Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spin-off: har du TV på soverommet?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du TV på soverommet?
Yes, åff kårsj, søvn er for pingler 23 12,37%
Jepp, men brukes ikke rett før sengetid 12 6,45%
Har hatt, men kastet den ut for å satse på hænky-pænky 5 2,69%
Er du gal? 37 19,89%
Jeg er asket og har ikke en gang madrass og dyne på soverommet, kun spikermatte 1 0,54%
Helt ærlig, soverommet er for soving og LØØØV, ikke for flimrende skjermer 82 44,09%
Brokkoli-TV 26 13,98%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-17, 13:22   #21
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Ungene har TV med apple-tv på av samme grunn som Tjorven nevner. Vi bor trangt og trenger å kunne spre oss på flere rom. De brukes lite og aldri før sovetid. Jeg bruker bare soverommet mitt til soving og løøøøøv og sånt.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:24   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Jeg svarte at vi har hatt. Og kan jo late som om grunnen er å få mer tid til hænky pænky.

Den virkelige grunnen, er at den gikk føyken i et tordenvær for et par år siden. Veggstativet for tv henger der enda da. Perfekt å bruke til kjoler og sånt. Hengere henger supert på! Vi tenkte vi skulle ta opp 32" mannen hadde som pc skjerm da han kjøpte seg en iMac, men så kjøpte vi en Xbox one til poden, så da fikk han den i stedet.

Det blir nok ikke prioritert noen ny tv der altså. Da mister jeg jo hengeplassen til kjolene mine.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:25   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, og vil ikke ha det heller. Men jeg tror sikkert en del folk som bor i sånne leiligheter som vår har det – leiligheter med åpen kjøkken- og stueløsning og ellers bare soverom. TV på soverommet gir en fornemmelse av et oppholdsrom til.

Har ikke men skal ha når jeg flytter. Av grunnen nevnt over.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:27   #24
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Nei, det har vi ikke. Han jeg deler seng med ligger med padden til han sovner, men er heeelt i mot TV på soverommet. Jeg har ikke en gang med telefonen på soverommet, men leser før jeg sovner.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:27   #25
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Ja, jeg har det, det var min eksmann som i sin tid ville ha det, tror jeg. Den har vært der i 12 år, og ble brukt som 2. tv på den tiden, det var jo før vi hadde drøssevis av iPad'er. Nå er den sjelden i bruk, men det er jo ingen grunn til å fjerne den heller.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:27   #26
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Vi har TV på soverommet, brukes til nyheter og interessante ting som sendes etter sengetid. Jeg leser bok, mannen ser TV. Ikke hver kveld, dog. Den brukes også til atspredelse mens vi bretter klær, da alt av rene klær lander på vårt rom før sortering og bretting. Har ellers kun TV i TV-stuen i kjelleren, ikke i andre rom/stue/kjøkken etc. der jeg ofte ser andre har TV. Ingen av barna har TV på rommene sine.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:29   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Ja, men den har ikke tilgang på kanaler nå. Brukes nesten ikke. Er plassert der etter at vi byttet tv i stua for mange år siden og fordi vi trodde at vi fortsatt trengte å ha tv der.
Egentlig henger det litt igjen fra da eldstemann var liten og vi plumpet han oppi sengen hos oss for å kunne drunte etpar timer til, for han våknet så tidlig. Når minsten begynte å gå så gikk de to i stua og så tv sammen så etter det har den egentlig ikke blitt brukt så veldig mye.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:30   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Fire valg for dem som ikke har, og bare to for dem som har? Og ingen for dem som ikke har, men ønsker seg? (Eller for dem som har, men skulle ønske at de ikke har, for den del?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:33   #29
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fire valg for dem som ikke har, og bare to for dem som har? Og ingen for dem som ikke har, men ønsker seg? (Eller for dem som har, men skulle ønske at de ikke har, for den del?)

..kan legge til mitt svar at jeg ikke svarte i pollen, ikke noe som passet for min del.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:34   #30
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Never.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:36   #31
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jepp, hos oss er soverommet stue nummer to, så vi har en krok der med en tv.

Samme her. I mangel av loft- eller kjellerstue er det greit å ha et avlastningsrom for TV-titting.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:44   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Nei. Kunne neppe hatt om vi ville, for soverommet består stort sett av skråtak og garderobeskap.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:44   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

'Er du gal?' er eneste logiske alternativ for meg, det har aldri ramlet meg inn. Vi har en ekstra-TV på gjesterommet riktignok, men jeg vil ikke ha på soverommet vårt eller hos ungene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:46   #34
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Det må jo være mye mer "farlig" for nattesøvnen med alle de millioner Pad'er rundt om i de tusen hjem, enn tv. Tv er jo langt mer passivt enn f.eks. kommentarfeltdiskusjoner.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:54   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det må jo være mye mer "farlig" for nattesøvnen med alle de millioner Pad'er rundt om i de tusen hjem, enn tv. Tv er jo langt mer passivt enn f.eks. kommentarfeltdiskusjoner.

Her er det ingen som har iPad i senga. Den eneste skjermen som kommer oppi mi seng er kindle. Ungene får heller ikke ha nettbrett eller telefon på rommet sitt når de skal sove. Eldste har en iPod som hun bruker kun til nedlastet lydbok. Nettilkoblingen er deaktivert.

Vi har hatt noen konfrontasjoner med barn på overnatting som er vant med å se film i senga før de sovner. Særlig ett sett med søskenbarn, og ei venninne av eldste. Men jeg har sagt at slik er regelen i vårt hus, og nå har de godtatt det og spør ikke mer. Mine unger har aldri engang spurt om å få se film i senga, for det har aldri vært aktuelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 13:59   #36
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Vi hadde, men kastet den ut for 7 år siden ca. Etter det har vi fått to barn til, så det fungerte fjell det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 14:01   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Jepp. Jeg bruker den kun når jeg bretter klær (noe jeg gjør sjeldent og derfor innmari lenge når jeg først er i gang) ellers brukes den av mannen når han ser program bare ham vil se. Aldri for å sovne da. Vi har i tillegg en TV i kjellerstua - det er guttas hule, så den er kun koblet til PS.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 14:04   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Nei, men skal ikke si jeg er så asketisk av den grunn. Det blir for mye skjerm på senga, med dingser. Vurderer nyttårsforsett... På den andre siden, netflix og headset får meg i hvert fall i seng, i motsetning til når jeg synker ned foran tv-en...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 14:10   #39
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

To av barna har pc-skjermer som er ganske store og fungerer fint til å se film på. Bare løse skjermer på foreldresoverommet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 14:12   #40
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du TV på soverommet?

Det har vi, men jeg bruker den aldri. Mannen ser på TV i senga når jeg er bortreist. For min del hadde vi ikke trengt den, vi har nok tv'er ellers i huset.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no