Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Air fryer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-22, 11:07   #101
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har testet airfryer for første gang i dag, til baguetter. De ble mye mer stekt over enn under. Burde jeg ha snudd de underveis? Eller kan det ha vært en innstilling?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Med mindre det er dual blaze så må mat snues

Det kommer kanskje an på hvilken airfryer man har, kamp? Vår airfryer med stekebrett takler helt fint å steke halvstekte rundstykker (som er det jeg har testet) uten snuing. Det sagt, så tror jeg det er viktig å forske litt på ens egen airfryer slik at man kan finne rett temperatur og rett lengde på programmet man bruker.

Hvis jeg setter stekebrettet helt øverst, så blir rundstykkene for mye stekt på utsiden, uten at de er ferdige inni. Men om jeg setter brettet inn i midten, så går det mye bedre. Det kan også være at man kan perfeksjonere med å ha brettet øverst først, og så nederst mot slutten. Eller - selvsagt - å snu på maten. Men jeg ønsker i stor grad å unngå å måtte snu på maten, om jeg kan la være.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 11:47   #102
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Ja, det må nok forskes på. Oppdaget at det kanskje gikk an å stille på høyden på brettet inni der, så vi får prøve det neste gang. Det er også en hel verden av airfryer-videoer på youtube.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 15:38   #103
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Jeg måtte bare innom i tråden for å si et jeg er overbegeistret over nyanskaffelsen! Jeg var redd dette skulle bli som en varmluftsovn nr 2, men det er det virkelig ikke. Vi har brukt air fryeren til omtrent hvert eneste middagsmåltid i det siste, enkelt, kjapt og veldig godt!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 16:13   #104
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg måtte bare innom i tråden for å si et jeg er overbegeistret over nyanskaffelsen! Jeg var redd dette skulle bli som en varmluftsovn nr 2, men det er det virkelig ikke. Vi har brukt air fryeren til omtrent hvert eneste middagsmåltid i det siste, enkelt, kjapt og veldig godt!

Jeg lager frokost også

Jeg har en dual blaze og da passer ikea sin paiform oppi, men man kan kjøpe mindre former også.

Kutter opp noen soppbiter, paprika. Litt lett olje i den paiformen og oppi. 5 minutter på 200g.
Visper sammen et par egg med litt krydder. Har det over og 7 minutter.

Voila,perfekt omelett
Ekstra god med ost i eller baconbiter (da er de oppi 5 minutter først med soppen) eller bare skinkebiter.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 16:59   #105
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Air fryer

Jeg har brukt i jula. Jeg synes det var veldig mye som skulle vaskes etterpå. Det gikk i oppvaskmaskin, men fylte veldig opp. Hvordan synes dere som bruker den mye at det fungerer i praksis?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 17:13   #106
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Jeg vasker skuffen for hånd, rista tar ikke noe særlig plass i oppvaskmaskinen, men tar den like gjerne for hånd den og. Det er såvidt jeg har skjønt stor forskjell på utformingen på de.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 17:58   #107
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Jeg synes det er veldig greit å bruke "bakepapirformene" som er spesiallaget til airfryere, da trenger man jo ikke vaske noen som helst etterpå, og dersom jeg ikke bruker slike, vasker jeg for hånd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 18:14   #108
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg måtte bare innom i tråden for å si et jeg er overbegeistret over nyanskaffelsen! Jeg var redd dette skulle bli som en varmluftsovn nr 2, men det er det virkelig ikke. Vi har brukt air fryeren til omtrent hvert eneste middagsmåltid i det siste, enkelt, kjapt og veldig godt!

Samme her, vi elsker vår.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 22:52   #109
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har brukt i jula. Jeg synes det var veldig mye som skulle vaskes etterpå. Det gikk i oppvaskmaskin, men fylte veldig opp. Hvordan synes dere som bruker den mye at det fungerer i praksis?

Aller enkleste metode (særlig om man gjerne har hatt litt mat med fett på som kan sette seg)

Ta ut maten og sett på bordet, men ha bittelitt oppvaskmaskin pulver og dekk bunn og rist med vann. Skru den på ca 10 minutter på 200g. Da vasker den seg selv mens du spiser.

Skylder bare av den etterpå

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 23:35   #110
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Air fryer

Det er mulig jeg vil synes det er mindre vask hvis jeg venner meg til den. Når jeg lager vanlig middag blir det en del oppvask med gryter og ildfaste former da også. Jeg synes den boksen med rist og en egen dings nede i ble litt mye.

Kyllingne ble også litt tørr på første forsøk. Jeg vet jo at jeg må øve litt mer før jeg får det skikkelig til. Det er fristende å gi opp etter en runde. Vi lånte og jeg ble ikke hektet nok til at vi kjøper

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 23:44   #111
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Air fryer

Jeg bruker min minst en gang om dagen, og jeg synes det er lettere å vaske den for hånd enn i oppvaskmaskinen,for den jeg har er såpass stor at den tar opp veldig mye plass. Jeg lagde ribbe i min på nyttårsaften og den ble helt perfekt, fikk til og med sprø svor.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no