Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-22, 07:52   #21
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Jeg har også matte kjøkkenflater, (hvitt kjøkken) men har ikke problem med fingermerker. Bruker en hjemmelaget blanding til å tørke av med og bruker sprøyteflasker fra Claes Ohlson. Fyller nesten opp med vann, en liten sprut Zalo og 2-3 dråper sitronolje. Tørker av ganske ofte, selv om det ikke er flekker, typisk mens jeg venter på at poteter skal koke opp, vann skal varmes etc. Vasker ellers over ukentlig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 09:10   #22
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Hva med å vokse og polere dørene ? Du kan jo prøve med en dør for å teste, jeg mener altså voks til biler.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 09:36   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, bytte nye dører fordi de får flekker? Er det rart miljøet går til helvete. Serr.

Dette handler ikke om at de får flekker i seg selv. Det handler om at hele det nye kjøkkenet rett og ser ser schtøgt ut absolutt hele tiden, selv om vi tørker og vasker HELE tiden. Kommer det en dråpe vann eller et eneste fingermerke, er det som det lyser opp, nærmest. Jeg er IKKE spesielt fin på det, og har vel et hjem de fleste ville sett på som slitent og shabby, så jeg trenger ikke den tonen der, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 09:38   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Det hjelper ikke å tørke av dem heller. De må vaskes grundig og nærmest poleres etterpå for at de skal se sånn noenlunde ok ut. Jeg kan ikke påstå at dette er noe jeg ønsker å bruke en time av livet mitt på hver dag.

Uansett, vi kommer til å ta bilder og ta med til Ikea og klage. Jeg har virkelig ALDRI sett kjøkkenfronter som har sett så ille ut noen steder. Ikke hjemme hos folk med små barn som griser mye heller. Det er så ille at vi prøver å unngå å ta på selve dørene og skuffene, og bare ta i håndtakene, men det er jo umulig å få til hele tiden. Og som sagt, søler man f.eks. en liten dråpe vann som renner nedover, lager denne merke som ikke kan tørkes bort. Da må hele skuffen/skapet vaskes grundig, tørkes og gnikkes lenge for at overflaten skal se "jevn" ut igjen. Dette kan da ikke være normalt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 21-10-22 kl 09:44.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 09:53   #25
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Høres veldig rart ut. Har matte hvite fronter hjemme og høyglans på ranchen og vasker ikke de ofte selv om begge kjøkken er i omtrent daglig bruk.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 09:55   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Ja, ikke sant, Isprinsessen. Jeg fatter rett og slett ikke at det er mulig. Kjøkkenfrontene våre må være en drøm for kriminalteknikere. ALT vises!

Jeg har selvsagt ikke noe mot å tørke vekk flekker. Det er virkelig ikke DET det handler om.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:01   #27
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Du har ikke glemt å ta av plasten? Det gjorde jeg på skuff med bestikk, på selve bestikkinnlegget. Syntes det ble utrolig fort oppskrapet og stygt.... så var det tynn plast folie på

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:10   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Nei, ikke noe sånt.

Men jeg må beskjemmet innrømme at jeg var skikkelig sur fordi knapperaden på oppvaskmaskinen var av så dårlig kvalitet. Materialet bulte jo skikkelig. Helt til jeg innså at ooops, her er det jo plast man skulle fjerne, ja.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:22   #29
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Vi har matt hvitt kjøkken fra Ikea, og det du beskriver høres ekstremt ut. Det kan jo ha vært en produksjonsfeil kanskje? Jeg synes ikke vårt blir så fort flekkete.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 10:38   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenfronter hvor ALLE flekker synes – finnes det en permanent løsning?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, bytte nye dører fordi de får flekker? Er det rart miljøet går til helvete.

ALT selges i billigkroken. Så den eneste som taper (litt) her er IKEA. Og det er helt greit hvis de har solgt et dårlig produkt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no