Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kolonihageabonnenter!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 10:46   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Vet noen om det finne lignende ordninger som leverer andre steder i landet? I Grenland, for eksempel.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:31   #22
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vet noen om det finne lignende ordninger som leverer andre steder i landet? I Grenland, for eksempel.


Her:
http://www.grontretthjem.no/


Har ikke prøvd dem (siden jeg ikke bor i området), men så ut som noe av det samme som Kolonihagen.

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:14   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Her:
http://www.grontretthjem.no/


Har ikke prøvd dem (siden jeg ikke bor i området), men så ut som noe av det samme som Kolonihagen.

Tusen takk. Dette får jeg se nærmere på.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:19   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Jeg leser "Kolonibarnehager" hver gang jeg ser overskriften.
Det er godt jeg skal til lege i morgen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:05   #25
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Noen som vet om det er noen sånne som leverer i bergen?

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:18   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Jeg har nettopp funnet ut at de leverer dit vi mest sannsynligvis flytter etter at jeg er utdannet og begynner å bringe penger inni familien igjen. Da er det ingen vei utenom for sambo. Kolonihageabonnement og vaskehjelp skal bestilles med en gang da, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:19   #27
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har nettopp funnet ut at de leverer dit vi mest sannsynligvis flytter etter at jeg er utdannet og begynner å bringe penger inni familien igjen. Da er det ingen vei utenom for sambo. Kolonihageabonnement og vaskehjelp skal bestilles med en gang da, gitt.

og

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:27   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Noen som vet om det er noen sånne som leverer i bergen?

Blå og annemede har full oversikt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:30   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dere som har grønnsakskasse fra kolonihagen, har kanskje fått jordskokk i kassene deres?

Det er veldig godt, og blir feks en veldig god suppe.



INGREDIENSER:

12 jordskokker
50 g pinjekjerner
1 sitron
2 ss olivenolje
havsalt,
sort pepper
1 liten bunt persille, finhakket
FREMGANGSMÅTE:

Kok jordskokkene ferdig i 10-15 min. Skrell dem og skjær dem i terninger. Pinjekjernene ristes i en steke-panne uten fett. Rør hele tiden så det ikke svir seg. Skjær halvparten av sitronen i tynne skiver.
Press ut saften av den andre halvparten og tilsett olje, salt, pepper og persille. Marinaden fordeles deretter over jordskokkene. Strø pinekjernene over og pynt med sitronskiver.



Serveringstips:
Server varm straks.

Varm jordskokksalat
INGREDIENSER:

ca 500 g jordskokker
1,5 liter hønsebuljong eller suppe.
25 g smør
2 ss mel
2 eggeplommer
Salt og pepper
Sherry


Jordskokksuppe

FREMGANGSMÅTE:

Jordskokkene skrelles og kuttes i mindre biter. Kokes så møre i buljongen. Ta dem opp, kjør de en stund i mikser og hell de tilbake i suppen. Lage en blanding av smør og mel, som tilsettes suppen og den jevnes. Kok 5 minutter. Pisk eggeplommene med litt suppe før de piskes inn i suppen. Den må ikke kokes etter dette. Server med loff og evt ristede brødterninger.

''

Takk for tipset om kolonihagen! Tenk at jeg ikke visste om dette Nå melder vi oss inn sporenstreks!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:35   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Noen som vet om det er noen sånne som leverer i bergen?

http://www.lettvint.no/Lettvint-10/CCS

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:03   #31
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Hvorfor er det ingen som kan gjøre noe slikt i Tromsø?

Tenk så mye tid man kunne spart...Og så mye rart man ville fått prøve!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:01   #32
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Nå har jeg meldt meg inn! Æres den som æres bør! Takk til Madam Mim!

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Hvorfor er det ingen som kan gjøre noe slikt i Tromsø?

Kanskje du kunne gjort det

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:05   #33
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Kanskje du kunne gjort det

For å hatt tid, måtte jeg sluttet i jobben...Og den trives jeg for godt med... Men neste gang noen klager over sin jobb, eller over at de ikke finner seg jobb, så skal jeg forslå det...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:13   #34
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Sjekket nettsiden til kolonihagen, og ble positivt overrasket over det de kunne tilby. Bare synd de ikke leverer her ute på landet.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:14   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har nettopp funnet ut at de leverer dit vi mest sannsynligvis flytter etter at jeg er utdannet og begynner å bringe penger inni familien igjen. Da er det ingen vei utenom for sambo. Kolonihageabonnement og vaskehjelp skal bestilles med en gang da, gitt.

Jeg har også siklet på Kolonihagen, men i første omgang valgt vaskehjelpen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:25   #36
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Takk for herlige tips og oppskrifter!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:34   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har også siklet på Kolonihagen, men i første omgang valgt vaskehjelpen.

Huff ja. :vilhainntektogegenpenger:
Sånn helt off topic, går barna våre i samme barnehage nå, forresten? (lurer på hvordan Apan ser ut)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:39   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Huff ja. :vilhainntektogegenpenger:
Sånn helt off topic, går barna våre i samme barnehage nå, forresten? (lurer på hvordan Apan ser ut)

Jeg trodde egentlig apan så ut som sønnen sin, men hun er en vakker dame!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 22:41   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg trodde egentlig apan så ut som sønnen sin, men hun er en vakker dame!

Det der var en litt merkelig setning.

Det er for øvrig mange vakre damer i barnehagen vår, og nå har det jo begynt så mange nye barn. Som også er vakre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 23:04   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihageabonnenter!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det der var en litt merkelig setning.

Det er for øvrig mange vakre damer i barnehagen vår, og nå har det jo begynt så mange nye barn. Som også er vakre.

Hun hadde sønnen som avatar. Jeg trodde også at skilpadda så ut som sønnen sin, da hun hadde ham som avatar

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no