Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-23, 11:42   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Første påske i hytta, jeg trenger tips og triks, har dere noen tradisjoner eller påskeaktige ideer som jeg kan stjele? Mat, aktiviteter, pynt og greier, vi skal ha flere middagsselskaper og flere puljer med overnattingsgjester, de yngste er 9 år og de eldste er nærmere 80. Noen ideer?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 11:59   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...-paaskefjellet

Male egg?

Egg-jakt utenfor hytta? Rebus er gøy!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 12:16   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Vi har alltid rebus og påskeeggjakt. Det er stas!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 12:17   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Vi har bål på stranda (evt i bålpanne om været er mindre koselig) påskeaften, og griller pølser.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 12:24   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Høvdingen lager alltid påskeegg-rebusløp, det er veldig gøy.
Fra egen barndom husker jeg en helt vilt morsom påskekonkurranse, der alle vant hver sin klasse. Det var blant annet å sette sammen en gammeldags fluktstol på kortest mulig tid, utøve et egenkomponert turnprogram på gelenderet til terrassen, potetløp, mest mulig info om en hvilken som helst Karl fra historien på ett minutt (denne klassen vant jeg, om Karl XII ) og noen andre kategorier.

Å lage drageegg er enkelt, men ser sykt imponerende ut: https://www.matstart.no/oppskrifter/...t/dinosauregg/ På Pinterest finner du en masse ulike eggefargetips, som å riste dem i farget ris: https://www.craftymorning.com/rice-s...s-ziploc-bags/

Jeg har også bakt kaninrundstykker, og det at noen sprakk opp og ble zombiekaniner var bare gøy: https://www.mylittlekitchen.no/2013/03/31/kaninboller/ (dette er en bolleoppskrift, jeg brukte en oppskrift på fine rundstykker).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 12:44   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Vi reiser ofte til varmere strøk i påsken, men følgende inngår alltid dersom vi er på hytta: Påskegg, rebusløp, lammestek, skirenn, hopprenn, akekonkurranse, snøhyttebygging, grilling, brettspill, sjokoladespising, slaraffenliv i hytteveggen, gløgg, appelsiner og kakao. Og selvsagt marsipan - mengder!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 12:49   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Vi har ofte reist til varmere strøk i påsken. Hvis vi er hjemme, pynter jeg med min samling av håndmalte påskeeggkunstverk, dekker fine bord, baker en kake (det gjør jeg aldri ellers), lager god mat, spiser eggeretter og går et par turer. Ellers er det som en haug av søndager på rad. Egentlig liker jeg ikke søndager, men påsken kan være OK. En av dagene bør vi invitere noen venner, kanskje på en brunsj.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 21:25   #8
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Påske er min favorittferie! Sol, ski, bålpanne, snø - for meg gir det masse energi.

Såkalt pølsetur med hele storfamilien der vi er ute hele dagen og griller mat og har karamellrenn (løype med hindre der man plukker karameller i fart) er min fineste påsketradisjon.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-23, 21:43   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påsketradisjoner og påskekos - gjør dere noe gøy?

Vi har ofte dratt nordover til hytta i påsken. Da har hopping ned fra fjøsbroa vært populært, forutsatt at snøkvaliteten gjør hoppingen risikofri. Inne har vi pleid å spille monopol og othello eller se på film/serier. Bollebaking sammen var også en greie. Her sørpå har vi egentlig ikke noen tradisjoner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no