Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av linduk

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-22, 20:59   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vask av linduk

Jeg har kjøpt ny linduk og -servietter av litt ordentlig kvalitet (håper jeg, det var iallfall forholdsvis dyrt), og det kan vaskes på 60 grader og tåler visst også trommel, selv om det er oppgitt at det kan krympe litt. Jeg har vasket på 60 et par ganger, men jeg har hengt det opp til tørk.

Det jeg stusser på, er at det har blitt så stivt. Da jeg kjøpte det, var det mykt og deilig. Nå er det bare stivt. Er dette vanlig? Jeg bruker Milo og ikke skyllemiddel. Har valgt å vaske på 60 og ikke 40 fordi vi har sølt både rødvin og fett etter julens måltider. Var redd 40 ikke er nok. (Flekkene var for øvrig lette å fjerne.)

Men som sagt er det så stivt. Glatt og fint når jeg henger det til tørk, jeg trenger ikke stryke. Men skal det være stivt? Det så penere ut også da det var nytt og mykt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 21:29   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har kjøpt ny linduk og -servietter av litt ordentlig kvalitet (håper jeg, det var iallfall forholdsvis dyrt), og det kan vaskes på 60 grader og tåler visst også trommel, selv om det er oppgitt at det kan krympe litt. Jeg har vasket på 60 et par ganger, men jeg har hengt det opp til tørk.

Det jeg stusser på, er at det har blitt så stivt. Da jeg kjøpte det, var det mykt og deilig. Nå er det bare stivt. Er dette vanlig? Jeg bruker Milo og ikke skyllemiddel. Har valgt å vaske på 60 og ikke 40 fordi vi har sølt både rødvin og fett etter julens måltider. Var redd 40 ikke er nok. (Flekkene var for øvrig lette å fjerne.)

Men som sagt er det så stivt. Glatt og fint når jeg henger det til tørk, jeg trenger ikke stryke. Men skal det være stivt? Det så penere ut også da det var nytt og mykt.

Jeg bruker tørketrommelen til min linduk. Da blir den myk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 21:53   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg bruker tørketrommelen til min linduk. Da blir den myk.

Og den krymper ikke sykt mye?

Blir den så krøllete at den må strykes, eller er den såpass lite krøllete at den kan passere som rustikk?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 21:55   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og den krymper ikke sykt mye?

Blir den så krøllete at den må strykes, eller er den såpass lite krøllete at den kan passere som rustikk?

Hvis jeg tar den ut med en gang trommelen stopper, er den bare rustikk. Lar jeg den ligge, må jeg stryke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 22:03   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hvis jeg tar den ut med en gang trommelen stopper, er den bare rustikk. Lar jeg den ligge, må jeg stryke.

Takk for tips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:29   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av linduk

Lærte av interiør ekspert engang, mulig Halvor Bakkeplan tv qt duker skal tromles stryketørre/litt tørre for så å henges opp. Sa holder de seg fint, og du slipper stryking. Hilsen hater å stryke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:32   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.163
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av linduk

Min linduk vasker jeg på 40° og henger opp. Mamma broderte Hardangersøm til meg i bryllupsgave og jeg tar ingen sjanser.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:40   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av linduk

Mine duker leverer jeg på vask hos renseriet mitt, og får dem vasket og ferdig rullet. Det gjorde moren min, også. Samlet gjerne opp noen duker (flekker ble tatt med en gang), og leverte det på kilovask, da betalte man etter vekt og ikke pr stk. Ellers hadde mamma rulle, også.

Lin kan miste glansen i fibrene i trommel, men det har litt med temperatur å gjøre også, tror jeg.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:43   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Min linduk vasker jeg på 40° og henger opp. Mamma broderte Hardangersøm til meg i bryllupsgave og jeg tar ingen sjanser.

Får du bort alle flekker på 40 grader?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:43   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Lærte av interiør ekspert engang, mulig Halvor Bakkeplan tv qt duker skal tromles stryketørre/litt tørre for så å henges opp. Sa holder de seg fint, og du slipper stryking. Hilsen hater å stryke.

Det var lurt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-22, 23:44   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Mine duker leverer jeg på vask hos renseriet mitt, og får dem vasket og ferdig rullet. Det gjorde moren min, også. Samlet gjerne opp noen duker (flekker ble tatt med en gang), og leverte det på kilovask, da betalte man etter vekt og ikke pr stk. Ellers hadde mamma rulle, også.

Lin kan miste glansen i fibrene i trommel, men det har litt med temperatur å gjøre også, tror jeg.

Jeg bruker bare duk til jul, men jeg har egentlig som mål å begynne å bruke det oftere. Den er så fin, den nye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 00:26   #12
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker bare duk til jul, men jeg har egentlig som mål å begynne å bruke det oftere. Den er så fin, den nye.

Hvordan duk er det ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 08:59   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

For min del ville jeg aldri tørketromlet en duk som skal være pen. Mulig jeg bare har gammel tørketrommel, men jeg har aldri erfart annet enn at den sliter på alt av tekstiler. Jeg ville forventet at en linduk i tørketrommel på sikt ville bli matt og i verste fall nuppete.

Blir ikke duken myk og pen igjen hvis du stryker den?

Her er tips til vask og vedlikehold av linduk: https://www.linspire.no/linspirasjon...g-stell-av-lin

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:03   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvordan duk er det ?

Den er fra Himla.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:04   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For min del ville jeg aldri tørketromlet en duk som skal være pen. Mulig jeg bare har gammel tørketrommel, men jeg har aldri erfart annet enn at den sliter på alt av tekstiler. Jeg ville forventet at en linduk i tørketrommel på sikt ville bli matt og i verste fall nuppete.

Blir ikke duken myk og pen igjen hvis du stryker den?

Her er tips til vask og vedlikehold av linduk: https://www.linspire.no/linspirasjon...g-stell-av-lin

Takk for tips!

Jeg har ikke prøvd å stryke den. Jeg så ikke for meg at den ville bli myk av det, men det kan jo faktisk hende. Skal prøve.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:09   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Oi, det står at man skal unngå sentrifugering. Jeg har sentrifugert på maks (vanlig vaskeprogram på 60). Kanskje det er det som gjør det stivt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:11   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Jeg hadde glatt tatt sjansen på sentrifugering, men kanskje ikke på full styrke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:11   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

På bildet her ser man godt hvor myk duken ser ut, slik var den som ny:

https://inspireahome.no/produkt/himl...induk-145x330/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 09:40   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av linduk

Jeg har servietter i lin fra Himla, og de blir også stive etter vask. Vasker de på finvask med strykeutglatting.

Men blir myke igjen etter stryking. Har ikke tørketrommel, så vet ikke hvordan de ville blitt etter å ha vært der.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-22, 10:08   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.865
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av linduk

Det har ikke falt meg inn at de kan bli myke etter stryking, så det må jeg teste Men de vil jo bli helt glatte da, og ikke få den litt «bølgete» looken de hadde da jeg kjøpte dem.

Jeg så litt på duken min nå, og jeg kom plutselig på hvorfor jeg har kvittet meg med alt jeg har hatt av lin i livet. Jeg har ikke hatt limduk før, men jeg har hatt klær i lin, spesielt kjoler. De har også blitt stive og ekle. Én vask, og de har aldri igjen lignet på det plagget jeg kjøpte. Jeg har tenkt at jeg har vasket det feil og ødelagt det. Men jeg har aldri skjønt hva jeg eventuelt gjorde galt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no