Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-16, 18:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Vi er på let etter Den Perfekte Kjøkkenbenken, som både skal være ved komfyr og vask, og på en øy midt i rommet.

På ikea har de en benk man kan bestille på mål, som er støpt i akryl. Man kan få støpt inn vask helt sømløst, og det likner litt på corian? Kanskje det er noe av det samme? Den var egentlig ganske fin, men har noen erfaringer med den? Jeg vil helst slippe å oppleve at etter det første paprikasølet så har vi en rød flekk på den for evig og alltid etterpå.

Andre benkeplater som er fine? Jeg er jo veldig glad i designklassikeren virrvarr, men er litt usikker på om vi skal ha den igjen. Eik er ok, men jeg liker ikke eikebenkene til Ikea. Steinkompositt? Betong? Plywood?

Hva syns du er fint?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-16, 18:35   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Vi har både heltre og silestone, som vel er en slags steinkompositt (men ikke som granitt eller lignende), og er så utrolig superfornøyd med den siste. Pen, helt glatt, tåler det meste, deilig å bake på.

Vi skulle egentlig ha corian, men vår pusher mente at det fikk knivmerker og fargeforandringer, og kan ikke settes varme ting på. Jeg er ikke god på å være forsiktig med tingene mine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-16, 18:41   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Vi kjørte forbi drømmekjøkkenet, og de har både silestone og bambus (som jeg også elsker, men det blir lett stygt), men de var stengt. Ser ut som de har endel fint. Hvilken farge har du? Og hvem er pusheren din?

Ikea har faktisk også steinkompositt i kvarts, men jeg likte ikke fargene. de har en svart som er fin, men ikke passer her, en grå som føltes veldig "død", en spraglete som jeg syns var fin, men litt busy og en marmoraktig som var litt harry.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-16, 18:49   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Guglet litt til og det ser ut som ikeas akrylplater er det samme-ish som Corian. Og dessverre ikke varmebestandige. Jeg greide å lage et stygt merke i laminatplata vår, så en smeltet del er det nok fare for da. :/

Da må det bli et eller annet treslag, komposittstein eller stein, tror jeg.

Jeg liker plywood og bambus, men de krever endel for å holde seg fine. Mørk stein tror jeg blir for massivt på kjøkkenet vårt, men komposittstein kan man jo få i mye ulikt. Betong hadde også vært fint, egentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-16, 19:21   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Jeg har blitt fan av keramisk benkeplate. Tåler alt, og gir fremdeles et ganske "varmt" uttrykk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 02:08   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Poggenpohl er min pusher, men man får jo Silestone gjennom mange leverandører. Vi har en varm sandfarge, fordi den andre benkeplaten er i wenge, men egentlig synes jeg de kaldere gråfargene er enda penere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 03:40   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Vi har hatt både eik og stein og i valget mellom disse ville jeg definitivt valgt stein. Den kan liksom ikke ødelegges og det er stilrent og pent synes jeg. Har du sjekket Diapol? www.diapol.no

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 08:33   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Jeg har steinkompositt fra IKEA og elsker den. 💕

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (20,1 KB, 83 visninger)
__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 09:52   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Det er fargen jrg likte best, Pøblis! Kunne du sendt mrg et bilde av hele rommet med den?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-16, 10:36   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Vi har granitt fra diapol og er veldig fornøyd med det. Mange farger å velge mellom og god service.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 00:03   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Går for stein fra Eassystone.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:03   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Drar opp igjen denne. Jeg greier jo ikke bestemme meg. Men irritere meg over trebenkeplata greier jeg helt fint.

På øya vil stein eller steinkompositt bli INNMARI tungt, men samtidig blir det kanskje for stor kontrast om vi har det ene på benen og det andre på øya. Også greier jeg ikke glemme virrvarr. Den er så fin. En mulighet er virrvarr på benken, og kanskje stål på øya? De går i gråtoner begge to. Virrvarr på øya får en skjøt, det lages ikke så brede som vi vil ha dem, og det er jeg litt redd for hvordan vil se ut.

Tre ser vi at er helt ut for vår del men siden eietreplata på benken enn så lenge ser grei ut, beholder vi nok den en god stund til. Så i første omgang snakker vi plate til øya, men det må matche det vi evt. velger på benken på sikt.

Jeg prøver å sette opp fordeler og ulemper.

Laminat fordeler:
Billig
Får det mønsteret vi elsker og vil ha
Veldig lett å vedlikeholde
Lett å vaske
Laminat ulemper:
Om vi skal ha det på både benk og øy må det skjøtes midt på øya, vet ikke om det blir pent
Får lett riper
Kan derfor ikke skrubbes hardt
Er ikke helt varmebestandig (men egentlig greit nok om jeg bare tar litt hensyn)

Stein/komposittstein fordeler:
Lite vedlikehold
Lett å holde rent
Tåler varme
Stein ulemper:
Tungt, både fysisk og visuelt
dyrt

Stål fordeler:
Lite vedlikehold
Lett å holde rent
Tåler varme
Lyst
Stål ulemper:
Riper lett
Kan bulke
Gir litt Dexter-feeling

Hmmm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:43   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Jeg har alltid bare hatt laminat, men vurderte stål da jeg planla ny leilighet (som ikke ble noe av). Eller jeg tenkte stål i oppvaskområdet og annen benkeplate imot.

Men leveres ikke ikea-platene i ulike størrelser på bestilling? Jeg var på besøk hos noen i sommer som har nytt kjøkken med stor øy og marmorplate (laminat) fra Ikea, kan ikke huske at jeg så noen skjøt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:45   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Joda, Ikeas laminat leveres i større, men ikke den vi vil ha. Det er et klassisk laminatmønster fra femtitallet som heter virrvarr. Det kjøres ikke ut i bredere plater.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 11:51   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Måtte google virrvarr og fant ei som selger sitt feilkjøp:
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69007669

Fin plate!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 12:00   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med kjøkkenbenk støpt i akryl? andre fine kjøkkenbenker?

Takk!

Har sett den, jeg også. Dessverre ikke bred nok, og vi skal ha den hvite med grått mønster i såfall.

Men mulig jeg har funnet en som kan gjøre det nå. Jeg har sendt en forespørsel i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no