Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 13:28   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jordbærdeler har jeg ikke. Alle bakedingser som er litt sånn "special occasion" har jeg i en egen IKEA boks i kjelleren. Sammen med kakeformer, brødformer, kaketine og alt sånt. Krumkakejernet må også flyttes ned dit kom jeg på.

Å, håh. Jeg har fylt kjellerkjøkkenet med enda mer spesialsære ting som kakejuvelformer, linzerformer, madeleineformer, og kjøkkenmaskiner jeg bruker sjeldnere som foodprosessor, blender, vaffeljern nr 2, pastamaskin, 5 bokser med pepperkakeformer, kransekakeformer.

Så jeg har forsonet meg med at jeg må ha to kjøkken, og det ene må være stort for at benken skal kunne være blåst.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:31   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Jeg elsker dingser. Jeg har brukt eggekokeren minst ukentlig i alle år, og den er jaggu meg fra 1994. Epledeler brukes nesten daglig, vannkokeren likeså. Mikroen er god bruk, den også. Blenderen brukes vel minst, nå som det ikke lages strawberry daiquiris i noen særlig utstrekning lenger. Men den står pent på hyllen sin og tar seg ut, da.

Selv sousviden har kommet mer til heder og verdighet i det siste. Vakuumaskinen også.

De løse muffinsformene i silikon kunne jeg gitt bort. Men de er litt fine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:32   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Vi har trakter, kaffekvern og vannkoker framme. Induksjon skal vi har når 1997 modellen Siemens ovn tar kvelden, og da ryker endelig vannkoker.

Jeg rydder skap og frigjør plass ca hver romjul. Jeg vet mannen alltid er uenig, derfor legger jeg noen få ting i kjelleren før søpla, sånn i tilfelle.

Det er særlig, kopper, gryter og redskap jeg kvitter oss med. Parmasanmusa fra Nigella Lawson skal jeg ha!

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:32   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Men den sjokoladesmelteren står visst i emballasjen sin i skapet i gangen, gitt. Jeg skylder på FP.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:36   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Mulig det kommer en kjøkkenutstyrselgetråd i løpet av kvelden, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:39   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?





__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:43   #27
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

På benken har jeg det jeg bruker daglig. Som kjøkkenmaskin, vannkoker, farrismaskin, kaffetrakter og blender.

I skapet har jeg brødrister, vaffeljern, kaffekvern, kjøkkenvekt av elektriske duppedingser.

I boden har jeg de veldig store suppekjelene, kakeformer med lokk, pepperkakeformer og knivsliper.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:44   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Men plastbokser, folkens! Hva er de beste, som ikke tar for mye plass?

(også må jeg minne dere om at jeg bor i en byleilighet. Jeg får ikke større plass. Et ekstra kjøkken i kjelleren er ikke en option. )

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:58   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men plastbokser, folkens! Hva er de beste, som ikke tar for mye plass?

(også må jeg minne dere om at jeg bor i en byleilighet. Jeg får ikke større plass. Et ekstra kjøkken i kjelleren er ikke en option. )

Vi har sistema-bokser. Salad to go og Breakfast to go. De fungerer som matboks/resteboks/div boks, og lokkene går om hverandre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:03   #30
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Om jeg virkelig skulle ryddet i kjøkkenskapene, så kunne jeg sikkert gjort en vurdering av om jeg trenger både Kenwooden (med utstyr, inkl kjøttkvern og blender), vanlig liten miksmaster, kombi-blender-og-miksmaster og stavmikseren. Jeg bruker alle maskinene gjennom året, da.

På benken står espressomaskin inkl melkeskummer, brødrister, vannkoker og kullsyremaskin. Vaffeljernet og kaffekvernen står i skapet. Mikroen er integrert.

Vi kunne nok også med fordel ha ryddet i sleiv-stekespade-++ skuffen. Og matbokshyllen. Det har sine ulemper å ha slått sammen i realiteten 4 hjem og samtidig ha et hamstergen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:15   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Vi har helt vanlige plastbokser fra Ikea. Vi kjøpte et slikt sett med flere plastbokser i ulike størrelser som passer inni hverandre og derfor er veldig plassbesparende. Vi bruker plastbokser i all hovedsak til å fryse ned mat og disse har nå vart i 7 år i allefall. Til matpakkebruk har vi Sistema-bokser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:51   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Jeg har noen fra Ikea med grønt lokk. Gjør jobben de.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:54   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Kjenner behovet for nok en alvorlig gjennomgang av kjøkkenskapene. Takk for påminnelsen. Coming soon to a loppemarked near you.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 15:43   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.395
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men plastbokser, folkens! Hva er de beste, som ikke tar for mye plass?

(også må jeg minne dere om at jeg bor i en byleilighet. Jeg får ikke større plass. Et ekstra kjøkken i kjelleren er ikke en option. )

Venter på det ultimate svaret.

For tiden er alle våre bokser i fryseren, på tide å spise opp alle restene kanskje.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:05   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Har dere plastbokser stående fremme?

På benken vår har vi Kitchen aid og kaffemaskin. I skuffene er det blender, vannkoker, stavmikser og brødrister. I boden har vi en sous vide (som brukes relativt ofte, men vi tar den frem når det trengs).

Vi har ikke mikro lenger og savner den heller ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:07   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Vi har kastet 70% av det vi hadde i skapene og savner ingenting av det. Har rister, nespressomaskin og vannkoker fremme.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:16   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Nei, plastboksene er i en skuff. Men de tar mye plass. Det kan være clutter inni skap og oppi skuffer også, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:29   #38
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Jeg har 3 runde bokser/boller fra Tupperware som har forskjellig høyde og stabler fint i hverandre, en salatbolle fra samme som stables sammen med de nevnte foran og 3 litt avlange bokser (rosa/grønn/turkis) med lokk kjøpt på Nille. Og forskjellige poser matposer fra IKEA med sånn smartlås på som jeg vasker/skyller og bruker om igjen et par ganger før de kastes.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:32   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Før vi flyttet hit gav jeg bort alt kjøkkenutstyr som ikke ble brukt.

Har lite maskiner, men har et vaffeljern i skapet, nespressomaskin, moccamaster og vannkoker på benken. De tre bruker ukentlig.

Krumkakejernet står i et skap i gangen, for der er det plass til det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 18:48   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?

Vi har brødbakemaskinen, mokkamasteren og kaffemaskinen fremme.
Kenwooden har egen hylle i et skap under kjøkkenøya. Vaffeljern, brødrister og stavmikser i skuffen.
Vi har induksjon så savner ikke vannkoker eller eggekoker. Kjele funker.
Har visst også en smootiemaskin som aldri brukes..
Vi har alle høyskap til taket så det er plass til mye her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no