Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-17, 15:27   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Hei, jeg heter Tallulah og jeg liker ikke fisk noe særlig .

Det vil si; jeg liker feit fisk som ørret, laks, kveite og makrell. Jeg liker ikke de vanlige hverdagsfiskene som sei og torsk. Og på grunn av det er jeg heller ikke noe flink til å tilberede det. Jeg liker ofte torsk på restaurant, men det er vel gjerne fordi de har stekt den i et hav av smør. Jeg trenger derfor fiskeoppskrifter med mye krydder, slik at jeg kan kamuflere fiskesmaken, ikke forsterke den, slik tomat og purre gjør.

Jeg har en enkel karibisk fiskecurry jeg liker ganske godt, og en hjemmelaget fiskegrateng som er helt ålreit, men vil gjerne ha noe å variere med. Har du noen gode, eksotiske fiskeretter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:30   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Veldig eksotisk er det vel ikke, men for et par dager siden hadde vi stekt torsk med ovsbakte rotgrønnsaker og avokadomos til. Det var ikke verst.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:30   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Men da smaker det vel gjerne skikkelig torsk? Jeg vil at det ikke skal smake fisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:32   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Vi hadde mye hvitløk i avokadomosen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:32   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Tja, eksotisk? Nei. Men jeg liker bakt torsk med chorizosalsa og søtpotetmos.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:38   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

En av våre gjengangere er thaikarri med torsk, aubergine og paprika. Svosj løk og ingefær i olje, ha i en god klæsj grønn karripasta og en boks kokosmelk, et par ss fiskesaus og noen tørkede limeblader, ha i en skrelt aubergine i biter og la koke ca. 10 minutter. Ha i rød paprika mot slutten av koketida. Ha i torsk i biter og la den trekke et par minutter til den er klar, rør inn masse basilikum og server med ris. Smak evt. til med litt sitronsaft. V. godt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:41   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Jeg liker denne http://lchf-bloggen.blogspot.no/2010...g-blomkal.html

Bruker det jeg har av fisk, både rød og hvit. God smak!

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:47   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Vi lagde denne her om dagen, og den skal definitivt gjentas: Bakt laks med soya, ingefær og chili.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:51   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Og så spiser vi jevnlig torsk panert i rugmel, servert med stekt asparges og hollandaise; men det har jeg ingen oppskrift på, mannen lager på husken etter en eller annen Masterchef-episode med Hellstrøm.

Men den er jo trad, da. Uansett, paneringa kamfluerer litt fiskesmak.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 26-02-17 kl 16:44.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 15:59   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Hva er en utradde oppskrift?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:01   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Vi liker å steke torskefilet (vendt i litt mel, salt og pepper) og servere med forskjellige grønnsaker, poteter og hjemmelaget aïoli. Aïolien gjør at man knapt smaker fisken i det hele tatt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:01   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva er en utradde oppskrift?

Utradisjonell?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva er en utradde oppskrift?

Utradde oppskrifter = utradisjonelle oppskrifter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:07   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Utradde oppskrifter = utradisjonelle oppskrifter.

Jeg leste "ut-radde". Slang/dialekt kan lett misforståes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:08   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg leste "ut-radde". Slang/dialekt kan lett misforståes.

Jeg også. Måtte inn og se hva i all verden dette var for noe.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:08   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Og på godfisk.no er det mange utradisjonelle fiskeoppskrifter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:16   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg leste "ut-radde". Slang/dialekt kan lett misforståes.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg også. Måtte inn og se hva i all verden dette var for noe.

Ja, det funker (=fungerer) nok best muntlig.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og på godfisk.no er det mange utradisjonelle fiskeoppskrifter.

Vet det er mange oppskrifter der. Dessverre kan man ikke søkte på "uten fiskesmak". Jeg spurte her for å få oppskrifter folk hadde testet ut og likte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:18   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Jeg har en gang for lenge siden lagt ut en oppskrift her inne som heter solskinnsgryte med torsk (eller noe sånt). Torsk, reker og curry gjør at den faller i smak hos alle familiemedlemmer. Og så er den usedvanlig rask å lage.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:27   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, eksotisk? Nei. Men jeg liker bakt torsk med chorizosalsa og søtpotetmos.

Den liker vi også, nettopp fordi den ikke smaker så veldig fisk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 16:40   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utradde hverdagsfiskoppskrifter?

Det er sant, chorizo har jeg brukt før til å kamuflere fiskesmaken. Den oppskriften kan jeg hente opp igjen! Oppskrift på chorizosalsa? Solskinnsgryte skal også googles.

Hiawata liker faktisk fiskeboller veldig godt, noen av dem har jo ok fiskeinnhold.

Trenger ikke være veldig eksotisk altså, jeg ville bare unngå tips om nytrukket torsk, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no