Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-17, 10:51   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Etter mye benkeplateresearch viser det seg at jeg kan få tak i virr-varr (klassisk femtitallsmønster) bred nok til øya og lang nok til benken, så da går vi nok for det. Det er det mønsteret vil liker aller best.

Men jeg kunne tenke meg en steinplate å bake på. Og i stedet for å ha den stående og løfte den opp på benken, lurer jeg på om det kan være lurt å få den innfelt?

Fordelen med å ha den løst er at den er lettere å vaske. Men jeg vil ha en ganske stor en, så det blir tungt og uhåndterlig.

Om vi feller den inn i benken vil det jo bli en skjøt som det kanskje er vanskelig å holde rein? Fugemasse kan lett bli skurvete og stygg, og uten havner det lett skitt nedimellom.

Har noen av dere noe liknende og kan dele erfaringer? Evt. bare tanker jeg kanskje ikke har tenkt på?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 11:26   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Vi har hatt en liggende permanent oppå benkeplaten i nesten 20 år (60x60 cm). Vi tar den ned noen ganger i året for å vaske under, men rører den ellers ikke. (Den ligger på en slik antisklimatte, så den ligger dønn fast.)

Jeg ville nok prioritert å få felt den ned i benken, hvis jeg skulle hatt den videre. (Vi dropper den i det nye kjøkkenet vi bygger nå.) Jeg tror ikke det blir så vanskelig med skjøten, så lenge man får platene like høye.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 11:36   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Jeg finner ingen bilder av en slik løsning, bare der hele deler av benken er i stein. Men det burde jo være mulig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 14:33   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Det må vel være særs viktig å få det veldig tett i skjøtene i alle fall - kommer det vann mellom, kan vel benkeplaten bli vablete? *synser*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 14:46   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenbenk i laminat med innfelt stein/komposittstein?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det må vel være særs viktig å få det veldig tett i skjøtene i alle fall - kommer det vann mellom, kan vel benkeplaten bli vablete? *synser*

Ja, det må nok tettes godt. Ellers hadde vi samme laminat der vi bodde før, og den holdt seg meget pen, til tross for ganske hard bruk. Ikke noe vabling noe som helst sted.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no