Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-19, 12:04   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Jeg testet ut vedovnen i nyhuset mitt i går. Det ble en etter hvert støyende sak, når røykvarslerne i hovedetasjen satte i gang med et skikkelig halloi. Jeg er foreløpig ikke noen handy byggeperson, så jeg har ikke peiling på hva som er feil. Jeg så ingen røyk direkte fra ovnen, men lurer på om det kan være utett mellom røret fra ovnen inn til "rørstykket" i pipa. Skal det være noen tetningssak der, kanskje, som ikke er på stell? Det så ut som det var en glidning, som kanskje ikke skal være der?? Her blir det ikke mer fyring før ovnen er gått over av mer kyndige enn meg i hvert fall.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 12:20   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Høres ut som trykkproblem?
Er spjeldet åpent (noen vedovner har det)?
Står ventiler/ventilator/vinduer åpne?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 12:50   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Høres ut som trykkproblem?
Er spjeldet åpent (noen vedovner har det)?
Står ventiler/ventilator/vinduer åpne?

Og brukte du viften over komfyren samtidig som du fyrte i ovnen? (Det går ofte ganske dårlig.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 12:56   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og brukte du viften over komfyren samtidig som du fyrte i ovnen? (Det går ofte ganske dårlig.)

Jepp, det kan jeg skrive under på. jeg røykla hele leiligheten i fjor vinter fordi jeg gikk på kjøkkenet for å lage kveldsmat. Hos oss påvirker det også om vi åpner verandadøra, men ikke like mye.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 17:45   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Spjeld og slikt var på stell. Hadde ikke på vifta. Det har jeg klart før. Varmepumpa sto visst på. Det kan vel kanskje gjøre sitt. Vi SÅ ikke at det røyk, men kjente det jo etter hvert.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 19:06   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Det lå ikke støv eller vaskemiddel eller noe slikt på røret da? Du har nettopp flyttet har du ikke?
Som lagde lukt når du fyrte?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-19, 20:57   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det lå ikke støv eller vaskemiddel eller noe slikt på røret da? Du har nettopp flyttet har du ikke?
Som lagde lukt når du fyrte?

Nei, mener det ikke var noen rester der. Jeg tørket av støv før fyribg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 13:46   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Har fått en murer til å se på ovnen min. Ikke feil med ovnen, annet enn at topplata satt litt løst på. Men ovnen er montert galt, med røykrøret feil vei. Det betyr at røret må snus, og nytt hull må lages inn til pipa. + at jeg må ha ny plate under ovnen, siden plata som er der nå er for liten. Jeg får vel bare betale og se blid ut, for jeg fryser, og trenger en ovn som fungerer.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 13:55   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

men dette må jo være en reklamasjonssak?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 14:07   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

men dette må jo være en reklamasjonssak?

Burde nok være det. Men så hadde jeg den gale megleren, og et hus som er solgt som det er, og en selger som ikke kunne si stort om ildstedet da han knapt hadde brukt det, en takstrapport som ikke nevner noe galt med ovnen, og meg selv som ikke orker noe mer styr nå, siden jeg knapt henger i hop etter alt sammen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 14:10   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Åja, husker den gale megleren. Skrekk og gru. Håper det ikke koster for mye å få fikset.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 14:12   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åja, husker den gale megleren. Skrekk og gru. Håper det ikke koster for mye å få fikset.

Det håper jeg også. Venter på pristilbud nå. Det blir vel i hvert fall billigere enn å kjøpe ny ovn å sette inn, håper jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 15:27   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Burde nok være det. Men så hadde jeg den gale megleren, og et hus som er solgt som det er, og en selger som ikke kunne si stort om ildstedet da han knapt hadde brukt det, en takstrapport som ikke nevner noe galt med ovnen, og meg selv som ikke orker noe mer styr nå, siden jeg knapt henger i hop etter alt sammen.

Selv med alt det, ville jeg ha prøvd meg på å sende et krav når du har fått et pristilbud.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 15:51   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Selv med alt det, ville jeg ha prøvd meg på å sende et krav når du har fått et pristilbud.

Så lenge feilen eller mangelen ikke overstiger 5 % av kjøpssum så har du dessverre lite å komme med mot selger.

Men dersom den er montert feil kan det være at du kan ha en sak mot vedkommende som har montert den, det kan være verdt å sjekke ut.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 16:11   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Ja, jeg tenke på montøren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-19, 17:26   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedovn som ryker fra røret - hva gjør jeg?

Tror ikke noen vet hvem som har montert. Det har vært flere eiere innom de siste åra, og ovnen sto der da forrige eier tok over.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no