Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Billy fra Ikea

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-14, 11:28   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Billy fra Ikea

Er det bare meg som har drømt det, eller har Billy bokhyller hatt to dybder?

Jeg synes vanlig Billy på 28 cm dybde er for lite. Jeg mener jeg har sett noen Billy moduler som er nesten 40 cm dype. Jeg tenkte å ta bort noen 28 cm dype bokhyller og flytte de til kjelleren, og erstatte de med dypere hyller (med dører) så jeg får plass til hobbysaker. Jeg vet jeg kan kjøpe noen andre skap, men det blir ikke helt det samme som å holde seg til en serie.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 11:32   #2
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Jeg er ganske sikker på at Ikea har lansert Billy i dypere variant, ja.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 11:37   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Det har kommet en djupere variant, men det er bare et begrensa utvalg stammer.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 11:44   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Sjekke nettsiden deres så ser du utvalget.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-14, 12:47   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Ja, me har djupare variant på ei av hyllene. Det er kvit 80 cm brei i full høgde. Flott til permar , og så kan ein ha dører på som skjuler innhaldet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 08:00   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Tusen takk for svar. Jeg har vært inne på nettsiden, men jeg synes den har blitt tyngre å navigere. Sikkert jeg som har blitt dummere?

Før hadde Ikea listet alle skrogene og dørene hver for seg. Jeg foretrakk det. Får ta en tur på Leangen og plage personalet. Håper de har dype 1 meter høye seksjoner. Jeg kunne selvsagt kjøpe kjøkkenskap (overskap) siden de er nesten 40 cm dype. Men så var det problemet med dører som ikke matcher. Nå ordner det seg.


Sist redigert av Mrs. S : 08-04-14 kl 09:18.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:06   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Hvis du velger: "Vis hele Billy-systemet" får du opp en fellesside der du kan velge stammer.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/ca...ng_room/11683/

Det ser ut til at det bare er ett skap:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...472/#/10208467

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:30   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Uffda. Nå må jeg tenke nytt. Du har rett Saint, jeg har funnet den 80 cm brede og 202 høye reolen før. Jeg har sikkert vært inne på feil side nå.

Vedlagt et førsøk på å illustrere veggen min. Den blå firkanten er vinduet, det sitter høyt og er ca. 150 cm bredt. To 80 cm brede reoler og en 40 cm passer veldig godt under.

Jeg hadde tenkt å bruke 40 cm dype reoler under vinduet, men nå går det ikke.

Hva om jeg kjøper to dype 80 cm brede og 202 cm høye reoler på hver side? Jeg liker ikke hvordan det vil se ut. Jeg kunne tenke meg å trekke fram de tre korte reolene slik at hele fronten flukter, og legge en plate på toppen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bokhylle.jpg (19,7 KB, 4 visninger)
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:42   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Du kan jo bruke en dekkside som du finner i billigkroken? Men da må du ha en god sag, og tape der du har tenkt å sage slik at du ikke fliser den opp.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:42   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Men har du sett skjenk-tråden til Kirsebær? Jeg har laget en oppskrift på hvordan du gjør det med kjøkkenskap, men de blir kanskje for dype?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:44   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Jeg skulle også foreslå sag. Jeg har ei Billy-hylle som er 37,5 cm bred (for å fylle ut en vegg), det meste går hvis man vil. Høyden er jo det minste problemet!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:52   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Noe sånt?

Du står mye friere med kjøkkenskap. Kan ha skuffer inni også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjk.jpg (174,7 KB, 20 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:24   #13
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Jeg skal gi litt mer informasjon. Den første skissen var ikke hele veggen. Overhyller, TV-benk og tre stk 80 cm brede og 202 høye hyller i 28 cm dybde har vi allerede. Vel, TV-benken stikker ut, det er en Benno tror jeg.

Det er synd at ikke Billy har glatte dører uten speil. Da hadde det vært null problem å bruke kjøkkenskap under vinduet, jeg hadde bare brukt kjøkkenskap med glatte dører. Å skifte hele veggen til kjøkkenskap har jeg ikke lyst til. Det er plassmangelen som gjør at jeg ikke ønsker 28 cm dype Billy hyller under vinduet. Nesten ingenting av bokser får plass i 28 cm dype hyller. Alt er laget for dypere hyller.

Veggen jeg viser er nøyaktig så lang at dette oppsettet går inn. Det blir trangt, men med litt press så går det.

Hva om jeg jukser og kjøper 28 cm dype bokhyller under vinduet, og ikke monterer bakplaten? Og trekker de så langt ut at 40 x 40 cm bokser får plass med dørene lukket? Åpningen på toppen skjules av en benkeplate. Det blir ingen synlig åpning på sidene.

Jeg tror det blir den billigste og enkleste løsningen. Ulempen er at jeg får en åpning bak hyllene mot veggen, men jeg skal ikke ha ting stående løst, bare i esker/bokser. Jeg er ute etter noe som krever minimal utskifting og arbeid, til en rimelig pris. Jeg kan bruke matchende Billy dører hele veien. Eneste sagingen her blir å dele en benkeplate så den blir 40 cm dyp.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bokhylle 2.jpg (75,0 KB, 8 visninger)
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:26   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Det så ut som en smart løsning! Sjekk i billigkroken etter rimelige plater, det kan være du finner en som er det målet du ønsker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:31   #15
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Noe sånt?

Du står mye friere med kjøkkenskap. Kan ha skuffer inni også.

Oi, så snill du er. Synd at jeg ikke fortalte om overhyllene og det andre før du begynte å tegne!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:34   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Kan du kombinere med Bestå-serien? Den er dypere enn Billy

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:38   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Oi, så snill du er. Synd at jeg ikke fortalte om overhyllene og det andre før du begynte å tegne!

Ikke noe problem! Satt og tegnet noe annet.

Men det kan være greit å kjøpe med noe du kan bruke som avstandskloss mellom skap og vegg - en hylleplate du kan kappe til eller ta turen innom et byggevarehus og få skåret til en planke. Så slipper du at skapet "beveger" seg innover.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 18:54   #18
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy fra Ikea

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Kan du kombinere med Bestå-serien? Den er dypere enn Billy

Det er dørproblemet igjen, uansett hva en kombinerer. Billy har litt spesielle dører. Hvorfor kan ikke den serien ha dører som er enkle, glatte uten ramme. Jeg er så lei av kaoshyllene med bøker i alle størrelser, utleste pocketbøker, esker med hobbyting som er for store til hyllene og stikker ut, monopol og andre spill hvor eskene er dypere enn 28 cm. Gi meg dører til å gjemme rotet bak. Jeg har skikkelig lite stil i stua altså, interiørbloggere ville grått av synet. Men jeg vil gjerne ha samme dører på hele den veggen. Jeg trenger dører på de 28 cm dype hyllene jeg allerede har, så det er ikke nok å ha dører bare på de ekstra skapene.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no