Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fransk treretters middag - forslag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-13, 20:34   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fransk treretters middag - forslag?

Vi skal ha eit vennepar på besøk og eg har lyst til å ha ein "fransk aften". Til forrett/snack før maten (eller samtidig) vil eg ha tapanade, oliven og brød. Til hovedrett vurderer eg coq au vin - det har eg laga før med godt hell. Men det finst kanskje noko anna fransk og herlig?
Forslag til dessert? IKKJE creme brulé - eg er ikkje glad i karamellsmak i det heile tatt.

Enkelt og greit ost kanskje? Eller blir dette for mektig?

Kun voksne som skal ete/drikke, og eg greier å lage det meste av rettar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 20:38   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Forøvrig kom eg på at eg har diverse franske posteiar ståande - fekk dei nettopp av ein som har feriert i Paris. Dette er vel også eit alternativ til forrett. I så fall er det brød til - men skal det serverast med meir enn brød?

Å, uhm. Og så finst det jo løksuppe også - det er godt. Valgets kval....

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 11-07-13 kl 20:45.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 20:53   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Tarte Tatin til dessert da? Det er iallefall veldig fransk. Løksuppe, biff tartar er begge klassiske franske retter man kan bruke til forrett, men det passer jo ikke særlig til Coq a vin.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 20:56   #4
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Fois gras (husker ikke om det er riktig skrevet) til forrett kanskje?
Hva med sjokoladeeclair til dessert?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 21:55   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Fois gras tenker eg kan bli feil - tatt i betraktning at mange har etiske problem med produktet. Posteiane eg har er av svin og and ser eg - diverse typar.

Tarte tatin må eg Google. Franske pannekaker (creppes?) er jo også ein mulighet - men trur det kan bli mektig. Held ein knapp på ost med honning, nøtter og gele...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 22:11   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Tarte tatin er karamelliserte epler - eg unngår alt som har med karamell å gjere...
Sjokolade eclair - tja. Skal vurderast

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 22:54   #7
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Ohhh....! Jeg ELSKER løksuppe.
Ellers har man jo asparges, blåskjell eller chevre-salat som forrett.

Franske desserter og søtsaker:
Sjokolademousse, jordbærterte, petit fours, franske oster.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:14   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Løksuppe er supert! Eller snegler i hvitløk. Jeg liker dte veldig godt, jeg, men alle er jo ikke like glad i sånt. Bouillabasse, kanskje?

Boeuf bourguignon eller Coq au Vin til hovedrett.

Ost og brød til hvilerett.

En dessert inspirert av filmen Bleu, fra Krzysztof Kieslowskitrilogien, skikkelig god vainljeis med litt nylaget espresso helt over. Kjempegodt.

Også høre på Amelie fra Montmartre - filmmusikken.


(Kilde: youtube.com)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:26   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Hva med clafoutis til dessert?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:28   #10
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Oh! Kom på et dessertforslag til: profiteroles! Eller hvordan det nå skrives. Med vaniljeis og varm sjokoladesaus.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:56   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.


En dessert inspirert av filmen Bleu, fra Krzysztof Kieslowskitrilogien, skikkelig god vainljeis med litt nylaget espresso helt over. Kjempegodt.

Altså.. c'est tout? Vaniljeis med varm espresso oppå? Det høyres ikkje feil ut, men blir det ikkje litt sutl? Burde den kaffien vere meir tjukkflytande? Pynt? Espressobønner? Sitronmelisse i det minste?
:intressert:

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 23:59   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Du kan jo lage makroner til dessert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 00:01   #13
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Clafoutis - jo, men eg er liksom ikkje heilt stemt for å servere kake med frukt i denne kvelden. Men eg trur det er godt ja.
Profiteroles: Dette såg jo deilig ut - vannbakels med sjokolade og greier og greier. http://www.nrk.no/mat/1.8107800
Men det er unektelig litt jobb - skal bake ut, steike, dele i to og fylle med is etc.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 00:06   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Makroner ja.. det er grådig gode på franske dessertar! Eg kan visst ha fleire franske aftener....

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 01:32   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

I Pascals kokebok finnes det en oppskrift på sommermacroner som hadde passet bra. Der er macronen større enn vanlig og med hele, friske bringebær og smørkrem i mellom de to "kjeksene".

