Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

En juletrefot til besvær

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-16, 10:05   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En juletrefot til besvær

Jeg har kjøpt juletre. Som er megatungt med gigatykk stamme. Det er virkelig et tre, ikke en busk. Så min gamle juletrefot med skruer funker ikke. Jeg må ha noe massivt. Jeg skjønner at jeg må tilbake til supergrip eller noe tilsvarende skrekkelig, problemet er at stammen er mye tykkere enn de 11-12 centimeterne som er maks for disse føttene. Jeg tipper nærmere 20-ish?

Så sprøsmålet er: finnes det en juletrefot som tar noe større enn dette, eller må jeg kjøpte supergrip og øks?

Også må dere gjerne komme med tips til hvordan jeg kan skjule supergripfoten når den først er på? Ikke for rustikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:15   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Har supergrip selv, det er begrenset hva den tar, også. Så litt hogging må vel uansett til.

Å skjule foten er ikke verre enn å sette den på at stoff av noe slag og knute det fast ved stammen? Bare det ikke er for tykt eller buklete, så treet står ustøtt.

Ellers kan du jo sette det oppi en gavepyntet eske Eller bare ha først vanlige pakker, og deretter juksepakker rundt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:16   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Jeg har vurdert juksepakker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:19   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Jeg tenkte tipse om at Claes Ohlson har juletreføtter som er stygge som juling, men ser veldig effektive ut. Dessuten kommer de i ulike størrelser. Men så så jeg at den største er for maks 12 cm stamme. Litt rart iom at str M tar 11.

Så der var jeg ikke mye til hjelp. Men jeg kan hjelpe på del to. Jeg har min SuperGrip i et sinkfat. Det funker fint, og skjuler foten.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:22   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Denne tar store trær
http://www.juletrelys.no/default.pl?...305&pageId=153

her kan du få den av en som ikke trenger sin lenger
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=53868446

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:22   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Sinkfat kan funke. Jeg vurderte også å finne noe skikkelig fint, litt tykt julepapir og klippe ut et slags papirdeksel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:22   #7
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Supergrip har en XXL som tar opp til 15 cm - hvis øyemålet ditt på 20-ish skulle vise seg å være litt overdrevet. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:27   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Vi har Supergrip XXL og stort juletre, typisk 3-3,5 meter høyt. Har aldri hatt problemer med å få treet nedi den.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:36   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Treet er tykkere enn det er høyt. Litt stuttjukk edelgran, rett og slett. Det var nok nærmere tre meter høyt før vi kappet det.

Men hvor får jeg den xxl-foten? Og kan den brukes til mindre trær også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 11:00   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Vi kjøper store, brede juletrær, og juletrgården vi går på bruker EasyFix juletrefot. Da borer de et hull i stammen, og treet skrus ned på foten. Selv store trær står stødig, og man kan skru på foten før treet settes opp. I tillegg er det lett å vanne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-16, 00:45   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Krinner sin juletrefot XXL. Eneste som har funket godt og enkelt for vår størrelse (bedehustre ).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-16, 13:08   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: En juletrefot til besvær

Du kan stappe foten nedi en slik tøysekk og knyte rundt med sløyfebånd.

Bilde stjelt fra facebook.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2016-12-20 kl. 13.08.31.jpg (21,8 KB, 32 visninger)
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no