Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Pynter du med nisser?
Ja! Elsker nisser og har huset fullt! 30 51,72%
Nei, det er altfor last century for min stil! 10 17,24%
Ja, men de blir plassert i de mest diskrete krokene. 15 25,86%
Pynter ikke til jul. 3 5,17%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-22, 08:18   #61
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg følger også med på interiørtrender, men har verken plass eller samvittighet til å oppgradere så mye. Jeg har mer enn nok ting, og er ikke så flink til å kvitte meg med gammelt. Jeg prøver å bli et mindre bruk og kast-menneske både når det gjelder ting og klær, og særlig på klesfronten har jeg mye å gå på.
Det hender jeg tar en opprydding i skuffer, skap og på boden når korpset eller idrettslaget har loppemarked, men ellers tenker jeg at jeg får leve med det jeg har.

Så bra! Skulle gjerne vært mer der selv, men jeg har en liten hoarder på skulderen som ikke helt gir slipp. Ikke sånn helt crazy, brainless shoppegal altså, men jeg kjøper av og til ting jeg overhodet ikke trenger. Det er uansett mest trendy å gjøre som deg i disse dager - siden vi var på det temaet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 09:50   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, nei, det var mer et eksempel på hvor langt det har gått med nissehatet.

Ah! Ja. Det er et svært godt poeng. Heldigvis holder Nille stand!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 10:04   #63
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg driver og pynter til jul akkurat nå og kan trygt konstatere at jeg aldri kommer til å bli trendy. Eller særlig fargekoordinert. Ei heller holde meg til en stil.

Men koser meg glugg da, har huset alene og «Julestemning» på øret for de som tar den referansen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 10:20   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg elsker julepynt av alle mulige slag, og jeg liker best hvis man blander alt mulig i en salig julegrøtblanding. Engler og nisser, nytt og gammelt, håndarbeid og kjøpevarer, barnelagd og arvesaker +++ Vakre hjem med fargekoordinert julepynt er som nevnt vakkert, men jeg er ikke helt der.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 13:58   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg ble nesten litt sur av å lese dette, og sendte sporenstreks en melding til eldstemann for å minne han på å ta med nissen han lånte i fjor. Nissen fikk jeg julen jeg var ett år gammel, så den er over femti år. Den er gammel og slitt og går under navnet En Usedvanlig Ekkel Nisse. Men han skal jaggu meg få hedersplass i år. Sånn på trass.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 14:03   #66
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Vi har en julepynt som mannen min kaller bæsjen, men som jeg ganske bestemt at mener er et reinsdyr som en av ungene laget i barnehagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 14:18   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Vi har en bæsj som julepynt. En mann som bæsjer faktisk. Det er en juletradisjon i Catalonia! For realz! Hvert år lages det nye bæsjemenn, ofte kjendiser.

Her har dere en samling caganer for å komme i julestemning. Min likner på han ytterst til høyre i andre linje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 14:31   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har en bæsj som julepynt. En mann som bæsjer faktisk. Det er en juletradisjon i Catalonia! For realz! Hvert år lages det nye bæsjemenn, ofte kjendiser.

Her har dere en samling caganer for å komme i julestemning. Min likner på han ytterst til høyre i andre linje.

Dette så jeg nylig noe om på TV. Var det Team Bachstad tro?

("han" ytterst til høyre i andre linje hos meg er en nonne ... )

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-12-22 kl 14:46.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 16:04   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette så jeg nylig noe om på TV. Var det Team Bachstad tro?

("han" ytterst til høyre i andre linje hos meg er en nonne ... )

Ah, kanskje det er random rekkefølge, eller avhengig av skjermbredde. Her er vår bæsjedude. Jeg gikk for en klassisk en:



https://www.bbc.com/travel/article/2...ristmas-custom

__________________


Sist redigert av Tallulah : 22-12-22 kl 16:12.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 19:14   #70
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.482
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Bare ordene "klassisk" og "bæsjedude" i samme setning gir meg skikkelig FP-julestemning, Tally. Takk!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 21:57   #71
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg pynter tradisjonelt og det viktigste er å se den gamle pynten om igjen. Jeg kjøper derfor lite nytt og trender er jeg helt blind for.

Jeg synes noe av det som er så fint med å pakke opp julepynten, er alle julene den representerer. Derfor er det nisser, engler, figurer og kuler i skjønn forening. Til og med glasspynt fra Nahariya i Israel - med julegavelappen som fulgte med gaven for 32 år siden i eska. Gode minner kommer fram, og det jeg ikke er så begeistra for, blir liggende i eskene. Kunne sikkert kasta, men det får jeg meg ikke til.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no