Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ekstern harddisk til Mac

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-15, 12:37   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Ekstern harddisk til Mac

Min sønn ønsker seg en ekstern harddisk, som skal brukes både til musikk-prosjekter og skole (media- og kommunikasjon). Han har Mac, dersom det skulle ha noen betydning og ønsker seg str 1TB.

Noen som har noen tips? Er det verdt å betale nesten dobbel pris for en som er trådløs, framfor USB-tilbobling??

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...

Sist redigert av Annki : 29-06-15 kl 13:18.
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 12:45   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern gharddisk til Mac

Jeg har mac og endte opp med denne. Jeg så ikke det store behovet for trådløs, jeg skal uansett bare ha den stående på hjemmekontoret når jeg kjører backup.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 13:17   #3
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Kan noen endre overskriften kanskje??
-Ser at det har sneket seg med en g der...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 13:30   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Jeg bruker Porche fra LaCie, på 1 TB. Har ikke trådløs, bare kobler den til når jeg sitter på jobb.

http://www.netonnet.no/art/data-og-n...b/158718.1001/

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 13:38   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Vi har Apples Time Capsule. Trådløs.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 16:51   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Om Macen er så ny at den har USB3 så bør disken støtte USB3, veldig mye raskere enn USB2. Alle harddisker kan formateres med Mac HFS filsysem via Diskverktøy.

Trådløst som ikke er NAS blir for tregt til annet enn backup over natten.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 17:29   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Har også Porsche. Har man Mac så må man ha eksternt utstyr som ser bra ut.


Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg bruker Porche fra LaCie, på 1 TB. Har ikke trådløs, bare kobler den til når jeg sitter på jobb.

http://www.netonnet.no/art/data-og-n...b/158718.1001/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 07:16   #8
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Om Macen er så ny at den har USB3 så bør disken støtte USB3, veldig mye raskere enn USB2. Alle harddisker kan formateres med Mac HFS filsysem via Diskverktøy.

Trådløst som ikke er NAS blir for tregt til annet enn backup over natten.

Jeg er usikker på om den er så ny at den har USB3, uansett så er det vel greit at harddisken støtter dette, siden Mac'en da mest sannsynlig vil bli byttet ut før det blir kjøpt ny harddisk igjen.

Tusen takk for alle svar!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 17:01   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstern harddisk til Mac

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har også Porsche. Har man Mac så må man ha eksternt utstyr som ser bra ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no