Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 06:32   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin



Lurer på hva man kan bruke som argument når man har en relativt ny MacBook og en MacBook Pro i hus jeg

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 06:44   #22
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.



Lurer på hva man kan bruke som argument når man har en relativt ny MacBook og en MacBook Pro i hus jeg

Du sliter litt der, ja.

Jeg derimot, med min slitne PowerBook G4 fortjener den.
Kunne tenkt meg en MacPro også. :dilemma:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 08:42   #23
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Den er virkelig lekker, og Apple er som vanlig i spissen for utviklingen på denne fronten.

Men jeg ville ventet med å kjøpe, jeg tror de blir bedre etterhvert. Den har for eksempel ikke CD/DVD-drive, ikke mulighet for å bytte batteri selv (den må sendes inn i så fall), ikke mulighet for å utvide medfølgende RAM (2 Gb) og ikke ethernett eller firewire. Jeg holder meg til min kjære MAcBook så lenge.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:20   #24
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Men jeg ville ventet med å kjøpe, jeg tror de blir bedre etterhvert. Den har for eksempel ikke CD/DVD-drive, ikke mulighet for å bytte batteri selv (den må sendes inn i så fall), ikke mulighet for å utvide medfølgende RAM (2 Gb) og ikke ethernett eller firewire. Jeg holder meg til min kjære MAcBook så lenge.

Den kommer nok til å bli bedre, men jeg tror ikke det kommer noen innebygd DVD-drive eller ethernet. Begge funksjonalitetene er tilgjengelig som ekstrautstyr via USB-porten, og hovedmålgruppen for supertynne laptoper vil nok sjelden ha behov for det.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:41   #25
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den kommer nok til å bli bedre, men jeg tror ikke det kommer noen innebygd DVD-drive eller ethernet. Begge funksjonalitetene er tilgjengelig som ekstrautstyr via USB-porten, og hovedmålgruppen for supertynne laptoper vil nok sjelden ha behov for det.

Du har sikkert rett, og etterhvert vil vel CD/DVD forsvinne i sin helhet og bli like avlegs som floppyer er i dag. Men der er ikke jeg helt enda kjenner jeg. Litt bakstreversk, kanskje.

Jeg synes det er mer merkelig at iPhone fortsatt ikke kan sende mms og at ipod touch ikke har blåtann.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:24   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den kommer nok til å bli bedre, men jeg tror ikke det kommer noen innebygd DVD-drive eller ethernet. Begge funksjonalitetene er tilgjengelig som ekstrautstyr via USB-porten, og hovedmålgruppen for supertynne laptoper vil nok sjelden ha behov for det.

Skulle til å si omtrent det, hver maskin til hvert sitt bruk

Gammelt jungelordtak; "En god Mac kan ikke kjøpes for ofte."

Ang. iPhone, så plager ikke manglende mms funksjon meg i hvertfall, jeg bruker aldri mms.
Jeg skal dog være enig i at manglende bluetooth på iPod Touch er litt merkelig, også skjønner jeg ikke hvorfor den ikke har det.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:26   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Du sliter litt der, ja.

Jeg derimot, med min slitne PowerBook G4 fortjener den.
Kunne tenkt meg en MacPro også. :dilemma:

Jeg lurer på om avkommet kan få MacBook-en, så kan jeg ha den nye Air-en.
Tidlig krøkes osv. Avkommer bruker den jo nå og.


Men, heller en Pro, enn Air.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:27   #28
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

En Macbook Air eller en Mac Pro først?

Samme spørsmål her.. Men jeg må vel vente til jeg får jobb som kan kjøpe en til meg! Dessuten er jo MacBook'en min knapt et år....

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:30   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

14.290,- inkl mva.


Det er jo bare 1000 kr mer enn jeg betalte for MacBook'en min for et år siden!!! PC'en min skulle tydeligvis ha overlevd ett år til....

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:32   #30
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Den var jo lekker.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:32   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Noen som vil kjøpe MacBook'en min for 14290,-?







__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 13:00   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Se her da!
http://www.macrumors.com/2008/01/15/...e-macbook-air/

:siklesikle:

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 12:55   #33
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Når kom den da? Og hvorfor har ikke Apple sendt meg fristemail? :lurer: Får jo mail om alt annet gammelt crap.

Jeg tror den ble lansert tirdag på Macworldmessen på "key notes"-seansen med o'store Steve Jobs. Smekker liten sak. I reklamen hadde de plassert den i en internkonvolutt...

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 17:14   #34
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Den er bare griselekker :sikle:
Her er den i konvolutten:
http://www.apple.com/mac/

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:08   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vil også ha! Hvordan skal jeg få jobben til å betale en slik en, tro?

Dette har jeg også lurt på i hele dag

Men holder den som jobbmaskin for meg? Bruker bærbar kun til admin-ting, har en gammel PowerBook G4 nå, går ellers på en G5 hvis jeg skal produsere noe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 20:50   #36
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men holder den som jobbmaskin for meg? Bruker bærbar kun til admin-ting, har en gammel PowerBook G4 nå, går ellers på en G5 hvis jeg skal produsere noe.

Ytelsen til MacBook Air burde være omtrent på nivå med de kraftigste G5 maskinene. Men den har jo ikke firewire eller ethernetkontakt, kun USB og raskt WLAN, og det kan jo tenkes å være et problem for produksjon. Skjermkortet er nok mindre kraftig enn det man kan få i en G5 PowerMac også, men det kommer jo an på hva du gjør om det spiller rolle.

Ben "ooh! shiny!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 22:07   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Presisering: Jeg skal ikke produsere noe på den bærbare, bruker den bare til administrative ting. Hvis jeg skal jobbe går jeg og tar i bruk en eller annen PowerMac G5 som står laina opp i lokalet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 23:02   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Jeg er litt sint på Apple for tiden, fordi iTouchen ikke er kompatibel med radio/fjernkontrollen som går til de andre iPodene. Det finnes p.t. ikke fjernkontroll til iTouchen ... Så klart - de vil jo at jeg skal ta den frem i regnet og grafse på på den mest mulig for å aktivere skjermen og skippe til neste sang sang slik at den raskt blir vannskadet og jeg må kjøpe ny, men dog! I'm on to you!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 23:45   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "ooh! shiny!" Murphy

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:34   #40
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MacBook Air, verdens tynneste datamaskin

Macbook Air ser ut til å såre andre ikke-like-tynne bærbares følelser. Se her:



HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no