Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-21, 13:33   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min plan er: mai 2022 - påmelding til konfirmasjon - januar 23 - begynne å tenke/ finne restaurant. - februar. Invitere, mars-mai: lage bordkort og få kjøpt dress. (Evt finne ut om storebrors dress passer) mai: gjennomføre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 13:49   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Regner med min konfirmeres i kirken i slutten av august i -23, så vi har god tid til å tenke. Skrev ned mye fra søsteren sin, så mye kan kopieres derfra bare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-22, 10:30   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har nå sendt e-post for å finne dato (eller egentlig for å få verifisert det jeg allerede vet) og sjekker ut lokaler. Når det er i boks, blir planleggingen roet ned.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-22, 10:49   #44
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Har så vidt snakket med ham og tror svaret var at konfirmasjon er aktuelt. Så får vi ta det derfra.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-22, 14:44   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi skal ha det hjemme. Han må bare bestemme seg for mai eller august. Påmelding i juni tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-22, 16:11   #46
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Huff på an igjen ja

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-22, 18:03   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det er så lenge siden sist jeg hadde konfirmant at jeg har fortrengt litt. Nytt nå er at faren og jeg må bli enige om feiring. Jeg håper vi slipper to ulike selskap.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 15:41   #48
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Når er det vanlig å bestille søm av bunad, mon tro?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 16:31   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Aner ikke? Vi har ikke drevet med sånt, men det er vel lurt å bestille snart?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 16:39   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Når er det vanlig å bestille søm av bunad, mon tro?

Et år i forveien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 22:11   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

I dag kom det brev om informasjonsmøte i kirken neste uke. Han går nok på det. Da er det konfirmasjon i slutten av august.

Velger han humanetisk er det i begynnelsen av mai.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 06-05-22 kl 23:34.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 22:39   #52
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Bunaden til yngste er påbegynt, fostermoren min syr og monterer.

Og så er lokalet i boks.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 22:51   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi skal ha det hjemme. Det gikk så fint forrige gang. Mye blir nok likt som i søsteren sin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 23:18   #54
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er datoene 6 og 13.mai. De melder seg på til høsten. Jeg håper enda han finner ut at han ikke vil konfirmeres.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 13:02   #55
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Påmelding til humanetisk er på slutten av mai. Ja, om gutten vil konfirmeres da….ser at han ikke skal konfirmeres på storebrors 18-årsdag, men kan være at mormora må dele sin 79-årsdag med konfirmanten.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 13:28   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min sønn ble brått usikker på hele konfirmasjonen når jeg fortalte hva det innebar..

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 14:48   #57
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.870
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er det påmelding i slutten av mai/begynnelsen av juni (avhengig av om man er medlem av HEF eller ikke) med seremonidato 6. eller 7. mai. Storebror har sagt han vil konfirmeres i alle fall, men får vel dobbeltsjekke snart. Vi har tenkt å ha det hjemme. Vi er ingen stor familie, så det blir bare 20 til sammen. 10 kommer langveisfra og trenger overnatting så det kommer til å bli en travel helg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 17:27   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min skal helt sikkert konfirmeres og han velger garantert det samme som kompisene slik at det blir en sosial greie . Ser for meg at de alle velger kirkelig da det er minst hassle for dem. Konfundervisning rett ved ungdomsskolen og kirka ligger rett oppi veien for huset vårt.
Vi har til sammen veldig stor familie og jeg absolutt H a t e r å arrangere noe som helst av sånne samlinger. Jeg vil helst ikke stresse med hvite duker, blomsterarrangement, kakebord og ikke minst; mat. Eller være vertinne. Ser på mulighetene til å outsource hele greia til en restaurant eller lignende…

Ellers lurer jeg på hva som er vanlig å gi til egen konfirmant? Jenter får jo ofte bunad og med den prislappen underer jeg på om det er vanlig å gi tilsvarende til gutter? Jeg er tante til to gutter som er konfirmert og de summene de to har endt opp med etter konfirmasjon har vært helt vanvittig. Ser egentlig ikke for meg at det er normen.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 17:36   #59
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Min skal helt sikkert konfirmeres og han velger garantert det samme som kompisene slik at det blir en sosial greie . Ser for meg at de alle velger kirkelig da det er minst hassle for dem. Konfundervisning rett ved ungdomsskolen og kirka ligger rett oppi veien for huset vårt.
Vi har til sammen veldig stor familie og jeg absolutt H a t e r å arrangere noe som helst av sånne samlinger. Jeg vil helst ikke stresse med hvite duker, blomsterarrangement, kakebord og ikke minst; mat. Eller være vertinne. Ser på mulighetene til å outsource hele greia til en restaurant eller lignende…

Ellers lurer jeg på hva som er vanlig å gi til egen konfirmant? Jenter får jo ofte bunad og med den prislappen underer jeg på om det er vanlig å gi tilsvarende til gutter? Jeg er tante til to gutter som er konfirmert og de summene de to har endt opp med etter konfirmasjon har vært helt vanvittig. Ser egentlig ikke for meg at det er normen.

Mine sønner får ca 20000 fra meg og faren. Ikke snakk om jeg gir noe mer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 18:04   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Har datter som konfirmerte seg i 2020. Hun fikk bunad av faren og meg. Jeg betalte nok mest. Broren kommer nok til å få 10 000 kr av meg ser jeg for meg, evt noe mer, mulig de øremerkes pc, dersom det er noe han ønsker seg da, får se. Absolutt ikke likt, men begge får noe de ønsker seg.

Han velger nok kirken, med vennene. Rett oppi gata her og han kjenner lederne etter å ha gått på klubb der på fredagene. Da blir det lørdag 26.8, fin tid. Nå bor vi i (stor) leilighet, mindre plass enn i eneboligen, men vi tar det nok hjemme siden han ønsker det. Jeg kunne tenkt meg tapas ute på Scandic og kaffe hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no