Isles flutantes er godt. Cannelé? Sitronterte med marengslokk?



Ost må du ha som hvilerett, dessert i tillegg. Kjøp Caumes le Crémier i sin lille sponboks og la den lufte seg/bli temperert til den begynner å sige og server! Den smaker like deilig som den lukter dårlig

Jeg synes det blir tungt med klassisk fransk løksuppe til forret og Coq au vin til hovedrett. Da hadde jeg gått for noe lettere først. Ulike Hors d'oeuvres med kir royal er jo klassisk? Evt. stykker med paté og cumberland saus? Paté av foie gras er jo nydelig på et stykke ferskt brød/kjeks og med et tynt lag cumberlandsaus :enkel:.

I Frankrike har jeg fått servert paté som en (for)rett i seg selv uten brød og de har også varianter som er bakt inn i butterdeig. De kan du sikkert få tak i på type Jacobs, kanskje Meny? Det er en fin og lettvint forret!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 12-07-13 kl 01:43.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 08:13   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Altså.. c'est tout? Vaniljeis med varm espresso oppå? Det høyres ikkje feil ut, men blir det ikkje litt sutl? Burde den kaffien vere meir tjukkflytande? Pynt? Espressobønner? Sitronmelisse i det minste?
:intressert:

Nei, du trenger ikke mer enn en ørliten espressokopp kaffe, og det blir ikke sølete, altså. Den varme kaffen blander seg med utsiden av den frosne isen og blir en lunken mokkasaus på isen. Pynt kan være litt mørk sjokolade, noen kirsebær.

Alternativt lager du sjokoladesaus med et hint av Grand Marnier?

Jeg lager sjokoladesaus på gefühlen med smeltet 70 % sjokolade, kremfløte, litt lys sirup og noen ss Grand Marnier.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 09:26   #17
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Jeg synes type dessert er veldig avhengig av hvilke retter man serverer tidligere i måltidet.
Gode franske klassiske desserter er f.eks
Fraisier
Crêpes
Charlotte Russe
Bûche (men kanskje mer en typisk juledessert)
Terter
Croquemboche (vannbakkelstårn)

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 10:01   #18
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Laura Calder har hatt en programserie på TV som heter "French food at home", her er linken til episodene som ligger på nett sortert etter tema: http://www.foodnetwork.ca/ontv/shows...isodeid=105739
Hun er dyktig, og får alt hun gjør til å se så utrolig enkelt ut, anbefaler å titte innom noen aktuelle episoder hvis du har tid for litt inspirasjon. Oppskriftene hennes ligger på samme nettsted

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 10:27   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Så bra med tips her altså! Flubby: skal sjekke dei linkane.

Middag er i morgon, så eg skal handle i dag.
Det blir tapanade og posteiar til forrett. Det lett, og eg har det i hus allereie - sjå vedlegg. Nokon som vil våge seg på tips om kva for boksar eg skal velge?? Det blir vel mykje å servere alt dette til fire personar. Kanskje fois gras, og ein av dei andre? Tapanaden har eg smakt i butikk - kjøpt hos Olivers i Bergen. Himmelsk! (kjøpte også pesto der, men den får bli i skapet). Men høyrer tapanade og posteiar saman egentlig?

Rota litt rundt i vinskapet - fann tre franske vinar - men eg er ingen stor vinkjennar. Den kvite skal visstnok vere god til aperitif og fisk. Chateau Magnol passar til rødt kjøtt, vilt og ost - antagelig ikkje heilt riktig for coq au vin? Saint-Emilion står det ingen tekst på. Av sterkare saker har eg kun sherry, contreau og islandsk brennivin .

Ost blir servert, enten som dessert eller kvilerett (som det heiter i min munn). Fann ei oppskrift på appelsin- og aprikosmarmelade som tilbehør. Ja, eg vurderer å varme opp osten, dersom dette skal vere kvilerett. Mannen min er veldig glad i ostar, med eit unntak; ost som luktar "kål". Eg mistenker Chaumes er det? Men ein kan gjere det samme med Camenbert, kan ein ikkje?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg postei.jpg (172,8 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg tapanade.JPG (23,2 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg vin.JPG (354,8 KB, 5 visninger)
__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 12:37   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fransk treretters middag - forslag?

Alt som kan smøres på brød hører sammen. Synes jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no