Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Flettetriks og tips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-22, 22:32   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flettetriks og tips?

Jeg har en sønn med ganske langt hår som gjerne vil ha det i flette. Jeg kan flette vanlig flette og fransk(?) flette, slik som starter øverste på hodet og henter hår nedover.
Men han vil ha flettekrans og slike fletter som “ligger utenpå» og hva har du
Dette er skills jeg aldri trodde jeg skulle trenge. Men det er jammen moro da!
Gode filmer og forklaringer hadde vært skikkelig stas!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:40   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Youtube?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:40   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Hvis du kan fransk, så er det bare å ta håret under i stedet for over når du fletter, så legger den seg utenpå.

Jeg får opp fryktelig mye flettegreier på Instagram, men vet ikke hvorfor.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:47   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvis du kan fransk, så er det bare å ta håret under i stedet for over når du fletter, så legger den seg utenpå.

Jeg får opp fryktelig mye flettegreier på Instagram, men vet ikke hvorfor.

Jeg også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:57   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Dutch braid er bare å flette under i stedet for over ja.

Fiskefletter er også veldig enkle å få til.

Jeg har lært meg fletting selv fra youtube når jentene var yngre. Det jeg vil si er at det er en del triks for å få det til å se fint ut. F.eks. kan det være lettere å jobbe med håret dersom man sprayer det litt med vann først. Det er også greit med stylingprodukter som tar bort frizz og en god kam med sånn spiss på. Usynlige gummistrikk og hårnåler er også flott å ha. Dersom man vil få flettene til å se større ut kan man dra dem litt ut ytterst.

Dersom man har lyst til å gjøre noe moro kan man kjøpe fargerikt løshår og flette inn. Det syns mine har vært gøy og man kan få laaange fargerike fletter.
Her er første gang jeg gjorde det, så ikke helt perfekt akkurat.


Med flettekranser trenger man langt nok hår, hårnåler til å skjule endene og masse hårspray.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:58   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Det ble skrevet en bok om fletting for noen år siden. Fletteboka. Sikkert mulig å låne på biblioteket.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 22:59   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Denne er ganske enkel å få til syns jeg


(Kilde: youtube.com)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 07:22   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Det finnes bøker om sånt. Svigermor kjøpte en til meg da snuppa var liten. Det eneste jeg klarte i den boka var «pappaflette».

(Men snuppa har/hadde helt vanvittig glatt hår, så jeg skylder delvis på det.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 07:35   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Youtube?

Det var tanken ja. Men jeg aner ikke hva jeg skal søke på. Men jeg skjønner nå at Flettemamma selvfølgelig finnes

Jeg trenger nemlig steg for steg instruksjon, med film.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-22, 10:47   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flettetriks og tips?

Start med å øve på vanlig pariserflette, og snu den slik at den blir liggende utenpå. Øvelse gjør mester, jeg hadde 3 langhårede småsøstre å øve på i ungdommen. Det var tider det: holdt de fast mellom lårene og flettet i vei...

Instagram og pinterest er full av slike tips og råd. Lykke til! Kult at ungen vil ha flettekrans da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no