Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-22, 12:20   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jo, men hvis man sammenligner med alle de tåredryppende historiene om ofrene for pilotstreiken i sommer, blir bildet ganske grelt, synes jeg.

Enig, men ser ikke relevansen til det og Oslo. Pilotstreiken rammet hele landet, ikke minst syketransport i nord, og det var det det ble skrevet om. Og de tåredryppende historier om ferien som ikke ble noe av, eller de rasende hvordan skal vi komme oss hjem-reportasjene var på ingen måte isolert til Oslofolk. Tror heller på teorien om at ungdom som går glipp av skole ikke er så snacksy som rasende voksne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 12:33   #22
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Enig, men ser ikke relevansen til det og Oslo. Pilotstreiken rammet hele landet, ikke minst syketransport i nord, og det var det det ble skrevet om. Og de tåredryppende historier om ferien som ikke ble noe av, eller de rasende hvordan skal vi komme oss hjem-reportasjene var på ingen måte isolert til Oslofolk. Tror heller på teorien om at ungdom som går glipp av skole ikke er så snacksy som rasende voksne.

Absolutt! Jeg tror ikke (den manglende) mediedekningen har noe som helst med at konflikten ikke omfatter Oslo å gjøre.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 12:38   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreiken

Det føles bare så riv ruskende galt at elever igjen skal rammes etter pandemi, streik og nå går det også utover fritidsaktivitetene med stengte haller pga høye strømpriser.

Hva vil det koste samfunnet på sikt å ha en generasjon som har blitt forsømt i årevis og som nå mister verdifull skolegang igjen og også fritidsaktivitetene sine.

Jeg er bekymret over summen av alt. Vi er ikke veldig rammet i mitt hjem og er ikke farget av det. Poden mister to fag, gym og samfunnsfag. Ellers er det yrkesfagrelaterte fag sånn bortimot.

Lærerene har rett til å streike og jeg forstår hvorfor de streiker.


Sist redigert av Señora : 14-09-22 kl 12:57.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 12:52   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jo, men hvis man sammenligner med alle de tåredryppende historiene om ofrene for pilotstreiken i sommer, blir bildet ganske grelt, synes jeg.

Noen yrkesgrupper er bedre egnet til å streike synlig og merkbart enn andre. Om jeg, med min saksbehandler/taleskriver/planarbeidsjobb blir tatt ut i streik, blir det nok meget få klager i media fra noen som helst.
Jeg synes det er skikkelig dumt at elever som ble særlig hardt berørt av hjemmeskole (som mine barn) nå er rammet av streik. Neste uke tror jeg 7. klassingen har tre timer eller noe, hvorav en halvtime er fysisk (som sikkert avholdes pga at den ansatte ikke er lærer og dermed ikke streiker). Det er mulig det er noe av poenget. Men som forelder, synes jeg godt man kunne tatt ut barn som i liten grad var på hjemmeskole. Jeg har venner med barn som har/har hatt skolevegring som skjelver i buksene av skrekk hvis barnet atter en gang blir mye hjemme, og hva det vil føre til.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 12:56   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Mine i 4. og 8. er hardt rammet av streik. De har maks 1 skoletime om dagen, noen dager verken skole eller annet opplegg.

Sånn er det for mine 8.-klassinger også. Kjipe greier for dem, selvsagt, særlig etter det som har skjedd de siste par årene, men vi heier på lærerne så da får det være litt kjipt en stund.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 12:59   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg er og i utdanningsforbundet men kommer aldri til å bli tatt ut i streik. Nå er det enighet i staten så sånn sett så er det ikke mulig. Men ville gått lang tid før noen virkelig savnet oss. Ikke fordi vi er uviktige, men fordi vi er tredje linje.
Barna mine er ikke påvirket.

Jeg forstår lærerne, men er litt snurt da vi tjener mye mindre og har mindre muligheter i forhold til tariff osv. Både når jeg jobbet i barnehage, og nå i staten. Så de lærerne som streiker er de som tjener mest i utdanningsforbundet mer eller mindre. Lærerne i vidergående.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:03   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Så de lærerne som streiker er de som tjener mest i utdanningsforbundet mer eller mindre. Lærerne i vidergående.

Men det har de ikke valgt selv da. Det er forbundet som bestemmer hvem som skal tas ut i streik. De streiker for alle lærere, ikke bare "lektorer i vgs".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:07   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Her er ikke kommunen med enda, så ungdomsskoleelevene mine har fulle skoledager. I Fylkeskommunen er flere skoler tatt ut, så VGS-eleven min har kun kjemi og fysikk, siden lærerne der er organisert andre steder. Jeg forstår godt frustrasjonen og desperasjonen hos dem som er rammet, særlig med ungdommer som så sårt trenger skole. Tror de fleste har sympati med lærerne og deres streik, men når strikken blir tøyd langt nok vil folk bare ha en slutt, uansett hvordan, og sympatien daler.

Ungdommer er dessverre ikke viktige nok, og at det går ut over dem er ikke et effektivt nok pressmiddel for at arbeidgiveren skal gi etter. Derfor er jeg redd det først er når streiken kommer ned i småskolen, og når den aldersgruppa som trenger tilsyn, slik at det virkelig begynner å gå direkte ut over voksne foreldre, at det begynner å monne. Så lenge det "bare" er større ungdommer som rammes, uten at foreldrene settes i en akutt vanskelig situasjon, så får det skure og gå. Det er dessverre den triste realiteten.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:09   #29
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes det er skikkelig dumt at elever som ble særlig hardt berørt av hjemmeskole (som mine barn) nå er rammet av streik. Neste uke tror jeg 7. klassingen har tre timer eller noe, hvorav en halvtime er fysisk (som sikkert avholdes pga at den ansatte ikke er lærer og dermed ikke streiker). Det er mulig det er noe av poenget. Men som forelder, synes jeg godt man kunne tatt ut barn som i liten grad var på hjemmeskole. Jeg har venner med barn som har/har hatt skolevegring som skjelver i buksene av skrekk hvis barnet atter en gang blir mye hjemme, og hva det vil føre til.

