Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Podcast for nybegynnere

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-22, 09:37   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Interessant. Hva legger du i å "ikke fordra radio"?

Jeg takler ikke å ha på radio i bakgrunnen, det er bare støy, og jeg liker ikke å høre på småpratstilen det ofte er på radio. Det blir som regel veldig overflatisk prat også, jeg foretrekker bøker eller programmer med et ordentlig manus

Jeg ble ikke klar over hvor ille det var fatt før jeg ble kjent med svigerforeldrene mine, som hører på radio i alle rom, hele døgnet. De har på radio mens de sover og har en egen radio på do.

Det bør kanskje nevnes at jeg er ganske følsom på lyd, så jeg setter ikke på noe unødvendig lyd selv. Radio for selskapes skyld fungerer ikke for meg, og jeg klarer heller ikke å filtrere vekk andres radio/Youtube/småskravling.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 09:41   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg har egen radio på kjøkkenet, i stua og på badet. Leiligheten er på 64 kvm. Jeg hater stillhet og har dem på når jeg er i rommet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 09:54   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Nyheter

Aftenpodden
Giæver og gjengen (VG)
Den politiske situasjonen (Dagens Næringsliv)
Nokon må gå (BT - men da må du kanskje være litt interessert i vestlandspolitikk)
Dagsnytt 18
Global News Podcast
The Daily
Norsken, svensken og dansken
From our own correspondent (innlegg fra BBC sine utenrikskorrespondenter)

Annet

Lørdagsrådet
Siri og de gode hjelperne
Friday Night Comedy (BBC)
Misjonen
Rekommandert (Kristopher Schau intervjuer folk om sære ting)
God bedring (Kaveh Rashidi, Peder Kjøs og Cecilie Kåss Furuseth som svarer på spørsmål om helse)
Abels tårn (nerding om naturfag)
This American Life
More or Less (nerding om statistikk er vel noe for deg)
Morgenbladets bokpodcast synes jeg er en av de beste på kultur
The curious cases of Rutherford and Fry (nerding om naturfag på engelsk)

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 10:54   #24
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg hører på:
Popkorn og politikk (NRK)
Aftenpodden og Aftenpodden USA
Nokon må gå
NYT The daily
Hele historien (NRK)

Pluss mange mange flere, det er bare å begynne et sted og så blir du hekta. Det er perfekt til strikking og når jeg går til butikken osv.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 11:25   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har egen radio på kjøkkenet, i stua og på badet. Leiligheten er på 64 kvm. Jeg hater stillhet og har dem på når jeg er i rommet.

Jeg har både radio og høyttaler på kjøkkenet. Er dt ikke noe ok på radioen kan jeg sette på en podcast.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 12:13   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg liker godt 198 land, Hele historien og Historier fra virkeligheten.
Jeg hører typisk når jeg går, tar transport og noen ganger ved husarbeid, inkl middagslaging.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 12:57   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

This American Life er Verdens Beste Podcast.

Den første jeg hørte ellers, tror jeg var Wait, wait, don't tell me. "Nytt på nytt" for USA. Ofte gøy.

Og hvis jeg bare vil ha tøys og fjas: Lindmo & co.

Aftenpodden er selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 12:59   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Og hvis du vil gå smalt:

Lagapodden! Flereogtjue episoder om Landslova fra 1274.

Den er veldig bra!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 13:03   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg hører ikke så veldig mye podcast, men jeg hører på Forklart fra Aftenposten hver dag. Det er bare 15 min, og jeg hører på uansett hvor kjedelig jeg synes temaet er. Jeg tenker at jeg har godt av å få en liten dose lærdom inn i knollen hver dag, og dette er lavterskel og matnyttig på samme tid.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 13:17   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg er nok den eneste her på forumet som elsker Tusvik og Tønne, men noen må jo være motvekt også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 13:22   #31
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er nok den eneste her på forumet som elsker Tusvik og Tønne, men noen må jo være motvekt også.

Jeg og elsker de.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 13:27   #32
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg liker veldig godt Tusvik og Tønne. Men de har forsvunnet inn i en betalingsapp, sammen med Harm og Hegseth, som jeg også var veldig begeistret for. Og når jeg kan få så mange podcaster gratis, så har jeg ikke giddet gå inn på en betalingsapp.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 13:27   #33
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Språktalk på Aftenposten er også fin.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 14:22   #34
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Kom over denne lista i dag:
https://docs.google.com/spreadsheets...tgozo/htmlview

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 15:49   #35
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Fast lytting (mer eller mindre):
Aftenpodden (begge utgavene)
Popkorn & politikk
Forklart
Oppdatert
Politisk kvarter
Today explained (vox)
NYT the daily
The Lincoln Project
Ekko
Economist morning briefing

Sporadisk / periodevis (vært fast lytter til en del av dem før men har litt pause):
Norsken, svensken og dansken
Bærekraftseventyr med Jørgensen & Pedersen
The Energy Gang
The Big Switch
Hele historien (NRK)
Montel Weekly
Pod save America
Vox conversations
Sterkere
God nok for de svina
Leger om livet
Ten percent happier
Hva hvis det er mulig, da?
HBR Idea cast
Energi & klima
Giæver og gjengen



Gudbedre, jeg må få litt mer fjas inn i podcastlisten min igjen....

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 16:15   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er nok den eneste her på forumet som elsker Tusvik og Tønne, men noen må jo være motvekt også.

Jeg elsker de og - eller: elsket de i alle fall. Jeg hører ikke på de nå når de er bak betalingsmur, men kommer nok til å ta meg en raptus og høre litt om en stund.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 16:22   #37
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Invisibilia - om alt det usynlige som påvirker oss i hverdagen. Kjempebra!!
Krimpodden fra VG
Havarikommisjonen fra NRK tror jeg
Newscast - aftenpodden fra BBC
Americast - aftenpodden usa fra BBC

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-22, 21:19   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er nok den eneste her på forumet som elsker Tusvik og Tønne, men noen må jo være motvekt også.

Næss, da - jeg elsker dem, jeg også. Men synes det er mye å betale for en podcast i uken, så jeg hører ikke på dem lenger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 09:21   #39
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Jeg hørte mye på T&T før (og lo så jeg grein hver gang), men synes de tapte seg litt (evt, jeg ble lei?), og så falt jeg helt av etter at de la det inn bak betalingsmur.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 01:42   #40
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Podcast for nybegynnere

Ser at ingen har nevnt Sånn er du, og det er et must. Harald Eia og Nils Brenna(?) tester kjente nordmenn med the big 5 personlighetstest. Digger den. Første utgave het vel Big five tror jeg, før den ble til sånn er du.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no