Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-12, 11:13   #21
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Eg hadde utforska om du kan gjere noko a la dette, men eg har ikkje forslag til plassering av vask og komfyr her da. I høgskapa der borte kan du ha frysar, men kjøleskap bør du aller helst ha ved ovnen ein stad. Har du vurdert kjølehjørne?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Pelen.JPG (28,7 KB, 40 visninger)
__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:15   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Kan du få plass til eit frittståande kjøleskap ved sida av vinduet, under skråtaket? Du har kanskje mest lyst på eit integrert, men kva om du som plaster på såret kjøper eit kult retro eit - det vil jo passe inn i settingen i huset uansett.

Eg ville unngått i det lengste å gjere noko med vinduet - det vil påverke huset sin fasade altfor mykje. Sitteplass under er ein god ide. Du kan også ha eit nedfellbart bord til å sitte ved her. Eit slikt som er festa i veggen (under vinduskarmen), og som du kan slå ned og opp. Dog mister du litt skapplass da. Med sittebenk har du plass under.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:16   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Meir mas - kunne lagt inn meir overskap, men du kan også vurdere åpne hyller, i alle fall inn mot vindu og dører. Veggskap kloss opp i vindu og dører er ikkje alltid like fint.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:19   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Takk for innspill og tegninger Syrin!

Vi har et retrokjøleskap i huset som fungerer (i et kjøkken som skal fjernes da huset har vært delt opp i to).

Det er dog for høyt å stå mot skråveggen ved vinduet, men kanskje det går å ha det et annet sted?

Overskap er jeg egentlig ikke så glad i, men det kan jo være nødvendig for å få nok plass til ting.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1774.jpg (51,8 KB, 48 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:28   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Så fint skap Dumt at det ikkje går under skråveggen. Men da må du ha benkeskap under skråveggen med andre ord. Synd du ikkje kan få eit skap til under der, for eg forstår det slik at du har ei dør rett ved sida av (som går inn til trappa bak veggen? )-

Er dette eit hus de skal bu i til dagleg, eller er det fritidshus? Eg tenker som så at det skal bli vanskeleg å få alt optimalt her, i forhold til det ein ønsker seg. Da må ein kanskje fire på krava i forhold til ovn i høgskap / integrert kjøkken eller at kjøkkenet ikkje blir heilt strømlinjeforma i forhold til effektiv bruk. Det er kanskje til å leve med?

Veit du noko om kor det er vatn? Eg ser at de har ein utslagsvask, men den er jo på motsatt side av der du har tenkt kjøkken. Er det mulig å trekke ting i etasjen under? Er det kjellar der f.eks?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:33   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Høyskap bruktes jo ikke i gamle kjøkken, men det er kanskje greit å putte inn den typen løsninger i et gammelt hus også?

Hvis du mener skap fra gulv til tak så har jeg sett det i skikkelig gamle kjøkken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 11:40   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Så fint skap Dumt at det ikkje går under skråveggen. Men da må du ha benkeskap under skråveggen med andre ord. Synd du ikkje kan få eit skap til under der, for eg forstår det slik at du har ei dør rett ved sida av (som går inn til trappa bak veggen? )-

ja riktig, det er en dør der til baktrappen.

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Er dette eit hus de skal bu i til dagleg, eller er det fritidshus? Eg tenker som så at det skal bli vanskeleg å få alt optimalt her, i forhold til det ein ønsker seg. Da må ein kanskje fire på krava i forhold til ovn i høgskap / integrert kjøkken eller at kjøkkenet ikkje blir heilt strømlinjeforma i forhold til effektiv bruk. Det er kanskje til å leve med?

Det er fritidshus, så vi trenger ikke så mye skap som man gjør hjemme og det går å fire på kravene.

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Veit du noko om kor det er vatn? Eg ser at de har ein utslagsvask, men den er jo på motsatt side av der du har tenkt kjøkken. Er det mulig å trekke ting i etasjen under? Er det kjellar der f.eks?

