Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 14:49   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg er ikke oppvokst med pakkekalender, så ergo har ikke mine barn fått det heller. Hos oss går det i Flax-kalendere for alle mann.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 15:04   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Er nok litt i begge trådene. Skal hjem og lete etter adventsstaken i boden og kanskje få hengt opp noen flere julelys ute. Det er enda to dager til desember; jeg har ikke panikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 15:27   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Dette var tråden for meg ja Jeg har sålangt gjort følgende: Kjøpt julekalender til meg selv, bestilt sokker til arvingens julekalender. That's it

Ellers skal vi til moren min på julaften. Jeg skal ha julefest for vinklubben lørdag 17. Jeg skal til en venninne på mandag for å lage julesnop. Har ellers tenkt å lage to typer julekaker, sjokoladecookies med røde og grønne non-stop, samt kolakaker. Kanskje også hvite kakemenn om jeg gidder. Ellers må vi få ryddet hjemme. Det gruer jeg meg til. Er på jobbreise og kommer ikke hjem før på lørdag. Det ser også ut til at det ikke blir rolige uker frem til jul...

Arvingen har siste eksamen i morgen. Jeg håper da at jeg kan sette henne litt i arbeid

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 15:33   #24
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.387
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Haha, ja, jeg glemte å skryte av det viktigste. Mann og barn har hamstret 12 små flasker med Dahls julebrus til meg.
Også har jeg kjøpt meg selv en tekalender, sånn som de har på REMA 1000.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 15:33   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Det er altfor tidlig å starte en slik tråd nå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 15:34   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er altfor tidlig å starte en slik tråd nå.

Vi får nok starte en ny den 20.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 17:25   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har funnet ut hvem vi skal feire med, det får holde foreløpig. Har også etterspurt noen ønskelister, så mulig jeg kjøper noen gaver snart hvis jeg kommer over noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 17:31   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er altfor tidlig å starte en slik tråd nå.

Ja, jeg er egentlig litt enig. Den 12. desember hadde passet fint for meg.
Men jeg har jo begynt å tenke litt på jul, det har jeg. Selv om det faktisk ikke er så mye å tenke på, egentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 17:36   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg passer bedre her enn i den andre, tror jeg. Men foreløpig tenker jeg ikke at jeg er sånn kjempetreig, da. Jeg har kjøpt de fleste kalendergavene til eldste, minste vil ha godterikalender, som også er i boks. Julegaver har vi ikke kjøpt stort av, men mannen har fikset et par til ungene i hvert fall. Vi skal ikke ha så fryktelig mange gaver uansett. Julaften er vi bare oss fire, så det blir lavterskel. Utover det vet jeg lite annet enn at jeg skal ha fri i romjulen, hvis alt går som det skal. Det skal bli godt etter noen juler i litt pandemimodus på jobb.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 18:37   #30
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Pakkekalender ble avviklet da minsten var 12, og jeg er like lettet hver desember over at jeg ikke har gjeninnført dette til andre i familien, inkludert meg selv. Jeg har kjøpt noen julegaver, og strikker sokker for harde livet, men jeg synes egentlig jeg har veldig god tid til resten av forberedelsene. Er ikke mye å gjøre, bake et par sorter, kjøpe juletre, pynte litt og så er jeg i mål, tenker jeg. Skal ha gjester på julaften, men det går like kjapt å kjøpe inn pinnekjøtt, kålrabi og poteter som annen middag.

I morgen drar jeg til København på førjulskos. Det blir deilig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:18   #31
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Desember kom litt raskt i år, så adventstingene kom opp en dag for sent, mrn nå er vi ajour på det i hvertfall. Jeg har slått to fluer i en smekk på julekalender i år, gutta skal bytte på å finne et godt formål som jeg så vippser 50 kr til hver dag. Tenker det er fint for dem å finne ulike hjelpeorganisasjoner som de vil støtte. Og godt mulig de trenger hjelp for å finne noen andre enn røde kors.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:29   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Eldste (21) steilet da jeg spurte om hun virkelig trenger kalender. Hun har i flere år kun fått Twist, og de siste årene har kun knapt giddet å plukke ut dagens Twist. Så det er mulig jeg skal gjøre det dette siste året hun bor hjemme.

Vi hadde en eske After Eight i boden. Hvis det er 24 biter i en en sånn eske, blir det kalender til guttungen på 18.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:32   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Hah! 16-åringen fant kalenderposene!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:36   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hah! 16-åringen fant kalenderposene!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:37   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Herlighet, da dere. Det er jo ikke engang desember enda. Vi har et hav av tid.
Vi fikk opp litt lys og pynt i helgen siden vi hadde familien på grøt på søndag. Er koselig med lys i vinduene.
Gutta her vil ha sjokoladekalender til 10 kroner så jeg kjaser ikke opp stemningen med det altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 19:47   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Det er 24 After Eight i en pakke. :informerer:

Det er mindre enn én krone pr dag!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 20:37   #37
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Desember kom litt raskt i år, så adventstingene kom opp en dag for sent, mrn nå er vi ajour på det i hvertfall. Jeg har slått to fluer i en smekk på julekalender i år, gutta skal bytte på å finne et godt formål som jeg så vippser 50 kr til hver dag. Tenker det er fint for dem å finne ulike hjelpeorganisasjoner som de vil støtte. Og godt mulig de trenger hjelp for å finne noen andre enn røde kors.

Er bare kommet til 29.november, jeg altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:00   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, jo, men vi har mye som står på om natten. Men adventsstjernene har sånn digert støpsel, sånn transformatorgreie, og de blir så varme…

Lurt å trekke ut, ja. Brannvesenet sier det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:05   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er nok litt i begge trådene. Skal hjem og lete etter adventsstaken i boden og kanskje få hengt opp noen flere julelys ute. Det er enda to dager til desember; jeg har ikke panikk.

Fant ikke adventsstaken, men fikk opp lys ute og har ringt elektriker som skal montere en lampe over spisebordet en dag.

I morgen har jeg tatt fri og skal ut og kjøpe julegaver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:32   #40
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har hengt opp adventsstjerne (og notert meg at det ligger et tjukt lag støv på toppen av gardinstengene både på kjøkkenet og i stua - jaja). Jeg har et sted 71 små kalenderposer i tøy. Et av barna mangler pose nummer 8. Jeg har kjøpt små sjokoladenisser fra Freia, Fox, Dumle og et par-tre små julepyntgreier til hver. Mer spennende enn det blir det ikke i år.

Vi er litt på felgen om dagen og legger ikke opp til så store greier i år. Vi skal fikse gaver til de nærmeste, handle inn julemat og hvis vi orker baker vi et slag med ungene og stikker ut pepperkaker av ferdigdeig. Vi har pynt et sted, den kommer ikke opp før på lille julaften uansett. Det ordner seg nok.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 30-11-22 kl 08:30. Årsak: Jugde på meg en dags slasking - vi pynter LILLE julaften.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no