Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 23:24   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Sofaen jeg har siklet på i åresvis men konkludert med at er alt for dyr, er plutselig satt ned med 40%. Hvis vi skal kjøpe så må det skje kjapt, for tilbudet varer bare ut denne uka. Vurderer noe av sofaen i ull, og noe skinn.

Vi har to unger som spiser kveldsmat i sofaen ofte, ergo blir det mye smuler og skitt. Ansatte på Bolia anbefaler stort sett ull, fordi det visstnok er lett å rengjøre, og ullet skal visstnok ikke trekke til seg væske fordi det er satt inn med et-eller-annet middel.

Noen som har erfaringer å dele? Fungerer sofa i ull? Lett å rengjøre? Her er sofaen vi ser på, hvis noen har den så mottas deling av erfaringer med takk:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 23:36   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Sjekk slitestyrken på stoffet. Ren ull tåler ingenting.

  Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 23:47   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Sjekk slitestyrken på stoffet. Ren ull tåler ingenting.

Jeg prøver å finne ut av slitestyrken på Bolia sine hjemmesider - men finner det ikke. Jeg har fått oppgitt tallet tidligere (og jeg mener å huske at det var ganske bra), men husker ikke. Skal sjekkes ut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 06:21   #4
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Vi har sofa derfra i ull. Er fornøyd så langt og stoffet har ikke nuppet seg i hvertfall. Har hatt den i ca et år nå. Synes den har vært enkel og rengjøre, har stort sett bare støvsugd den. Har det vært andre flekker, har jeg bare pillet det vekk og tørket over med en våt klut. vi har vi mørkt ullstoff, kan hende det blir annerledes med lyst..

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:08   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Jeg var fast bestemt på ullsofa fra Bolia, men de ansatte der frarådet det pga nupping. De la ned ganske mye innsats i å fraråde det også.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:39   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Lekker sofa!

Jeg har ikke peiling på hva som holder seg best, men vill valgt ull pga utseende.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 08:25   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Den var virkelig lekker. Kan den ikke sprayes med litt impregneringsspray i tillegg?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 08:38   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Vi har hatt Europe fra Bolia i koksgrå ull, den holdt seg ikke så verst egentlig. Ingen nupping. Det eneste som var dumt var fargen, ALT støv og hår vistes på den mørke sofaen, samt flekker. Flekkene var lette å vaske bort da. Om jeg skulle valgt på nytt ville jeg valgt en lysere grånyanse hvor støv og sånt ikke vises så godt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 11:57   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Den var virkelig lekker. Kan den ikke sprayes med litt impregneringsspray i tillegg?

Den er visstnok godt impregnert, så jeg tipper at man ikke trenger å gjøre det på nytt?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg var fast bestemt på ullsofa fra Bolia, men de ansatte der frarådet det pga nupping. De la ned ganske mye innsats i å fraråde det også.

Jeg har som sagt gått og siklet på sofaen i flere år, og fortalt personalet om spisende barn i sofaen, og uten unntak har vi blitt anbefalt ull. Kanskje jeg må ta en telefon til en annen boliautikk å høre?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har hatt Europe fra Bolia i koksgrå ull, den holdt seg ikke så verst egentlig. Ingen nupping. Det eneste som var dumt var fargen, ALT støv og hår vistes på den mørke sofaen, samt flekker. Flekkene var lette å vaske bort da. Om jeg skulle valgt på nytt ville jeg valgt en lysere grånyanse hvor støv og sånt ikke vises så godt.

Det er det med flekker som er skrekken, etter at vi har hatt en sort/mørkegrå sofa som vi har måttet ha tepper i hele tiden. Hun jeg snakket med mente at flekker ikke ville syntes så mye pga. at det er spill i fargen. Men så mørk som den er, så høres det ikke helt logisk ut.

Grmf. At det skal være så vanskelig å få bestemt seg!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 12:37   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Jeg var på Bolia på Lillestrøm.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 12:50   #11
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Fiiin !
Vi har hatt ullsofa i to omganger:
1. Dyr med "glatt" ullstoff. Stoffet falmet veldig og nuppet mye.
2. Billig (IKEA). Grovere ullstoff. Ingen tegn til falming. Ikke en eneste nupp ! Veldig lett å tørke flekker.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:55   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg var på Bolia på Lillestrøm.

Det er der jeg har brukt å være også. Merkelig at de skal gi så forskjellige råd.

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Fiiin !
Vi har hatt ullsofa i to omganger:
1. Dyr med "glatt" ullstoff. Stoffet falmet veldig og nuppet mye.
2. Billig (IKEA). Grovere ullstoff. Ingen tegn til falming. Ikke en eneste nupp ! Veldig lett å tørke flekker.

Takk for erfaringsdeling. Det på Bolia kjennes ikke veldig glatt ut, egentlig. Men jeg har ikke sjekket ut andre sofaer, så jeg har ikke noe å sammenligne med. En utfordring er at jeg ikke er så glad i ull, og bruker minimalt med ullklær f.eks. Men jeg vet ikke om det blir samme greia med sofa. Der sitter man jo som oftest med klær på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 14:05   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Da vi kjøpte sofa på Bolia ble vi rådet til å ikke velge ull, så vi valgte da stoffet som heter Nantes. Det er visst det mest slitesterke de har. Har gått greit å vaske det, men etter en runde oppkast i sofaen rundt juletider måtte vi leie rensemaskin for å få bort lukta.
Tidligere hadde vi sofa i mikrofiber, og det elsket jeg! Utrolig lett å rengjøre, selv et glass rødvin i hvit sofa lot seg vaske bort uten å etterlate flekker.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:21   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg var på Bolia på Lillestrøm.

Er det en stund siden? Jeg lurer på om jeg har løst mysteriet, men er ikke sikker. For jeg var tilbake i butikken i dag, og da sa den ansatte at hun aldri hadde opplevd klager på ullstoffet Qual, men at de hadde hatt et stoff de måtte fjerne fra sortimentet som ikke var bra og som de hadde hatt mye klager på. Det var av ull, lurer på om hun kalte det angora?

Jeg finner dessverre ikke noe alternativ til ull, så da må det bli ull (og kanskje en eller to moduler i sort skinn) eller ingen sofa. Får tenke på saken til i morgen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:23   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sofa fra Bolia i ull?

Ca 1,5 år siden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no