Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-22, 16:03   #41
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme her. I år har det ikke blitt vasket og ryddet noe særlig, for eksempel (men vi har juletreet oppe, da). Det går helt fint.

Her vaskes og ryddes det ikke så mye til jul Men jeg har flekkvasket der juletreet står.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 17:10   #42
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Det er jo kjekt å ha en liste over ting du skal ha klart til jul, og så får man jo prioritere det som er viktigst og la det andre være dersom det ikke blir tid. i år har jeg satt rekord i å ikke gjøre særlig mye, men så skal jeg feire hos andre. 2. dag skal jeg ligge i mental fosterstilling og slappe helt av, da har jeg ingen planer og jeg gleder meg!!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 17:39   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Ja, i fjor. Da hadde jeg mer enn nok med å ikke dø. Da var det ingen andre enn ungene våre som fikk julegaver fra oss, svigermor, svoger og svigerinne vasket leiligheten vår 22. desember og julaften ble feiret i pysj for min del. Vi hadde null julepynt (kanskje mannen hang opp stjerna i vinduet) og absolutt ikke noe juletre.

Men det ble faktisk den fineste jula jeg har opplevd. 100% bonus-jul.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 17:45   #44
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Det vi MÅ ha er det som er på Toffskij-listen. Og jeg har aldri kommet til julaften uten at huset (ikke nødvendigvis rent) er pyntet, maten er kjøpt inn og gavene er i hus.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 23:34   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg må muligens revidere svaret fra "nei" til "å filler'n, vi har glemt julegaver til avkommet og deres partnere". Helt sant. Djizez hvor fjern man kan være.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 00:50   #46
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Ja, den gangen oppgavene var fordelt. Jeg fulgte yngstesønn i kirken der han deltok som speider og korgutt. Min daværende mann skulle få middagen i ovnen i mellomtiden, og så hente oss etter gudstjenesten. Men ingen henting skjedde før etter laaang ventetid, og da vi kom hjem, var ingenting gjort. Vi skulle ha julegjester, og alt ramlet sammen. Årsak; Mannen brukte kirketiden på gaming.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 01:23   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Vi har alltid kommet i mål med det viktigste. Rydde og vaske huset har aldri vært noe som har vært veldig viktig for oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 01:35   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Aldri - men lista ligger ikke særlig høyt. Sånn lagmoral ryddig og reint, gaver, tre og mat og jeg er fornøyd.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 02:07   #49
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Tja, joda. Men da pga omgangssyke barn der julen plutselig ble hjemme istedenfor borte-jul. Etter to sånne på rad sluttet vi å reise bort og nå har gjestene fått lov til å bestemme selv hvem som vil utsette seg for smitte. Bank i bordet- håper på en jul uten den forbaska dritten der altså!
Har lært å ha alternativ mat beredt i tilfelle vi blir sittende stuck hjemme nå da.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 15:19   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Her ser det veldig fint ut på stua og kjøkken, men hvis du prøver å komme deg på do sliter du, for det er det altså så mye rot! Og i gangen, ikke snakk.. Så vi har bare sluttet å gå på do. Det handler bare om å være løsningsorientert. Jul blir det likevel.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 18:20   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Her bør man bruke gjestetoalettet. Og unngå kjøkkenet. Og kjelleren. Som altså er inngangen til huset. Ja. Og spisebordet. Ikke blitt jul i salongen enda heller.

Dette blir trolig den jula jeg er minst klar.

Vi har mat, tre og gaver. Skal få opp pynt. Men. Nei. Ikke klar.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no