Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fløtegratinerte poteter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 21:13   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fløtegratinerte poteter

Jeg lager fløtegratinerte poteter slik Madam Mim gjør det.
Jeg har også lært av kokk fordi jeg jobbet på kjøkken mens jeg gikk på gym og et helt år etter gym 100% stilling

Bruker bare kremfløte.
Bruker også kun vanlig krydder, kvernet pepper,hvitløk som jeg hakker saelv og salt.Og alltid fersk baslilikum

Men jeg legger litt ost mellom lagene med poteter
Det er en variant jeg har lagt til meg med årene

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 21:25   #22
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fløtegratinerte poteter

Lager de også på Mims måte. Har prøvd flere varianter opp gjennom årene, men det er denne som gir best resultat.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 07:58   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløtegratinerte poteter

OK, jeg tok til meg tipsene og laget potetene på følgende måte.
Snittet dem i tynne skiver vha. foodprosessor (det var 20 poteter, så jeg hadde ikke tid til å skjære dem). Så hadde jeg dem i et digert ildfast fat. Helte over en blanding av kremfløte, salt, pepper og to hvitløksfedd. Stekte i ovnen i nesten 1 time. Da ble det verken kremete eller vått, men veldig, veldig godt. Det var såvidt bittelitt igjen i det ene hjørnet.

Takk for hjelpen alle sammen!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no