Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 12:18   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Inspirert av juletrådene, så skal det i ulik grad vaskes, bakes, pyntes og kjøpe/lage gaver. Vanlig prosedyre er at man bør bli ferdig med alt man har satt seg fore, for å si at man er klar til jul.

Har du noengang vært helt hinsides på viddene når det gjaldt alle gjøremål før julaften kom på kjerringa? Og ble det jul likevel?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:23   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.217
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

ja, det året jeg skulle ha storfamilien på julemiddag på julfaften og jobbet til kl 17 på lillejulaften. Alt på lista ble ikke utført, men feiringen ble likevel bra og bortsett fra en utslitt meisje var det helt strålende. Det jeg droppet var vask og stryking. Hverdagsrent med pynt er like jul-ete som rundvasket med pynt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:25   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Det året jeg og ungene fikk omgangssyken 22. desember så ble jeg ikke ferdig og mange fikk julegavene sine i romjula.

Men jeg fikk handlet klokken ti på kvelden 23. desember og det eneste jeg ikke fikk tak i var frosne jordbær og kremfløte.

Så det ble jul det året og.

Og ja, mannen var selvfølgelig i havet den jula...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:31   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Eldstearvingen og jeg måtte diskutere hva «ikke ferdig til jul» kunne bety, og kom fram til

1) Ingen gaver
2) Ikke noe juletre kjøpt og pyntet
3) Ingen julemiddag klar innen rimelig tid julaften

Om minst én av de tingene skjedde, måtte vi vel si at vi ikke var ferdige til jul. Ellers får det være godkjent. Har greid det hvert år så langt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:39   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Kjekk liste, Toffskij!

Ja, en gang, men da ble Minsten hasteinnlagt på sykehus rett før jul. Men heldigvis kom vi hjem på julaften. Da tror jeg vi spiste middag kl 20, støvsugeren stod fremme til det om ikke lengre og selv 8- og 10-åringen tok det hele superfint selv om ikke alle gavene hadde blitt kjøpt inn. Jul ble det, bare annerledes.

Og ja, jeg opplever titt og ofte at ikke alt blir gjort, men ingenting som fører til noen krise eller ødelegger stemning.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:39   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg husker at jeg en gang har barrikadert meg på kjøkkenet og pakket inn gaver mellom middag og gaveutdeling, det var en jul jeg fremdeles bodde hjemme. Med åra har jeg blitt litt raskere til å få unna alt...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:44   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Inspirert av juletrådene, så skal det i ulik grad vaskes, bakes, pyntes og kjøpe/lage gaver. Vanlig prosedyre er at man bør bli ferdig med alt man har satt seg fore, for å si at man er klar til jul.

Har du noengang vært helt hinsides på viddene når det gjaldt alle gjøremål før julaften kom på kjerringa? Og ble det jul likevel?

Du tenker for eksempel på det året i flyttet inn i huset vårt i desember og da jeg ble ferdig med å beise møblene i stua lille julaften og så måtte få alt på plass før vi skulle være 12 til bords julaften?

Det året kom ribba ferdig stekt av noen andre og alle gjestene bidro med noe hver. Det ble jul det året også. Det som var fint da var at vi hadde jo ingen tradisjoner å opprettholde, det var vår første jul i eget hus og som vertskap. Nå hadde det vært atskillig vanskeligere å ha store prosjekter helt inn i jula.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:45   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, men jeg legger lista veldig lavt. Jeg baker om jeg gidder, og gjør ikke grundigere rent enn vanlig.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:52   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.987
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Eldstearvingen og jeg måtte diskutere hva «ikke ferdig til jul» kunne bety, og kom fram til

1) Ingen gaver
2) Ikke noe juletre kjøpt og pyntet
3) Ingen julemiddag klar innen rimelig tid julaften

Om minst én av de tingene skjedde, måtte vi vel si at vi ikke var ferdige til jul. Ellers får det være godkjent. Har greid det hvert år så langt.

Samme her. Jeg kommer aldri til bunns i lista over ting det hadde vært fint å få gjort før jul, det tror jeg aldri har skjedd. Men det går helt fint lell.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:59   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg har aldri vært ferdig til jul. Ikke etter husmorinkvisisjonens standar.
Men jeg har vært helt ferdig (som på felgen) til jul ganske mange ganger. Så nå kjører vi jul med en mamma som ikke er gråteferdig på julaften, hvilket betyr at det som blir gjort blir gjort og det vi ikke rekker det gjør ikke noe.
Gaver til barna, juletre og mat har alltid vært i orden. Men vi har spist julemiddag i stillongs og med et barn i body og bleie. Jeg lager saus fra pose og et år var ikke potetene skrelt. Huset er aldri rundvaska og sjelden helt ryddig.
Men det blir jul lell. Til og med trivelig jul.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:00   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Hvis maten er ferdig, det er gaver og litt pynt, så er jeg ferdig. Jeg meldte meg av å gjøre en masse ting jeg ikke synes er gøy, for mange år siden. Baker ikke, vasker ikke (mer enn vanlig) og har ikke masse sosiale greier lenger når ungene er så store.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:02   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Tre, gåver og maten vi ynskjer er alltid på plass. All bakst, reine golv og alt slikt? Aldri.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:06   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Ja, når lista ligger såpass høyt at jeg vasker gulvet på julaften.