Det er så skrekkelig at de som har blitt hard rammet av korona tiltak igjen skal være hjemme, uten undervisning. Hvor stor påvirkning får dette fremover, og hvordan skal hull i kompetanse dekkes ? I vår familie betyr dette at vi driver kjøkkenbord undervisning også i høst, det ser ut til å bli den nye normalen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:09   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det har de ikke valgt selv da. Det er forbundet som bestemmer hvem som skal tas ut i streik. De streiker for alle lærere, ikke bare "lektorer i vgs".

Nemlig.
Og helt ærlig? Både samboeren min og jeg kunne tjent 2-300 000 mer i året hvis vi hadde holdt oss til de opprinnelige karrierene våre og ikke gått inn i skoleverket. Jeg som i tillegg har jobbet i det private tidligere, får ikke lønns-uttelling på det. (bare stort studielån).

Det er dessuten ikke bare penger det streikes for. Trenden med å sette inn ufaglærte i skolen øker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:18   #31
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det har de ikke valgt selv da. Det er forbundet som bestemmer hvem som skal tas ut i streik. De streiker for alle lærere, ikke bare "lektorer i vgs".

Jeg forstår det. Men tviler på førskolelærere får stort hopp akkurat. Har mistet troen der. Der og settes det inn ufaglærte hele tiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:21   #32
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg forstår det. Men tviler på førskolelærere får stort hopp akkurat. Har mistet troen der. Der og settes det inn ufaglærte hele tiden.

Et stort hopp var det vel ikke, men Utdanningsforbundet var betydelig mer fornøyd med resultatet for barnehagelærerne enn lærerne i år.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:24   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Nå ser jeg at barneskolen også blir tatt ut. Det er virkelig ikke noe kjekt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:29   #34
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Både samboeren min og jeg kunne tjent 2-300 000 mer i året hvis vi hadde holdt oss til de opprinnelige karrierene våre og ikke gått inn i skoleverket. Jeg som i tillegg har jobbet i det private tidligere, får ikke lønns-uttelling på det. (bare stort studielån).

Jeg forstår at det kan kjennes kjipt å tenke på, men det visste dere antakelig på forhånd? At dere byttet karriere på grunn av noe annet enn lønnsforventninger.
Hvis økonomi var et avgjørende argument for alle ville ikke en eneste lege her i landet hatt doktorgrad, f.eks.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:00   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Nei, men det er en annen diskusjon. Det er jo selvsagt et valg for alle å bytte bransje, poenget er mer at det blir vanskelig å rekruttere til læreryrket. Det er jo det bekymringsfulle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:14   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ungdommer er dessverre ikke viktige nok, og at det går ut over dem er ikke et effektivt nok pressmiddel for at arbeidgiveren skal gi etter.

Viktige nok for hvem, tenker du? Og til hva?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg forstår at det kan kjennes kjipt å tenke på, men det visste dere antakelig på forhånd? At dere byttet karriere på grunn av noe annet enn lønnsforventninger.

Jeg mener det er ekstremt verdifullt å ha lærere som har gjort andre ting enn å være lærere før de ble lærere. De bidrar med enormt mye kompetanse. Men da må det også være mulig å gå den veien uten å tape veldig mye økonomisk og også uten at det er tvunget frem, for eksempel ved at man omskoleres pga. helse, men at man faktisk ønsker det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:18   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Her i byen er en av to store ungdomskoler tatt ut i streik og ingen elever på den ene skolen har hatt undervisning dette skoleåret. I tillegg så er VGS i byen også hardt rammet og har knappest hatt skole.

Når det varer så lenge blir det ekstreme forskjeller på elevers kompetanse og støtte og oppfølging, og jeg syns virkelig synd på ungene/ungdommene.

Mannen min er tatt ut i streik, men har fått disp nesten hver dag (han er avd.leder).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:20   #38
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

I veldig mange bransjer vil det å gå fra privat til offentlig sektor innebære lønnsnedgang (men også økt jobbsikkerhet). For en advokat, for eksempel, er forskjellen mellom å jobbe i privat og offentlig sektor skyhøy. Det betyr ikke at det ikke er viktig å passe på at lønnsgapet ikke blir for stort, men jeg synes ikke det er et særlig tungtveiende argument for lærerstreiken.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:28   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Nå ble mine to skoler enda mer rammet fra neste uke av. Ååååh!

Ny oversikt over uttak: https://www.utdanningsforbundet.no/l...eiker-larerne/

Sitat:

Kommunene det gjelder, er Arendal, Bergen, Bodø, Gjøvik, Harstad, Haugesund, Indre Østfold, Lillestrøm, Modum, Molde, Porsgrunn, Steinkjer, Stjørdal, Tromsø, Bærum, Trondheim og Bryne.

Fylkeskommunene det gjelder, er Agder, Innlandet, Møre og Romsdal, Nordland, Rogaland, Troms og Finnmark, Trøndelag, Vestfold og Telemark, Vestland og Viken.

Jeg er jo ikke enig i at de nødvendigvis skjermer sårbare grupper, slik de sier.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 14-09-22 kl 14:34.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:39   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Ser at vg2 sønnens skole blir tatt ut fra mandag av. Tiden vil vise hvor mye han blir rammet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no