Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dataspill for babyer (6-24mnd)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 22:31   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Dataspill for babyer (6-24mnd)

Giggles Computer Funtime For Baby™

Jeg vet ikke om det er helt heldig å begynne så tidlig.
De har gratis prøveversjoner tilgjengelig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:34   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Iben liker nå å se på teletubbiene. Så lenge det er snakk om unntak fremfor regel, tror jeg at barn kan ha godt av pc.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:43   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Iben liker nå å se på teletubbiene. Så lenge det er snakk om unntak fremfor regel, tror jeg at barn kan ha godt av pc.

Fra de er 6 mnd?


__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:54   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Giggles Computer Funtime For Baby™

Jeg vet ikke om det er helt heldig å begynne så tidlig.
De har gratis prøveversjoner tilgjengelig.

Jeg har testet begge spillene nå, virker veldig bra. Spillet går i fullskjerm, og en velger mellom ulike aktiviteter med musen. Inne i en aktivitet så fører alle klikk eller tastettrykk til at det skjer noe på skjermen. Mange musikkvalg også, inkludert klassisk. Så denne skal testes igjen når Admini begynner å hamre på tastaturet. Redusert lysstyrke på skjerm og dempet lyd er en nødvendighet kjente jeg, noe anmasende.

(Jeg testet på Mac)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:55   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Jeg snakker om andre enden av spekteret. Men 6 mnd? Hvor tidlig er Baby Einstein utviklet for?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:33   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Prøvde det shapes-spillet på min 6mnd baby og han likte det kjempegodt! Takk for tips!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:47   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg snakker om andre enden av spekteret. Men 6 mnd? Hvor tidlig er Baby Einstein utviklet for?

I hvert fall en av dem er fra 0, eller er det 2-3 mnd.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:48   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Jeg har vurdert ComfyKids-tastaturet til poden.
For litt større barn altså.

Noen her som har testet det? Sånn mens vi var innom dette med småttiser og pcer ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:54   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Vi har Comfykids tastatur. Vi kjøpte det til mellomste gutten vår, men det ble faktisk aldri testet ut siden han har konstant mark i rompa, og dermed så vi ikke helt vitsen med det. Har tenkt på å la minsten prøve seg på det, men han har ikke vist den helt store interessen enda. Men først må man jo selvsagt prøve. Eneste han synes er morsomt med pc er å se på film.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:01   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I hvert fall en av dem er fra 0, eller er det 2-3 mnd.

Særiøst?


Hva har en 2 mnd gammel unge utnytte av pc?

De ser jo ikke ordentlig for de er over 6 mnd?! *eller husker jeg helt feil nå..*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:11   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Særiøst?


Hva har en 2 mnd gammel unge utnytte av pc?

De ser jo ikke ordentlig for de er over 6 mnd?! *eller husker jeg helt feil nå..*

Jeg svarte på Baby Einstein, som i DVDene ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:17   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I hvert fall en av dem er fra 0, eller er det 2-3 mnd.

Jeg tror det står "0+" på Baby Mozart-DVD-en.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:38   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg svarte på Baby Einstein, som i DVDene ...

aah ok.

Men det er vel mere tilrettelagt små, med enkle bilder og lyder og sånt?

*Har aldri sett på det*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:40   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg snakker om andre enden av spekteret. Men 6 mnd? Hvor tidlig er Baby Einstein utviklet for?

Baby Einstein er fantastisk, tilogmed JEG blir sittende og se på det når vesla ser på.

Jeg lastet ned 5-6 versjoner for en stund siden, VELDIG populært her i huset. Det er vel kommet ut 12-13 forskjellige. Må se om jeg finner flere til nedlasting. De er på engelsk da, men det synes jeg ikke gjør så mye.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:51   #15
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Hvor laster du ned Baby Einstein, Iset?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:46   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Hvor laster du ned Baby Einstein, Iset?

Jeg tror jeg fant de fleste på www.mininova.org men jeg har også sett noen på www.torrentspy.com. Skal inn på sistnevnte og sjekke nå, vil ha flere.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:51   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Her er pinadø hele samlingen!!!

http://www.torrentspy.com/torrent/88...ction_Demonoid

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:39   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

aah ok.

Men det er vel mere tilrettelagt små, med enkle bilder og lyder og sånt?

*Har aldri sett på det*

I Baby Einstein Mozart er det vel lagt vekt på musikken? Så vidt jeg vet er det hørselen hos ungene som er den best utviklete sansen - og Mozart skal jo hjelpe mot alt fra lav IQ til fylleangst. :ikke helt overbevist:

Men man kan jo like gjerne synge for et spedbarn som å kjøpe en DVD, de pengene kan man sette inn på bok til ungene forlanger noe mer enn at foreldrene synger til de.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 00:21   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Baby Einstein er fantastisk, tilogmed JEG blir sittende og se på det når vesla ser på.

Jeg lastet ned 5-6 versjoner for en stund siden, VELDIG populært her i huset. Det er vel kommet ut 12-13 forskjellige. Må se om jeg finner flere til nedlasting. De er på engelsk da, men det synes jeg ikke gjør så mye.

Er det samme program som går på Disney Playhouse? Fire småbarn som reiser rundt i et romskip?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 01:36   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dataspill for babyer (6-24mnd)

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Men det er vel mere tilrettelagt små, med enkle bilder og lyder og sånt?

*Har aldri sett på det*

Baby Mozart-DVD-en kjøpte jeg vel da Lillegutt var omtrent et halvt år, og han elsket den i flere år. Det er film av mekaniske leker og hånddukker og lignende - uten noen handling, bare korte små sekvenser - og altså Mozart-musikk til. Veldig fin for de aller minste, faktisk. (Og dragen som sier Blæ! har gjort et voldsomt inntrykk på både ham og de andre barna jeg kjenner som så den som liten. Iflg. websiden til produsenten er det også den leken de aller fleste tar kontakt for å få kjøpe. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no