Og ja. Jeg har følt at jeg ikke kommer i mål til jul når jeg tar mot gjester i et rotete og ikke vasket hus.

Men altså, middagen sto på bordet, takket være svigermor og min mann, ca kl 17 også det året jeg startet julaften med kontroll på sykehuset kl 9 og ny avtale kl 21 dersom ikke riene var kommet. (det ville være ca 24 timer etter vannavgang som var "like før hovmesteren og grevinna"

Jul ble det jo. En spesiell jul. De fire siste timene av julaften tilbrakte jeg på badet sammen med min mann og ettrhvert jordmor. Og så ble vi fem i familien da yngste ble født to min inn i første juledag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:11   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Malama, du ble til og med ferdig med fødsel til jul, lizzm.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:16   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, jeg er jo en administrator og planleggingsjunkie, så det har aldri skjedd at jeg ikke var klar til jul.

Vi legger lista ca på midten. Det må være hverdagsrent og ryddig, julepyntet i huset, stor julegran, 5-7 slag småkaker, julegaver, strømpegaver og flaut mye godis og mat i hus. Da blir det jul.

Det er jo merkbart enklere når man:
1. har gjort det 20-30 ganger før
2. har store barn som hjelper til
3. har vaskehjelp

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 21-12-22 kl 13:22.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:20   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Min vanlige julepanikk er gaver som skal strikkes ferdig. Og det hender stadig vekk at jeg ikke blir ferdig med.

Men, ryddig og pyntet hus, god mat og i hvert fall noen hjemmebakte kaker har vi alltid. Så sånn sett er jeg alltid klar til jul.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:21   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.102
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Vi kommer som regel i mål, men det har jo vært noen bumper på veien, som det er året når guttene var små og skulle feire jul hos meg og min da samboer (nå mann), og jeg fikk spysyken fra H*** og det endte med at han tok med barna mine til sin bestemor og tok julemiddagen der.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:29   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg har pakket inn gaver etter at nisssen har vært på besøk. Har hatt julaftener der jeg har vært så sliten at jeg har grått. Jeg har lært, til en viss grad, og legger lista lavere og lavere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:00   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, kan ikke si det, jeg har alltid sørget for å i alle fall være ferdig med det som er viktig, det som må på plass som "definerer" jula for oss. Prioriterer derfor det viktigste (gaver, juletre, julemat, overfladisk vasking av de mest brukte arealene, og noen ytterst få kakeslag), først, slik at det er på plass, og deretter fyller jeg på med det som gjør jula litt ekstra hyggelig, men ikke er helt nødvendig. Som rengjøring på steder hvor vi ikke oppholder oss så mye, tømme alt skittentøyet, baking/laging av noen kakesorter eller konfekter som er gode, men ikke obligatoriske, etc. Som regel har jeg begynt i god nok tid (ofte takket være juletrådene her, som dukker opp og setter meg i gang før jeg har begynt å tenke på det selv) til at jeg har unngått stress på slutten, og det har vært rom for at noe uforutsett skal kunne dukke opp. Det hjelper også at mesteparten av gavene jeg har ansvar for må være ferdig innkjøpt og innpakket i løpet av de første to ukene i desember, siden jeg da bytter gave med alle i min familie. Det blir gjerne litt stress for å komme i mål til det, men samtidig så frigjør det tid på slutten.

Men jeg har vært heldig også, slik at det aldri har skjedd noe dramatisk i tiden før jul som har hindret meg i å få alt ferdig, som sykdom, dødsfall i familien, husbrann, barnefødsel, ulykker, samlivsbrudd eller annet. Så jeg vet ikke hvor grensa faktisk går, for hvor det ikke lenger er gjort nok til at det føles som jul.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-12-22 kl 14:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:08   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Gaver har det alltid blitt, men vi har noen ganger reist fra uvaska og upynta hus og måttet ta det i romjula. I år er jeg mer apatisk enn noensinne. Bake har jeg ikke tenkt å gjøre, og julekort/limerickbrev utgår.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no