Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 08:27   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Innvandrer og bunad

Min mann er innvandrer fra Nederland. Han har bodd her i Norge i 11 år nå. Sånn apropos hvilken-bunad-kan-man-bruke-tråden; hvilke meninger florerer ang. når en innvandrer kan bruke bunad? Aldri? Når h*n får norsk statsborgerskap? Når h*n føler seg norsk? Etter x antall år?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 08:44   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Jeg synes det ikke gjør noe om invandrere har bunad, hvis de har lyst på er det vel fordi de føler seg norske. Når det gjelder hvilken er det vel som oss andre. Nå har jeg bodd i Telemark i 7 år, og mener jeg kunne valgt bunad herfra hvis jeg ønsket det. Jeg ville hatt en bunad enten fra Aust-Agder der jeg er født, fra mine foreldres hjemsted eller besteforeldres. Synes ikke man kan velge den som man syns er finest hvis ikke man har noen tilknytning til stedet den kommer fra.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:30   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Når man føler for det, synes jeg. Det er vel bare et stort kompliment til landet man har valgt som sitt eget?

Jeg tror ikke noen hadde uglesett meg hvis jeg bodde i India og ville bruke sari på en festdag, eller hva?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:35   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.833
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Jeg synes det må være opp til hver enkelt. Synes ikke det er noe regler for det, egentlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:35   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Om man føler tilhørighet til et sted kan man bruke bunaden fra det stedet. Da er det revnende likegyldig for meg om personen er hvit normann, Lyseblå engelskmann, eller mørkbrun Tanzanianer. (Heter det det?)

Selv er jeg ikke veldig begeistret for bunader, men at noen er det og fører den tradisjonen videre syns jeg er flott.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:36   #6
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Det finnes vel ingen regler for det, så han kan sikkert bare bruke bunad, hvis han har lyst på det.

Hadde jeg syntes at bunad var et fint plagg så hadde jeg sikkert brukt det for lenge siden, helt uavhengig av hvor mange år jeg har bodd i Norge. Jeg tviler på at det er mange innvandrer som "føler seg norske" (hva nå det måtte bety), så å ta det som et kriterium for når man kan skaffe seg bunad tror jeg blir feil.

Synes man det er et ålreit festplagg så skaffer man seg det, synes man ikke det så lar man være. Det hadde dog vært artig å vite hva bunadnaziforeningen mener om det, de formelle kravene til utlendinger som måtte ønske seg bunad.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:45   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

I klassen til storebror er det kun ei innvandrerjente (muslim), og hun har bunad på 17. mai. Jeg synes det er flott at de ønsker å feire nasjonaldagen i landet de bor i, og at foreldrene lar henne delta på absolutt alt (fullintegrert) i skolesammenheng (så vidt jeg vet).

Han kan bruke bunad dersom han vil synes jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:46   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Jeg er sikkert gammeldags - men jeg føler at bunad er noe som stammer fra røttene våre. Så hvis en er født i utlandet men har røtter i Norge, bør man velge bunad der røttene kommer fra.
Har man derimot IKKE røtter i Norge, så synes jeg bunad blir feil.

(PS dette har INGENTING med rasisme eller noe, hvis noen på død og liv må kverrulere)

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:51   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Kan man velge bunad ut fra hvor man har hytte, så kan det da umulig spille noen rolle hvilken farge det er på passet?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:52   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg er sikkert gammeldags - men jeg føler at bunad er noe som stammer fra røttene våre. Så hvis en er født i utlandet men har røtter i Norge, bør man velge bunad der røttene kommer fra.
Har man derimot IKKE røtter i Norge, så synes jeg bunad blir feil.

(PS dette har INGENTING med rasisme eller noe, hvis noen på død og liv må kverrulere)


Og nettopp på grunn av slike holdninger er jeg glad for at jeg synes at bunad er urstygg, så jeg slipper å irritere meg over grinebitere som måtte føle det som et angrep mot sine røtter og tradisjoner om jeg gikk i bunad.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:55   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.833
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og nettopp på grunn av slike holdninger er jeg glad for at jeg synes at bunad er urstygg, så jeg slipper å irritere meg over grinebitere som måtte føle det som et angrep mot sine røtter og tradisjoner om jeg gikk i bunad.

Heldige du!
Jeg synes bunad er en fin tradisjon og irriterer meg tilsvarende over holdningene til bunad-politi.
Jeg synes det er veldig trangsynt å mene at man må ha røtter i Norge for å bruke bunad.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:07   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Min mann er islandsk og når han skulle ha bunad kunne han ikkje tenke seg noko anna enn islandsk folkedrakt. Han seier at han alltid vil føle seg som islending, sjølv om han snakkar prikkfritt norsk (med min dialekt) og har nordisk kulturarv. Eg må sei at eg syns det er mest naturlig at ein voksen brukar folkedrakt / bunad frå det landet ein voks opp i, men eg blir på ingen måte rysta eller sjokkert dersom nokon vil foretrekke ein norsk bunad. Kanskje syns ein at drakten frå landet ein voks opp ikkje er fin. Eller ein føler seg meir norsk enn det ein er islandsk / nederlandsk / pakistansk. Slike grunnar forstår eg godt.

