Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Maling er maling. Er det så nøye?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-16, 14:40   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maling er maling. Er det så nøye?

Altså, jeg vet at det er kvalitetsforskjeller på maling, men hvor mye går på farge?

Jeg har tittet endel på amerikanske og engelske malingsmerker, rett og slett fordi de har en palett som tiltaler meg litt mer enn den norske. Et av merkene; Farrow & Ball får man kjøpt her, men det er ganske dyrt. Det som står i omtalen er at de har mer fargepigment enn f.eks. Jotun. Jeg har i grunn bare erfaring med fargepigmentinnhold fra fargeblyanter og kunstmaling, så jeg vet ikke om det har så mye å si for veggmaling? Hva tror dere?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 14:50   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Det eneste jeg vet om farger, er at hvit oljemaling gulner med tiden. Utover det har jeg aldri hørt om at noen malingstyper er mer fargebestandige enn andre. (Uten at det trenger bety noe.)

Det som kan være et poeng er hvor godt egnet malingen er til å bevare materialene. Jeg ville aldri kjøpt engelsk maling til utendørsbruk, for eksempel, siden det ikke er noen tradisjon for å bruke maling som materialbevarende element der, mens det har vi flere hundre års tradisjon for i Norge. Jeg ville heller ikke valgt engelsk maling for å bruke på treverk; engelskmenn lager jo husene sine av stein, ikke av tre, og de suger på det meste av boligvedlikehold, etter mitt syn, så jeg ville rett og slett ikke stolt på at maling laget der er av en kvalitet som vi forventer i Norge. (Amerikansk byggeskikk kjenner jeg ikke i det hele tatt.)

Jeg har vanligvis ikke særlig sans for den der "alt som er produsert i Norge er bedre enn det de lager i utlandet"-greia, men akkurat når det gjelder maling, så er det rett og slett forskjell både i krav til standard og i krav til bevaringsevne, i forhold til de fleste land lenger sør i Europa.

Jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe maling produsert i utlandet, når den selges av norske malebutikker, bare så det er sagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 14:51   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Sånn for å svare på noe annet en det du svarer på, altså.

Men hvorfor kan du ikke bare bruke norsk maling og få blandet akkurat den fargen du vil?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 14:59   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jo, jeg kan selvsagt det, men det er et svare slit å finne fargekoder slik at jeg faktisk kan få blandet det opp. Det er ulike systemer i ulike land, og siden alle vil at jeg skal kjøpe deres maling vil de ikke oppgi universelle fargekoder.

Dette var dog ikke er spørsmål om hvilken farge, men om mengde fargepigmenter har noe/mye å si. Det har jo mye å si i f.eks. fargeblyanter. Utenlandstittingen er mest inspirasjon, om det er slik at jeg kan få like god norsk maling mtp pigment.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:01   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jeg har ikke selv malt med Farrow&Ball, så jeg kan ikke uttale meg om kvalitet.

Men, som alt annet i interiørverden betaler man endel for merkenavnet. Det finnes nemlig ulike fargekodesystemer som beskriver farge, feks NCS eller RAL. Dersom man finner den eksakte, kan feks Jotun blande fargen i sine maskiner.

F&B oppgir ikke NCS-koder. Det har med hvordan malingen blir blandet, og minimerer risikoen for at man kan "låne" koder og blande i rimeligere maling. Jeg har brukt http://www.e-paint.co.uk/search_for_...d_products.asp for å "oversette" til NCS slik at jeg har kunnet bruke Jotunmaling.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:07   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Nå svarte du sikkert mens jeg skrev, Optimisten.

Jeg regner også med at man betaler for merkenavn, og jeg faller for det hele tiden selv. Det er ikke til å stikke under stol at det er ekstremt mer tilfredsstillende å titte på de fine boksene til F&B, enn plastdunkene til Nordsjö.

Men jeg lurer altså på mulige kvalitetsforskjeller på selve fargen. Dybde, holdbarhet, dekkevne og slikt. Og finnes det norske merker som tar høyde for alt du nevner, Teo, og i tillegg har dype, fine farger, så tar jeg gjerne i mot tips.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:09   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jeg syns jo at Jotun har veldig fine farger, jeg da, så jeg har ikke peiling på det du spør om. :konform:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:13   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jada, de har mye fint, men fargene de trekker frem har litt feil nyanser ift. hva jeg vil ha. Men jeg kan godt få blandet min egen farge fra dem, det krever bare å kjøpe 17 ulike fargeprøvebøtter og krangle med malebutikken om nyanser. Men om en annen maling har mer fargepigmenter, og dette er synlig i hverdagen, så vil jeg heller ha den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:14   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Maling er jo ikke maling. Det er stor forskjell på finish med de beste produktene til f.eks Jotun og Nordsjø og de tilitersspannene med "maling for vegg, tak og list".

