Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Podcast for nybegynnere

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-22, 19:04   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Podcast for nybegynnere

Etter 2 år hvor vi har vært hjemme alle sammen 24/7, så fant vi ut at vi måtte stokke litt om på møblene. Så nå har jeg plass hvor jeg kan sitte og strikke uten at det står på en tv i nærheten. (Hvorfor ventet vi i 2 år????? )

Men altså - hvor starter man når man vil høre podcast?

Jeg er politisk interessert godt plassert i midten av den politiske skalaen. Jeg liker å følge med i nyhetsbildet - kanskje særlig utenriks. Jeg trenger ikke at det er hysterisk morsomt. Jeg hører helst norsk, men kan godt høre engelsk, svensk eller dansk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:07   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Tenker umiddelbart på Norsken, dansken og svensken (usikker på rekkefølgen) på NRK.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:13   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg liker godt Aftenpodden. Både den nasjonale og USA.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:38   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Begynn med NRK radio-appen. Der burde du finne mye interessant innen nyheter og gode dokumentarer.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:44   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Begynn der alle andre ramla i gryta: Første sesong av Serial.

Ulidelig spennende, du blir hekta.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:45   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg prøver å få meg meg dette daglig/ukentlig om nyheter/politikk:
Aftenpodden
Oppdatert
Politisk kvarter
Financial Times News Briefing
The Daily - nettopp begynt å høre på de to siste etter anbefalinger fra nettopp Aftenpodden, så får se hvor lenge jeg liker perspektivet.
I tillegg hører jeg på OmAdressert, men den er vel lokal.

Humor:
Opptur
Thomas og Harald skriver dagbok
Kongerekka
Lindmo og co

Også Lørdagsrådet da.

Og mye annet ræl og ikke fullt så ræl.

Jeg hører på 2 x hastighet, så det går med noen episoder i uka.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 19:53   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Begynn der alle andre ramla i gryta: Første sesong av Serial.

Ulidelig spennende, du blir hekta.

Njei, jeg falt av.

Jeg liker Urix, og hører ellers innimellom på Dan Carlin, og Abels Tårn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 20:09   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg er nærmest altetende på P2, der mye av det som blir sendt lineært også ligger som podkaster. Spesielt vil jeg nevne Norsken, svensken og dansken, og mange ulike temaer under Verdibørsen og Ekko Samfunnspodd. Og Oppdatert.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 20:11   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg tror kanskje spørsmålet her er om du liker å høre på radio eller ikke?

Jeg kan ikke fordra radio, så jeg liker dermed bare lydbok- eller hørespillaktige podcaster. Men hvis du faktisk liker radio eller talkshow, så er det mange gode tips her over.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 20:35   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Popcorn og politikk i NRK-appen.

Aftenpodden og Aftenpodden USA

Lørdagsrådet NRK

Historiske kjendiser NRK

Hele historien NRK

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 20:46   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Henrettelsespodden!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 22:02   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Lørdagsrådet
Berrum og Bayer
Off Menu
Lindmo & co
Conan o brien needs a friend
Kåss furuseths
Cocaine & rhinestones
Wind of change
No such thing as a fish
This American life
Freakonomics
Too long, didn’t watch
WTF with Marc maron

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 22:09   #13
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.543
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Lørdagsrådet
Berrum og Beyer
Tingenes tilstand
Henrettelsespodden
Gamle greier (Nasjonalbiblioteket)
Snakk om kink
Hele historien
Historiske kjendiser (et par av episodene bør hoppes over da intervjuobjektet/spesialisten har en stemme som ikke egner seg å lytte til)
Abels tårn
Kongerekka

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 22:42   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg synes nrk leverer på podcast-fronten. Oppdager stadig nye podder der etter at stadig lete podder er gått bak betalingsmur. 198 land med Einar Tørnquist liker jeg godt, samt rekommandert med Kristopher Schau. I tillegg til flere som ernevnt over.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 22:44   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Takk folkens.

Jeg prøvde meg på Norsken, svensken og dansken samt Giæver og gjengen i dag. Det var en god start. Jeg jobber mye med både Sverige og Danmark for tiden, så den første føltes spesielt relevant. (Og dansken snakket faktisk forståelig.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 23:06   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Om du vil ha dansker, kan jeg viderebringe den anbefalingen jeg fikk i dansk-tråden: Kvinden med den tunge kuffert. Kjempespennende!

Jeg har hørt flere Third Ear-podcaster etter denne, hørte akkurat ferdig Operation Romeo, og holder nå på med Konspirativ Kærlighed.

Om du liker skumle ting, kan jeg anbefale The Magnus Archives og Shadows at the door. Sistnevnte har først en spøkelseshistorie og så en veldig koselig prat om historien og andre assosiasjoner mellom skuespilleren og produsenten.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-22, 23:07   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg hører nesten bare på podcast og radio på nrk. De har en god blanding av dagsaktuelt, historisk og humor. De har mye fint under mellom oss. Jeg liker Lørdagsrådet, norsken, svensken og dansken, Lindmo, sånn er du, god bedring. Når livet er litt mye blir det mer av de morsomme og lette.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 07:55   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.


Jeg kan ikke fordra radio.

Interessant. Hva legger du i å "ikke fordra radio"?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 08:03   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg liker godt Aftenpodden. Både den nasjonale og USA.

Ja, de må jeg ha med meg også. Popcorn og politikk er veldig gøy og informativt, men jeg får nok aldri Løvenes konge-episoden ut av hodet (avgangen til Merkel)

Jeg hører mye på radio, men jeg klarer ikke å sitte mens jeg hører podkast. Det hører jeg derfor på mens jeg går.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 08:07   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg har heller ikke ro i kroppen til å bare høre på podcast, men jeg har funnet ut at det er utmerket å kombinere med strikking. Når det bare ikke står på en tv rett i nærheten.

Jeg hører på radio når jeg hører bil og når jeg er på hytta. Og synes det kan være veldig informativt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no