Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 08:31   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Vi skal etterhvert pusse opp badet. Vi er nødt til å ha vaskemaskin og tørketrommel på badet, samt plass til skittentøy. Vi bruker tørketrommel lite slik at vi må ha mulighet for å tørke tøy på badet. Når vi vet at dette er behovet, tenker jeg det kunne vært ok å planlegge rundt dette. Hvordan skjerme denne sonen så mye som mulig. Ser liksom ikke for meg å pusse opp badet om jeg hele tiden skal tørke tøy der og det blir stårende litt vilkårlig og rotete plassert. Vil slippe å se det så mye i det daglige. Badet er ikke supert stort så er ikke mulig å dele helt av. Noen som har sett gode forslag for vaskeromsløsninger på badet, eventuelrt har gode ideer for hvordan dette kan skjules mest mulig?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 10:07   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Naboene våre har skittwntøy, varmtvannsbereder, vask og tørk bak en skyvedørsgarderobedør med speil. Det ble veldig delikat og noe jeg definitivt skal kopiere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 12:13   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Vi har de bak skyvedører med speil; vaskemaskin, tørketrommel samt skittentøy. Speil gjør rommet større også, så det er en bonus når badet ikke er så schvææært

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 12:55   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Samle vaskemaskin og tørketrommel på en vegg. Er det plass til å ha de ved siden av hverandre har du plass til å brette tøy. Vi har også brukt benken over vask og tørk som stelleplass. Over benken har jeg et vegghengt tørkestativ fra Ikea. Over døren ut(til høyre for benken) har jeg en stang jeg kan henge kleshengere på. Jakker(som ikke drypper, de må henge i dusjen), kjoler, skjorter, bukser, egentlig alt mitt tøy, henger jeg her.

Og selvfølgelig(det er mitt mantra; alle ting har fast plass. Orden gir et godt inntrykk.

Noen dårlige bilder;




Vi har ikke toalett inne på dette rommet(har et bad til), men dersom du har det og det er mulig. Skjerm toalettet fra resten av rommet.
Jeg synes det er viktigere enn alt annet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03

Sist redigert av gullet : 13-05-12 kl 13:00.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 12:59   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Vi har maskin og trommel på badet. Oppå hverandre. Den står i en nisje og vi kunne helt klart hatt skyvedør foran. Har også bereder bak der. Ikke tørkeplass. Vi tørker på eget rom. Badet vårt er nytt og lekkert, mrn vi kom altså ikke på å sette inn skyvedør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 17:30   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Jeg har en liten nisje som er bak skyvedører. Helt genialt i min lille leilighet. De står vaskemaskinen (med tørketrommelen, vi er en liten familie, så det funker topp), skittentøy, bøtter, støvsuger, kluter og vaskemidler.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 23:05   #7
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Skyvedørerr vurderes absolutt. Men om vi tørker tøy bak, vil det kanskje bli veldig fuktig? Kan det være en løsning å bygge to vegger med en åpning mellom i enden av rommet slik at man kan skjerme v/t på den ene siden og tørketøy og skittentøy på den andre siden, og at man har en ståplass midt mellom?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:31   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

*abbonerer*

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 09:48   #9
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Her er vårt gjestebad/vaskerom. Løsningen er genial. Dørene kan skyves begge veier, jeg pleier å ha den andre døra åpen slik at vaskemaskinen er helt skjult, og kun fryseskap/utslagssvask synes. Eller de kan lukkes helt selvsagt.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 11:46   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskerom på badet - hvordan skjerme/skjule dette?

Vi tørker tøy på vårt vask/ bad så skyvedører er ikke greia mht fukt. Men det fungerer greit så lenge det er orden. Tenkte å få tak i noen fine bokser i lik størrelse for å sortere klær.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no