Eg har feira internasjonal 17 mai i Stavanger fleire gonger; kjempeartig å sjå alle folkedraktene! Dei fleste innvandrarar valgte å feire dagen med drakter frå det landet dei opprinnelig kom frå. Flott og fint syns eg, mange fantastisk vakre drakter! Men om eg hadde møtt ein farga person med raud nisselue så ville det vore heilt i orden det også

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 10:52   #13
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Vil man ha bunad så skaffer man seg en bunad, simple as that!

Jeg syns det er værre med de 17-maifreakerne som kverulerer fordi utlendinger bruker sine egne lands folkedrakter på 17 mai.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:29   #14
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Jeg synes det er kjempefint med innvandrere i bunad. Det er et stort kompliment til landet, og jeg blir faktisk litt rørt. Jeg synes det er like fint/rørende når man kler seg i nasjonaldrakten fra sitt hjemland på 17 mai.

For å svare på spørsmålet ditt synes jeg man kan bruke bunad når man føler seg komfortabel med det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:38   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

på Syrin

Alle som ønsker det må få bruke bunad. Jeg ville alltid ha valgt en drakt som viste mine røtter og tilhørighet. Og var den tilhørigheten norsk, så helt OK. Var den noe annet, så fint det også.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:47   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Jeg synes det er utrolig hyggelig med norske bunader på utlendinger. På 17. mai så jeg en familie jeg vil tippe var fra India. To av jentene hadde norske bunader. Da ble jeg litt sippete, gitt. Jeg blir veldig rørt av at andre trives i Norge.

Svigermoren min har et afrikansk kostyme, som hun har brukt i Afrika. Jeg kan umulig tenke meg at noen så negativt på at hun ikledde seg deres festkostyme da hun feiret sammen med afrikanerne. Det er jo et tegn på respekt fra hennes side, og at hun er open minded. Det samme tenker jeg om utlendinger i norsk bunad.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:58   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Svigermoren min har et afrikansk kostyme, som hun har brukt i Afrika. Jeg kan umulig tenke meg at noen så negativt på at hun ikledde seg deres festkostyme da hun feiret sammen med afrikanerne. Det er jo et tegn på respekt fra hennes side, og at hun er open minded. Det samme tenker jeg om utlendinger i norsk bunad.

Jupp, de afrikanerne jeg kjenner syns det er superstas at vi tar på oss tradisjonelle afrikanske drakter til spesielle anledninger når vi er der. Det er et tegn på respekt og at jeg føler meg hjemme der, og akkurat som deg ville jeg regnet med at en innvandrer i bunad følte seg knyttet til Norge.
Jeg har faktisk fått en råflott afrikansk drakt jeg burde sørge for at jeg kom inn i igjen snart.

Trulte:
Lillesøsteren min er forresten adoptert, skal hun liksom la vær å gå med sunnmørsbunaden som har gått i arv fra vår farmor bare fordi hun er født og bodde sine første leveår i et annet land? Nei, vet du hva.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:03   #18
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jupp, de afrikanerne jeg kjenner syns det er superstas at vi tar på oss tradisjonelle afrikanske drakter til spesielle anledninger når vi er der. Det er et tegn på respekt og at jeg føler meg hjemme der, og akkurat som deg ville jeg regnet med at en innvandrer i bunad følte seg knyttet til Norge.
Jeg har faktisk fått en råflott afrikansk drakt jeg burde sørge for at jeg kom inn i igjen snart.

Trulte:
Lillesøsteren min er forresten adoptert, skal hun liksom la vær å gå med sunnmørsbunaden som har gått i arv fra vår farmor bare fordi hun er født og bodde sine første leveår i et annet land? Nei, vet du hva.

Nå må dere ikke ta det så ille opp jenter. Jeg hverken irriterer meg over utlendiger i bunad eller ser stygt på dem. Jeg bare mener at bruken er feil hvis man absolutt ikke har noen tilhørighet bakover i tid.
Vedr. adopsjon. Da er personen like norsk som meg og deg og har like mye røtter i Norge som meg og deg. Røtter er ikke bare biologisk.

Så utlendinger må gjerne altså bruke bunad, men om JEG hadde vært utlending så ville jeg altså ikke brukt et annet lands nasjonaldrakt.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:06   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg bare mener at bruken er feil hvis man absolutt ikke har noen tilhørighet bakover i tid.

Jeg regner med at de aller fleste innvandere som bruker bunad har tilknytning til Norge. Ved at de f. eks. har bodd her like lenge som min adopterte lillesøster. Jeg ser i grunn ikke forskjellen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:10   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg regner med at de aller fleste innvandere som bruker bunad har tilknytning til Norge. Ved at de f. eks. har bodd her like lenge som min adopterte lillesøster. Jeg ser i grunn ikke forskjellen.

Ja, man kan igrunnen begynne å lure nå for nå begynner det jo å bli både andre tredje og fjerde gangs generasjoner innvandrere. Så begrepet kan jo være utvidet.

Men det var jo heller ikke hovedspørsmålet. Det er hovedspørsmålet jeg har tatt utgangspunkt i med svaret mitt. En som har altså kommet fra Nederland og har ingen røtter i Norge fra før.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no