Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du hørt om riskrem, og i tilfelle, har du hørt om/pleier du å ha mandel i den?
Jeg vet hva riskrem er 57 49,57%
Jeg vet ikke hva riskrem er 0 0%
Vi spiser riskrem i julen, men uten mandel 53 46,09%
Vi har ikke tradisjon for riskrem i det hele tatt 16 13,91%
Vi spiser riskrem, og jeg bor i Nord-Norge 5 4,35%
Vi spiser riskrem, og jeg bor i Trøndelag 10 8,70%
Vi spiser riskrem, og jeg bor på Vestlandet (nord) 7 6,09%
Vi spiser riskrem, og jeg bor på Vestlandet (sør) 13 11,30%
Vi spiser riskrem, og jeg bor på Sørlandet 4 3,48%
Vi spiser riskrem, og jeg bor på Østlandet (sør) 39 33,91%
Vi spiser riskrem, og jeg bor på Østlandet (nord) 5 4,35%
Vi spiser riskremen med mandel i 20 17,39%
Ingen av alternativene passer 3 2,61%
God jul! 30 26,09%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-22, 22:00   #81
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.855
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Er østlendinger i både min og mannens familie, så langt tilbake at vi faktisk er i slekt. Riskrem hos oss og multekrem hos svigerfamilien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 22:05   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Er østlendinger i både min og mannens familie, så langt tilbake at vi faktisk er i slekt. Riskrem hos oss og multekrem hos svigerfamilien.

Haha, jeg og eksmannen fant ut via hans slekts-granskende mor, at vi var (er) åtte-menninger!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 06:41   #83
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Med mandel?

Nei

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 09:18   #84
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Svigermor og svigerfar her er også i slekt. Tror det er 8menninger.
Min farfar og bakover kommer også fra Hadeland, som svigers, så kanskje jeg og mannen er i slekt... er ikke så interessert i å finne det ut egentlig. 🤪

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 10:59   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Mine foreldre en fem-menninger. Mamma fant det ut etter de var gift, på besøk hos slektninger der hun kjente igjen noen tipp-oldeforelderbilder på veggen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 09:01   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg forstår virkelig ikke saft/rød saus til risgrøt og riskrem. Det reagerer jo med melk, skiller seg og man får en helt emmen smak i munnen. Vi har alltid hatt melk til grøt, melk med melk liksom

Mamma kommer trolig til å servere den med en hjemmekokt, tynn rød saus, meget mulig fra saft, som hun liker.

Hjemme serverer jeg det med den fra toro som er som syltetøy. DA er riskrem godt. Det smaker jordbærsyltetøy.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 09:04   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mine foreldre en fem-menninger. Mamma fant det ut etter de var gift, på besøk hos slektninger der hun kjente igjen noen tipp-oldeforelderbilder på veggen.

Tror mine er femmeninger på pappas fassside og formeninger på morssiden hans. Eller er det fem og seks. Godt sammensausa sunnmøringen. Men min mors mor kommer med et helt eget sett gener og vaner, fra Finnmark.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no