F&B kjenner jeg ikke til, men gode fargehandlere har malte prøver med malingene de selger, og da får du litt inntrykk av hvorvidt det er en forskjell du kan være villig til å betale for.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 15:44   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Har du noen preferanser, Cuya? Både til treverk og til allerede malt strie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 16:04   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:12.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 16:21   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jeg er veldig glad i den supermatte veggmalingen til Jotun, Pure Color. Den har jeg brukt på stua, der det er lagt glassfiberstrie på veggen (som jeg hater). Den malingen glatter ut absolutt alt av ujevnheter på veggen, i så stor grad at man skal se ganske godt etter for å se at veggen ikke er glatt. På glatte vegger ser den enda finere ut.

Den er selvsagt dobbelt så dyr som neste alle andre alternativer da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 17:29   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Takk Cuya. Vår nærmeste butikk er nordsjö, så det blir nok noe sånt til de store flatene, i Slørdal. Vi har kjip strie selv, så godt tips Teo!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 17:57   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Det er stor forskjell på kvaliteten på norsk maling også, så jeg ser ikke bort i fra at det finnes utenlandsk maling som er enda bedre. Men jeg er veldig godt fornøyd med Jotun Supreme Finish på treverk. På veggene hadde jeg nok testet den helt matte malingen deres. Pure et eller annet..? Vi har vanlig Lady vegg 10, men vi malte før den nye kom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 20:54   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

wikipedia sier:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Maling er en blanding av pigment og bindemiddel, avhengig av bindemiddelet snakker vi om en rekke malingtyper. Malingens farge etter påføring og tørking bestemmes av pigmentet, men for noen pigmenter også hva slags bindemiddel som brukes.

så det ser ut som om det blir forskjell på utseende med tanke på mengden pigmenter. Tror C sitt råd om å prøve å se på ferdigmalte prøver er det beste i forhold til om du vil like resultatet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:22   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er veldig glad i den supermatte veggmalingen til Jotun, Pure Color. Den har jeg brukt på stua, der det er lagt glassfiberstrie på veggen (som jeg hater). Den malingen glatter ut absolutt alt av ujevnheter på veggen, i så stor grad at man skal se ganske godt etter for å se at veggen ikke er glatt. På glatte vegger ser den enda finere ut.

Den er selvsagt dobbelt så dyr som neste alle andre alternativer da.

Denne har jeg også malt med nå og synes den er veldig god. Den jevner ut, fargene blir veldig fine og den dekker godt. Jeg er jo ingen supermaler, men den er lett å få fin. Det er forskjell på maling hvor god de er å male med.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:32   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jeg liker også Pure Color, god å male med, dekker godt og ingen skjolder. Infra fra Obs Bygg har jeg også prøvd, og den var dårlig. Etter at den ikke dekket nok på tredje strøket heller, malte vi over med Jotun.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:35   #18
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er veldig glad i den supermatte veggmalingen til Jotun, Pure Color. Den har jeg brukt på stua, der det er lagt glassfiberstrie på veggen (som jeg hater). Den malingen glatter ut absolutt alt av ujevnheter på veggen, i så stor grad at man skal se ganske godt etter for å se at veggen ikke er glatt. På glatte vegger ser den enda finere ut.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:38   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Det er stor forskjell på bruksegenskapene til maling. En jeg kjenner kjøpte billigmaling for å male taket for han syns ikke det spilte så stor rolle når det var hvitt, men den malingen sprutet så ille når de malte og dekket så dårlig at han valgte å gå og kjøpe Jotun i stedet. Det ble uøkonomisk fordi det var så mye jobb og de trengte så mye av den billige.

Fargehandler har fargeprøver på mye, mye mer enn de fargekartene du ser i hyllene. En skikkelig fargehandel har prøver på hele paletten med ørtåførti nyanser, men man må spørre spesielt, for det er ikke til å dele ut, men arbeidsverktøy i butikken. De jeg har sett (og fått hjelp fra) har vært tykke vifter med fargeprøver, og ulike vifter for ulike toner. De har som regel også en type digitalt måleverktøy hvor du kan ta med en farge, og så måler de eksakt hvilken farge det er.

Nå vet jeg ikke hvordan de stiller seg hvis du kommer med en prøve fra et konkurrerende merke, men det kan jo slå begge veier

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:46   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maling er maling. Er det så nøye?

Jeg vet at man kan få fargeprøver på mye mer enn de profilerte fargene altså. Problemet er at jeg ofte vil ha noe mellom der igjen. Gråfargen vi har som grunnfarge i hele leiligheten har jeg laget selv, etter å ha argumentert heftig med Flüggers ansatte om hva halvparten av 1% var.

Og om det er slik at *alle* er mer enn fornøyd nok med Pure Color og den er billigere eller i samme prisklasse som den engelske, så velger jeg selvsagt den. Gitt at det ikke tar meg ørtifjørti malingsprøver, det koster jo litt det også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no