Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan kan man lære seg å pynte?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 17:23   #41
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Haha, nokon og jeg kan sikkert donere nok gjenstander til å fylle leiligheten din.

Hilsen med-maksimalist.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 17:24   #42
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Jeg slår et slag for tapet eller farge på veggene, med gardiner og sofaputer som passer til. Det hjelper mye.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 17:36   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Jeg tenker at du kommer langt med et noen planter til, et pledd, og kanskje en kurv til leker/magasiner/pledd/rot. Og noe på veggen. Kunststykkene, er de små eller store? Er de små bør de henge på en mindre vegg og gjerne slik at man kan gå litt innpå.

Om man ikke «kan» det, er det jo en evne som kan læres opp som alt annet om man dedikerer litt tid til det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 21:05   #44
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Ta et bilde av stedet du vil pynte og ta med til en stæsj-butikk. Det gjorde jeg da jeg skulle bruke opp et gavekort. Endte opp med å doble summen på gavekortet, men til mitt forsvar har pynten stått framme i kanskje 3 år nå uten å behøve å byttes ut.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 21:31   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg slår et slag for tapet eller farge på veggene, med gardiner og sofaputer som passer til. Det hjelper mye.

Enig!

Jeg er nok også litt maksimalist. Jeg er egentlig ikke så opptatt av pynten som av stemninga i rommet, så jeg synes det er greit å begynne med farger og lyssetting, så kan man fylle opp med stæsj etter hvert. Jeg er var for emosjonelt stress, så jeg liker veggfarger som gir meg ro, litt «skitne» blå- og grønntoner med mye grått i, som står litt i kontrast til møblene. Grønne planter der det er ledig plass, noen lysestaker eller lysholdere, og så bilder og ting som gjør meg glad av å se på dem.

Hvis du begynner med noe som gir litt farge til rommet, som gardiner og puter, så er det ikke sikkert du trenger så mange ting, Input.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 06:37   #46
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi har ingenting gammelt dessverre, jeg har aldri arvet noe og mannen min har sagt nei til alt han har blitt tilbudt. Han er like håpløs som meg. Vi har sofaputer, men de har han bare overtatt etter eksen sin.

Start med å måle putene og kjøp noen nye trekk som du liker.
Jeg har 6 puter i hjørnesofaen og har putetrekk i ulike farger.
Bytter stil advent, jul, vinter, vår, noen ganger påske, sommer og høst.
Bare den lille endringen, endrer hele atmosfæren i rommet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 08:46   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Jeg plasserer forresten ting barna har lagd i vinduskarmene og ellers. Det er ikke så stilfullt, men i det minste hyggelig. I tillegg til andre prosjekter. Orkideene deler for øyeblikket karm med noe tørket mais som lillesøster har tenkt å plante neste år. Tidligere var det en diger pappbåt som lillebror hadde lagd der.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 09:23   #48
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg plasserer forresten ting barna har lagd i vinduskarmene og ellers. Det er ikke så stilfullt, men i det minste hyggelig. I tillegg til andre prosjekter. Orkideene deler for øyeblikket karm med noe tørket mais som lillesøster har tenkt å plante neste år. Tidligere var det en diger pappbåt som lillebror hadde lagd der.

Dette er den fineste typen pynten jeg vet om sammen med tegninger.

Vi hadde en figur stående i et glasskap lenge helt til ungen sa at det ikke var hun som hadde laget den. .knegg:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 12:18   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan man lære seg å pynte?

Jeg har ikke noe interiørgener og har ingen døtre som pusher på hva som er "in" så slipper nok bra unna der.
Jeg ser litt i reklame og kjøper litt etter hva som er utstilt i annonser men vi har
vldig lite pynt og nips iforhold til andre som jeg er inne hos. Mindre å tørke støv av..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no