Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-21, 23:36   #41
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Vi har Kitchen Aid sin og liker den godt. Svigers har bodum og den er litt plastic fantastic.

Se det ja, vi har akkurat samme vannkoker enda og svigers ente med å kjøpe lik.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 09:51   #42
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har Smeg vannkoker. Veldig fornøyd med den😃

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 09:55   #43
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har hatt denne i noen år nå og den holder fortsatt koken https://www.komplett.no/product/8147...B&gclsrc=aw.ds
Jeg liker at den har temperatur innstillinger. Det gjør det enkelt for ungene å feks. lage pulverkakao som ikke må kjøles ned før den kan drikkes.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-21, 07:11   #44
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har denne: https://www.kitchentime.no/p/artisan...YaAlFnEALw_wcB

Latterlig dyr, men den har vært i daglig bruk i seks år nå, og funker som en kule.
Ungdommene liker godt at den kan stilles til favoritt-temperaturen på hva det nå er de skal drikke.
(Og så gjør det meg barnslig glad at den har så sprek rødfarge )

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-21, 10:25   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Fin gnuri!
Av og til er dyrt = kvalitet.

Jeg ville absolutt valgt en i metall fremfor plast.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-21, 09:49   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har samme som gnuri; ser i tråden at vi har hatt den minst i 7 år. Funker helt prikkfritt fremdeles.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 08:23   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Plukker opp igjen denne, 8 år etter. For nå begynner Kitchenaid-vannkokeren å fuske. Jeg syns at en vannkoker bør holde lenger, så er egentlig litt sur.

Men hva skal vi ha nå da? Siden sidt har jeg blitt glad i trinnbar (is that even a word?) temperatur, vi har fått induksjon, men vannkokeren passer best i andre enden av kjøkkenet, sammen med espressomaskinen.

Vil ha metall, ikke plast. Og pen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 08:45   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Oooo, jeg ville helt klart kjøpt en Smeg vannkoker om jeg skulle ha en slik.

Men jeg har denne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:08   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har en rød bodum, og er fornøyd.

Jeg har fortsatt denne og er fortsatt fornøyd. Jeg satt og lurte på hvor gammel den var, så den er nok 10 år iallfall, siden det er 8 år siden jeg skrev innlegget.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:09   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Siden du har fått induksjon, vil du kanskje ha en vannkjele i stedet? Vi har det. Den koker opp raskere enn vannkoker. Og for meg et det også et poeng at jeg ikke trenger å oppbevare kjelen på benken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:46   #51
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Wilfa har flere man kan velge temperatur på. Jeg har en billig sak som jeg kjøpte for 5 år diden.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:49   #52
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Hvis man vil ha en vannkoker som varer og varer så kan jeg anbefale Tefal. Vi fikk en av Palmen for mange herrens år siden, den er stygg som et uvær, men den nekter å slutte å virke. Og siden jeg er motstander av å bytte ut noe som funker så... Den er sikkert 20 år, for den var allerede godt brukt da jeg fikk den. Men den stryker altså på kravene til estetikk. Hvit plast er rett og slett ikke pent.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:55   #53
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Siden du har fått induksjon, vil du kanskje ha en vannkjele i stedet? Vi har det. Den koker opp raskere enn vannkoker. Og for meg et det også et poeng at jeg ikke trenger å oppbevare kjelen på benken.

Men da kan du ikke sette på og gå fra den? Fordelen med vannkoker er at den koker opp og så skrur seg av.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 09:58   #54
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Jeg ønsker meg denne vannkokeren, men den er langt utenfor budsjettet mitt: https://kaffemesteren.no/bedrift/fel...-ekg-vannkoker

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 11:04   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Men da kan du ikke sette på og gå fra den? Fordelen med vannkoker er at den koker opp og så skrur seg av.

Sant nok. Den hyler når den er ferdig, da. (Jeg pleier å droppe det, fikser ikke den lyden.)

Men den tar jo ti sekunder. Iallfall til en kopp. Så jeg setter den aldri på før jeg trenger vannet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 13:30   #56
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har prøvd med kjele på induksjon. Funker greit nok men ble mye styr når vi skulle ha den på frokostbordet og måtte passe på å ga underlag under for den var varm. Så det ble ny vannkoker på oss.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 17:57   #57
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Vi har vannkjele nå og det er jo ekstremt effektivt. Men vurderer vannkoker nå når vi skal ha babyer igjen. Greit at det slår seg av. Fant ut at det finnes som måler temperaturen på vannet hele tiden. Praktisk til mme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:11   #58
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Isolde! Babyer?! Gratulerer

Jeg har Electrolux både hjemme og på hytta som viser temperaturen hele veien. De er gode. Legger inn link når jeg kommer meg på Mac'en.

Jeg synes generelt det ikke er så mange vakre eller kule vannkokere som viser temperatur. Det er liksom noe feil med de fleste

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 22:26   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Jeg tror ikke det blir noe til induksjon. Jeg liker at vannkokeren styrer seg selv. Lurer litt på en slik pour over-modell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 23:55   #60
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vannkoker fra Kitchen aid eller Bodum?

Jeg tok i bruk vannkokere min igjen pga at den slår seg istedenfor å tørrkoke. Pausene mellom teams møtene er ofte for korte til å koke opp tevannet mitt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no