Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Går du i kirken julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-22, 10:04   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Nei. Hendte vi gikk før, men etterhvert gikk det ikke å overhøre innholdet preknene til fordel for salmesang og stemning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 10:09   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.499
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Jeg og svigerinne bestemte oss for å lage en tradisjon på kirke, dessverre var presten av typen som hadde en preken full av sorg og djevelskap, så det ble med den gangen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 12:58   #43
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Jeg ser at jeg skiller meg fra det store flertallet her.

Vi er alltid i kirka på julaften, hele familien. Mannen og jeg er også nesten alltid i kirka på 1. juledag. Og ganske mange søndager ellers i året.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 13:07   #44
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Ja. Det har vært to år uten nå pga korona, og det kjentes veldig godt å være i kirka på julaften igjen. Går fast sammen med faren min og mannen og de av ungene som har lyst. Mamma blir noen ganger med for pappas skyld. Vi velger kirke og gudstjeneste litt etter hva som passer inn i programmet og litt etter hvem som skal preke. I går var det en prest vi kjenner godt og som bl.a. innledet med å slå fast at Gud ikke er han eller hun, men hevet over kjønn.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 13:46   #45
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Nei. Vokst opp i familie som gikk i kirka helt til det året vi måtte stå i døra og ikke kom inn. Etter det var det er par år med julegudstjeneste på tv inntil mor innså at det ikke var noe noen av oss ønsket. Jeg er agnostiker og har ikke noe utbytte av å gå i kirka. Er der i begravelser, konfirmasjoner og brylluper og sånn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 20:29   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Nei, skjønner ikke hvordan folk får tid til det. Men jeg er ikke kristen så ser heller ikke poenget. Sikkert koselig, men jeg hadde bare tenkt jeg er på feil plass og burde gjort andre ting. Og det blir jo litt merkelig å sitte der og høre på noe jeg mener er gamle historier og eventyr (med det jeg tror er snev av sannhet men veldig oppblåst og tatt ut av proporsjoner).

Min mann, som heller ikke er kristen, er vant til kirken på julaften fra sin eks-familie, men synes det er litt avslappende å slippe det nå. Det blir fort veldig travelt.

Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke var på mammas grav i går, men samtidig - det er ikke der hun er føler jeg, så jeg må bare slippe den samvittigheten der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-22, 20:35   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Nei, har det altfor travelt til det. Her er det veldig poppis å gå i kirken så det er mange gudstjenester på julaften.
Hadde vel ikke gått om vi hadde hatt tid heller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 09:50   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går du i kirken julaften?

Har vært to år på rad nå fordi sambo ønsker så veldig. Men det gir meg virkelig ingen ting. Absolutt ikkr julestemning.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no