Det er uisolert kjeller under. Idag er det vask på vegg A i tillegg til utslagsvasken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:03   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er uisolert kjeller under er det i alle fall viktig å tenke isolasjon rundt rør. Kanskje også er gulvet noe å tenke på i den sammenheng. Det er pent med gamle tregulv, men da ville jeg ha sørget for å isolere kjelleren. Evt lagt nytt gulv oppå, men for at nytt gulv oppå skal bli varmere må det legges varmekabler (dårlig løsning under heltre) eller lagt et gulv med korklag i.

Ja, isolasjon er viktig. Vi vil nok ikke legge noe over gulvet, vi vil prøve å beholde så mye som mulig av det originale, men noe under kan jo gjøres. Det kommer å stå på en ovn eller annen varmekilde på 10-15 grader på bad og kjøkken. Så setter vi på ovnene samt fyrer i huset, det pleier å bli raskt varmt da og huset holder seg faktiskt greit varmt til tross for at det er gammelt. Men det er klart, gulvet blir ikke akkurat varmt, man må ha tøfler på seg på vinteren. Til nå har det ikke fryset noe så lenge jeg har vært sammen med mannen min (16 år)..

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:21   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Ja, vi må sjekke med fagmenn angående isolering. Mannen sier at grunnmuren skal isoleres i kjelleren, pumpen til vannet står der nede.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:20   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Veit ikkje om eg fekk dette video-greien til å funke, men prøver.

Kva med å ha platetopp og komfyr i hjørne? Eg er i utgangspunktet ikkje spesielt glad i det, men trur at i dette kjøkkenet kan du vinne litt på det. Du kan får ventilatoren mot yttervegg (ikkje tegna inn), og du slepp å forholde deg til eit komplisert hjørne der du må ha hjørneskap tross kort avstand til vinduet. Overskapa som eg la inn her ville eg la vere dei overskap du har i dag Eg elskar slike skap, og ville aldri i verden ha kasta dei ut. Dei passar huset også. Du likar sikkert meir moderne ting - noko eg kjenner igjen med meg sjølv, men for eit fritidshus kunne eg godt ha satt pris på litt nostalgi. Det treng ikkje bli shabby chic av den grunn... Under overskapa er det vask og oppvaskmaskin. Kjøleskapet havna på motsatt side av rommet. Ikkje ideelt, nei. Eit trancherbord som kan rullast kan kanskje vere smart i eit slikt kjøkken?

Slik det er tegna nå har du nesten i overkant masse skapplass til fritidsbruk. Høgskapa kan kanskje droppast rett og slett - da får du meir luft i kjøkkenet. Om eg forstår bilda riktig har du også vindu/dør på veggen der eg har lagt inn høgskap? Det er ikkje på teikna di, men syns eg ser det på bilda.

Når det gjeld sittebenken: tenkte den måtte gå heilt bort til skaprekka under skråtaket. Da må den nederste eller dei nederste skuffene forblendast.



http://s170.photobucket.com/albums/u...901-131213.mp4

Tvilar på at den der videosnutten vil fungere, men prøver nå.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 01-09-12 kl 13:25.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:21   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Blir dette dumt? Kanskje bedre å bytte plass på platetopp/ovn og vask, men kanskje stygt med viften direkte ved siden av vinduet?

Peisen er ikke en peis, men en mur/pipe og en gammel ovn som står på gulvet.

Uttrekkskap og komfyr/fryser i hjørnet


Man kan jo eventuelt legge til noe overskap eller hyller. Skråvegg som sagt på høyre side av vinduet mot dørren (baktrapp). En ide er å åpne opp trappen for å få det åpnere, men da blir det problem med varme på kjøkken og bad på vinteren.




Og et bilde av bordet som mannen foreslo at vi kunne ha på kjøkkenet. Det er ganske stort, så jeg vet ikke om det blir for trangt.

