke søren om jeg er i stand til å finne skuffer som passer. Er det bare hyller og skohyller, tro? Pax-planleggeren er jo helt ubrukelig, det er bare mulig å legge inn skap, men ikke innredning? Eller er det brukerfeil, at jeg ikke skjønner det?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40211977/

Ikke bra for blodtrykket, dette.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 14:46   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Nå fant jeg ut av den planleggeren, forresten. Den er sikkert genial.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 15:17   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Du kan også velge 3 stk som er 50 brede eller 1 på 1 meter og en på 50 cm og så 50 cm dører. Da ser man jo ikke at det er forskjellig bredde på utsiden. Ulempen med 75 brede er at du må ha en liten del (eller hele) som speildør. Det liker hun kanskje, men det kan være greit å vite.

De 20 cm du får til overs kan du lage hyller til eller sette kroker på veggen i nisjen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 15:34   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Men det har aldri vært aktuelt med 150 cm med skap. Jeg skal ha skap der det er ca 90 cm, derfor vil jeg ha 75 eller 50. Hun skal få velge, for hun mister expediten hvis det blir 75. Speil på døra gjør ingenting. Hun har tusjer til å tegne på speil, det liker hun godt.

Jeg kom nettopp hjem fra jobb, til en mann som holder på å snu døra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-17, 21:58   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garderobe-hjelp på lite barnerom

Døra er nå snudd, men kan ikke åpnes helt før vi flytter skoskapet, og det har vi ikke plass til andre steder, tror jeg.

Fikk bestilt skap og skuffer med hjemkjøring. Frøkna har tegnet flere versjoner av rommet og landet på at vi gjør slik vi først tenkte: setter skatollet bort under sikringsskapet og et 75 cm bredt skap på motsatt vegg, ved siden av senga.

Får en kommode til overs, får se om vi får tatt den i bruk et sted.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no