Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-16, 09:05   #1
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Hvis man sysler med en hobby som gjør at folk innimellom etterspør hvordan man gjør det (altså oppskrifter), hva er egnet medium? Jeg tenker liksom automatisk blogg, ettersom jeg har blogget før og kan tekst med bilder. Men er blogg ut? "Alle" spør om YouTube, men der er det vel bare videoer? Og mine film- og fortellerferdigheter (spesielt på engelsk) kommer sørgelig til kort, altså. Er det andre lure muligheter? Det må være enkelt å bruke, for jeg orker ikke bruke masse tid på å sette meg inn i noe nytt.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 09:45   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Tror du når ut til flere om du bruker youtube, men da må du bruke det riktig også. Lage ordentlige filmer. Så om du ikke gidder/orker/vil det, er det bedre å bruke blogg.

Er det Lego-oppskrifter?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 10:31   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Youtube har nok størst publikum (stop-motion?), kombinere med en blogg hvis du vil bevare for ettertiden. Blogg er ikke ut, men bør kombineres med andre plattformer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 12:52   #4
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Det hjelper å spørre andre for å finne ut hva man ikke vil.

Lego-oppskrifter, ja.

Jeg har sett på en del andres oppskrift-videoer, og tror det er mye vanskeligere å lage en god video enn en ok tekst med bilder. Blogg it is. Jeg er uansett ikke ute etter å kapre publikum, jeg vil bare være grei med dem som spør etter oppskrift på ting som ikke lar seg forklare med fire-fem bilder på Instagram.

Når jeg blir pensjonist / junior flytter hjemmefra / jeg får god tid av en eller annen merkelig grunn, har jeg mye større planer. (:dream on: )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 12:58   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Mange gøye domenenavn for tiden (.racing-feks), kan pekes dit du vil. www.hover.com er en bra registrar-tjeneste, ikke billigst, men inkluderer fornuftige innstillinger som skjuling av bostedsadresse og sånn.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 13:46   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Håper du vil dele linken med meg når du er i gang. Jeg er så gammel at jeg foretrekker å lese blogg framfor å se video.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 15:38   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogg eller YouTube? Eller noe helt annet?

Og hvis du har en blogg, kan du godt lage Youtube-videoer senere hvis du får ånden over deg, og legge dem ut på bloggen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no