Vedlagte bilder
Filtype: png Skjermbilde 2012-09-01 kl. 11.13.29.png (187,9 KB, 189 visninger)
Filtype: jpg Skjermbilde 2012-09-01 kl. 11.14.40.jpg (25,6 KB, 188 visninger)
Filtype: png Skjermbilde 2012-09-01 kl. 11.15.18.png (190,4 KB, 187 visninger)
Filtype: jpg IMG_1825.jpg (45,7 KB, 24 visninger)

Sist redigert av Pelen : 01-09-12 kl 13:27.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:24   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Det er ikkje dumt - einaste er at du må passe på at det er god nok avstand mellom skapet og ovnen. Fin ovn forresten!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:47   #33
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Vi har et rom i et gammelt hus som vi skal lage kjøkken av. Vi sliter også med dører og vinduer på alle kanter, så vi ender opp med en kjøkkenøy. Og så bygger vi inn høyskap i en vegg, slik at de går inn i rommet ved siden av. Nå er det litt forskjell på bolighus og fritidshus, så jeg ville nok ikke gjort det så avansert hos dere.

Jeg har laget tegninger til deg, men krangler litt med mac`en har så jeg får ikke til å lage bilde av den. Printscreen tolker den som bokstaver og sier jeg overskrider antall bokstaver. :grr: Tips mottas med takk...

Jeg ville enten laget en øy midt på, langsgående parrallelt med vegg A, med vanlig komfyr og liten vask på øya. Kjøpe et vanlig eller retro kjøleskap og hatt i et hjørne. Jeg tegnet kjøleskapet i hjørnet mellom A/B, så kan du evt ha en slagbenk eller noe i hjørnet på den nederste veggen ved døra på vegg B. Der kan barn/gjester slenge seg ned mens man ser på at du lager mat. Du kan selvfølgelig lage barløsning på øya også, men da mister du skapplass.

Hvis ikke øy er tingen ville jeg hatt benkeskap fra vinduet på vindusveggen og bort til døra på vegg A. Jeg ville ikke hatt høyskap eller veggskap, men heller åpne hyller over til tallerkner, kopper o.l. Sittebenk under vinduet og skråtaket. Kjøleskapet på en annen vegg. Du får ikke mye benkeplass, men du kan ha et bord midt på gulvet. Evt et på hjul som kan flyttes.

Og her skulle det vært to ikeategninger, men det fikser du sikkert selv.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 13:57   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Kanskje dunkan maile dem til meg? Eller går ikke det heller? Du har fått mailadressen min.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 14:43   #35
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kanskje dunkan maile dem til meg? Eller går ikke det heller? Du har fått mailadressen min.

Sendt...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 15:32   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Du kan ikke få en lokal snekker til å plassbygge skap for deg da? Da kunne du skjule den kroken der taket er lavere enn resten inne i skapet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 16:57   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Jeg er bare her og sier at jeg følger med. Spennende prosjekt.

Litt enig med hun som vil bevare det gamle overskapet, såfremt det er ordentlig tre og ikke sekstitalls etterligning i "plastikk".
Tror det kan bli kult å kombinere det med noe stramt og moderne (fritt for profileringer).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 18:24   #38
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg hadde utforska om du kan gjere noko a la dette, men eg har ikkje forslag til plassering av vask og komfyr her da. I høgskapa der borte kan du ha frysar, men kjøleskap bør du aller helst ha ved ovnen ein stad. Har du vurdert kjølehjørne?

Dette forslaget likte jeg!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 18:32   #39
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Men innser at kjølehjørne er litt "over the top" for eit fritidshus altså...

Under skråveggen kan du antagelig ha halvhøge skap frå IKEA - med ovn i sågar. Det var så at du veit ikkje kor langt ned skråtaket går?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 18:48   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å planlegge dette kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er bare her og sier at jeg følger med. Spennende prosjekt.

Litt enig med hun som vil bevare det gamle overskapet, såfremt det er ordentlig tre og ikke sekstitalls etterligning i "plastikk".
Tror det kan bli kult å kombinere det med noe stramt og moderne (fritt for profileringer).

Vi kan ikke beholde de skapene, de er sikkert rene nå (sanert av vaskebyrå), men den siste forpakterennsom boddender hadde det ekstremt møkkete og luktet vondt. Vi kan bare ikke bruke de samme kjøkkenskapene som ham, til,trossmfornatdet er over 10'år siden.

Den skrå veggen begynner 98 cm over gulvet. Hvornlqngt ut den går vet jeg ikke, men jeg kqn se litt på bilder og estimere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no